تاریخ انتشار: ۰۶:۱۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

همراهان خاتمی و میرحسین در حزب ایثارگران اصلاح طلب/ جواد امام دبیرکل شد +جدول

حزب «مجمع ایثارگران» در اطلاعیه اعلام موجودیت خود تاکید کرد که برای اصلاح امور باید از تغییر تصمیم‌گیرندگان و مدیران فراتر رفت.

همراهان خاتمی و میرحسین در حزب ایثارگران اصلاح طلب/ جواد امام دبیرکل شد

رویداد۲۴ مجمع ایثارگران اصلاح طلب سرانجام وارد عرصه سیاسی کشور شد؛ حزبی از چهره‌های سیاسی مشهور و اثرگذار در عرصه سیاسی کشور. با توجه به وزن چهره‌های حاضر در میان ایثارگران اصلاح طلب، احتمالا باید شاهد حضور پررنگ اعضای آن در مجادلات سیاسی آینده یاران باشیم.

از میرحسین تا خاتمی

تشکیل این حزب به ستاد ایثارگران مهندس میرحسین موسوی باز می‌گردد که جمعی از رزمندگان دفاع مقدس را گرد هم آورده بود. ارتباط این افراد بعد از انتخابات حفظ شد و جمعی از این سرداران سابق دفاع مقدس نیز در دوران بعد از انتخابات ۸۸ متحمل هزینه‌های سنگینی شدند که موجب شهرت آن‌ها و ارتباط بیشتر با فعالان سیاسی اصلاح طلب شد.

از روحانی تا خمینی

بعد از انتخاب روحانی، دیدار این افراد با سید محمد خاتمی با حضور محمد سلامتی برگزار شد. بعد از آن به مرور تلاش‌هایی برای تاسیس حزب صورت گرفت. برخی اصولگرایان این طور مطرح کردند که این حزب ادامه دهنده راه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است.

پس از مخالفت‌های صورت گرفته، این افراد در برنامه‌های تولد و شهادت ائمه اطهار در هیات ایثارگران جلسات مذهبی  برگزار کردند که سخنران بسیاری از این جلسات سید حسن خمینی بود.

سرانجام مجوز اولیه تاسیس این حزب صادر شد و کنگره این حزب با پیام خاتمی و سخنرانی سیدحسن خمینی برگزار شد. خمینی در ابتدای سخنرانی برای آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد دعا کرده بود.

از ترکاشوند تا پروازی

در زمان تاسیس حزب، محسن ترکاشوند عضو هیات موسس حزب، در جلسات اصلاح‌طلبان شرکت می‌کرد. همزمان حجت الاسلام پروازی به عنوان سخنگوی حزب با رسانه‌ها مصاحبه می کرد.

برگزاری کنگره اول، وزن بالای این حزب را نشان داد. جمعی از اعضای سابق سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (جوادامام، غلامرضا ظریفیان، محسن ترکاشوند و حسین لقمانیان) جمعی از فرماندهان دفاع مقدس (مهدی کیانی، غلامعلی رجایی، محمد پروازی) و جمعی از چهره‌های جوان (محسن عربی، مینو خالقی و سعید صادقی) در جمع اعضای شورای مرکزی این حزب حضور دارند.

جواد امام دبیرکل ایثارگران اصلاح طلب/ علوی تبار، رضا تهرانی و ناصر خالقی در جمع اعضای موسس

متن اطلاعیه اعلام موجودیت حزب ایثارگران اصلاح طلب که در اختیار گزارش رویداد۲۴ قرار گرفته، به شرح زیر است:

هوالحق

مردم فهیم و آزاده ایران

می‌دانیم که از مهمترین رویدادهای تاریخ ایران در اواخر قرن بیستم، تحول عظیم سیاسی فرهنگی با زیرساخت معارف آزادیخواهانه و معنویت‌گرا بوده که با تحقق انقلاب اسلامی نصیب ایرانیان شد. آنچه در این میان نقشی شگرف و در برپایی و بقای این تحول جایگاه ویژه‌ای را دارا بوده، استقلال، آزادی و جمهوریت کشورمان ایران بوده است.

در این میان امام خمینی (ره) در طول شکل‌گیری این هدف و این نگاه، در تعاملی صادقانه و پیوند با اقشار مختلف ایرانیان اعم از آزادیخواهان و استقلال طلبان و نخبگان، نقش بی‌بدیل خود را ایفا نموده و در رسیدن به خواست و آرمان سرکوب شده مردم، زحماتی طاقت‌فرسا را بر عهده گرفته و با اعتقاد و ایمان به نقش مردم، این تحول شگرف را تا رسیدن به اهداف دینی و ملی رهبری نموده و مردم نجیب و شریف کشورمان نیز در ایثار و فداکاری برای جاودانه ماندن، تزلزلی در خود راه ندادند.

مردم آگاه و مسئولیت‌پذیر ایران

اکنون نیز شما که ضمن باور به آرمان‌های برآمده از آموزه‌های دینی و پذیرش کرامت ذاتی انسان، می‌کوشید تا واقع‌بین بوده و خواسته‌های خود را با درک امکان‌ها و تنگناهای موجود دنبال کنید، یکبار دیگر در برابر آزمونی تاریخی قرار گرفته اید. آزمونی که گذر موفقیت‌آمیز از آن مستلزم هوشیاری و ایثار است. ایثاری که همانند هر نگرش دیگری حاوی اجزا بوده که از اجزای آن است «شناخت و آگاهی»

آگاهی از خطراتی که مردم ما و آرمان‌ها و ارزش‌های‌شان را تهدید می‌کند.

آگاهی از اینکه انسان‌های معمولی در برابر قدرت و ثروت ناتوان‌اند.

آگاهی از اینکه انسان موجودی است که می‌تواند با اراده خویش از زندان خود، جامعه و طبیعت زاد شده و بسوی بی‌نهایت پرواز کند.

جزء دیگر ایثار «عاطفی» است. یعنی گرایش و تمایل مثبت نسبت به مردم، مستقل از جنس و قومیت و دین و مذهب آنها. گرایش به سرزمینی که ایران نامیده می‌شود و خاستگاه بسیاری از دانش‌ها و ارزش‌ها بوده است.

گرایش به اراده و خواست تعیین کننده مردم. گرایش به آرمانها و ارزش‌هایی که بالاتر از منافع فردی و خانوادگی است.

جزء سوم ایثار «اراده» است.

با شناختی که از ایران و آرمان‌های مردمش داریم و عشقی که نسبت به آنها داریم، اراده کرده‌ایم که صدای کسانی باشیم که صدایی ندارند و پرچمدار ارزش‌هایی باشیم که به‌خاطر طمع و جهل و ترس به فراموشی سپرده شده‌اند. ایثارگری مبنایی است برای نوعی خودآگاهی و شکل‌دهی به گفتمانی برای تعالی ایران و دین و جمهوریت.

مردم شریف ایران

میهن عزیز ما روزهای دشواری را می‌گذراند. ضعف‌ها و نقصان‌های موجود در نظام اداره عمومی کشور موجب ناکارآمدی آن در حل مشکلات عمومی و تبدیل این مشکلات به معضل و بحران شده است.

روندهای نادرستی که پیموده شده باعث گردیده تا کشور در برابر فشارهای خارجی سخت، آسیب‌پذیر شود. ترکیب این عوامل موجب پیدایش نارضایتی فراگیر و شکل‌گیری جامعه‌ای ناشاد، فاقد آرامش و ناامید شده است. حفظ میهن و دستاوردهای ناشی از تلاش و فداکاری مردمانش، مستلزم حضور آگاهانه، سازمان‌یافته و فداکارانه فرزندان ایران در عرصه‌های مختلف است.

ما به عنوان بخشی از فرزندان این ملت که فرصت حضور در وقایع دوران‌ساز و تجربه‌اندوزی از آنها را داشته‌ایم، برای ادای دین خویش به این سرزمین فعالیت جمعی خویش را آغاز کرده‌ایم. تجربه حضور در وقایع تاریخ‌سازی چون «انقلاب با آرمان‌ها و انگیزه‌های دینی»، «دفاع ملی از یکپارچگی و حاکمیت ملی»، «تلاش برای سازندگی و آبادانی میهن» و «جنبش مردمی برای اصلاحات مردم‌سالارانه» به ما مسئولیت‌پذیری توأم با دردمندی آموخته است.

اگر چه تمایل به سهیم شدن در قدرت و اعمال آن را خواسته‌ای مشروع می‌دانیم اما آن را اولویت خود نمی‌دانیم. ما متشکل شده‌ایم تا از «ارزش‌ها و آرمان‌ها»یی دفاع کنیم که حفظ آنها برتر از آسایش، حفظ سلامت و جان خود می‌دانیم. اگر خود را ایثارگر می‌نامیم به معنای منت بر دیگران یا خودبرتربینی نیست. می‌خواهیم نماینده گفتمانی باشیم که تلاش بدون توقع و پرتوان و همراه با فدا کردن منافع شخصی برای خدمت به مردم و ارتقا میهن را ترویج می‌کند.

ما نیز باور داریم که فعالیت حزبی و تشکیلاتی با تعدد و تکثر بسیار احزاب، اثربخش نبوده و به نتیجه نمی‌رسد. مطلوب آن است که در جریان فعالیت‌ها به تدریج تعداد محدودی حزب فراگیر و سراسری داشته باشیم که هر کدام نماینده یک جریان و دیدگاه اجتماعی مشخص باشند، اما در شرایط کنونی ایران ایجاد تشکل‌های محدودتری را که هر کدام نماینده بخشی از جامعه هستند، به عنوان مقدمه‌ای برای تمرین تحزب و در نهایت پیوستن به یکدیگر و تشکیل احزاب فراگیر، واقع‌بینانه‌ترین گام ارزیابی می‌کنیم.

عوامل متعددی کشور را به وضعیت کنونی رسانده‌اند. عواملی که کم و بیش بر همگان آشکار شده است: حذف شایستگان و جذب افراد فاقد صلاحیت به دلیل نظارت استصوابی و ویژه‌گزینی، نامتناسب بودن اختیارات و مسئولیت‌ها در نهادهای قدرت، سیاست خارجی تقابلی و توسعه‌گریز، دخالت‌های برخی نظامیان در امور غیرنظامی، نهادینه شدن فساد و مقابله با انسجام و سامان‌یابی نیروهای سیاسی از جمله این عوامل هستند.

هیچ راه‌حل دو شبه‌ای برای مشکلات ایران وجود ندارد اما این سخن به این معنا نیست که هیچ راه‌حلی وجود ندارد. برای اصلاح امور باید از تغییر تصمیم‌گیرندگان و مدیران فراتر رفت. باید به تغییر خط مشی‌ها و راهبردها و در بسیاری از موارد به تغییر ساختارها اقدام کرد.

حل مسائل ایران به نوعی اجماع ملی نیاز دارد و باید پشت سر اقدامات اصلاحی، اعتماد عمومی و حمایت عمومی شکل گیرد. هر راه‌حلی باید متکی به شهروندان ایرانی باشد و به هیچ قدرت خارجی متکی و وابسته نباشد. وظیفه همه ماست که با صراحت و صداقت خطیر بودن وضعیت کنونی را به مسئولان کشور گوشزد کنیم، شاید از خواب غفلت برخیزند و برای نجات میهن اقدام کنند.

به یاری خدا در فرصت‌های آینده در مورد راه‌حل‌های مشخص پیشنهادی برای مشکلات مشخص سخن خواهیم گفت. در اینجا تنها به خطوط کلی راه‌حل‌های پیشنهادی برای خروج از وضعیت نامقبول کنونی اشاره می‌کنیم.

نخستین گام، آزادی بیان و رسانه و گردش آزاد اطلاعات است. کاری که به هیچ وجه با وضعیت صدا و سیما به عنوان یک رسانه جناحی و مروج قهر ملی سازگار نیست.

گام دیگر اصلاح ساختاری در قوه قضائیه است. قوه قضائیه مستقل از جناح‌بندی‌ها، برخوردار از تعهد و تخصص حقوقی و دل‌مشغولی اجرای عدالت، نیاز همه جریان‌های سیاسی و در همه زمان‌هاست.

پذیرش حق ملت در برخورداری از انتخابات آزاد ممکن است. بدون انتخابات آزاد نیز برآمدن شایسته‌ها و اداره امور بر مبنای شایستگی حاصل نمی‌شود.

در راستای شایسته‌سالاری باید توان و انرژی ایرانیان خارج از کشور را هم به حساب آورده و برای حل مشکلات ملی به خدمت گرفت. ایرانیان خارج از کشور فرصت‌اند نه تهدید. سیاست داخلی شکوفا بدون سیاست خارجی تعامل و تنش‌زدا به نتیجه نمی‌رسد که این دو مکمل یکدیگرند.

بیش از هر زمان دیگری باید به محرومان اندیشید. نمی‌توان آنها را در دریای مشکلات رها کرده و شاهد نابودی شان در جمهوری بود که به نام محرومان تشکیل شده است.

این خطوط راهنمای خط‌‌ مشی‌گذاری هستند نه خود خط مشی‌ها و در مورد خط‌مشی ها در آینده سخن خواهیم گفت.

ان شاءالله

به گزارش رویداد۲۴ اعضای شورای مرکزی بعد از انتخاب در کنگره، جلسات خود را به طور منظم برگزار کرده و جواد امام را به عنوان دبیر کل برگزیدند. همچنین تشکیل ارکان مختلف حزب بر اساس اساسنامه از دیگر اقدامات اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگری بوده است.

هفته گذشته مجمع ایثارگران و توسعه ملی با رای اکثریت اعضا به عضویت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان درآمدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
8
4
نمی خوام نقش مخالف رو بازی کنم آقا سید حسن میدونه که در ایران اگه اوضاع بر وفق مراد اعضاء نباشه با چند تا شعار ساختارشکنانه سعی میکنند امتیاز گیری کنند همانطور که در سال 88وقتی یه عده اوضاع رو برای خودشان نامطلوب دیدند و برای اینکه از آقای سید حسن زهر چشم بگیرند عکسهای امام رو پاره میکردند و یه سری کارهای دیگه تا مخالف های دیگر رو هم با خودشون همراه کنند این جور مجموعه ها فی نفسه غلط نیست اما سواستفاده گر امتیاز خودش رو از این اجتماع میگیره.الان هم که این خبر داره از شخصیت پرستی یار جمع میکنه .درست مثل روحانی که موقع انتخاب شدن از کلماتی مانند حصر،دولت اصلاحات،یادگار امام،ستاره دار،عدم محدودیت فضای مجازی و بیزاری از کاسبان تحریم استفاده میکرد.اما الان به این نتیجه رسیده که مشکلات اصلی جامعه یه چیز دیگه است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
5
6
حل مسائل ایران به دست افراد ی که 40 سال با نا کار امدی خود کشور را به بحران کشانده اند امکان پذیر نیست
دکتر موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
3
5
واقعا برای ایران خودم، خودت ،و خودمون،دلم میسوزد ،
این متن را خواندم و واقعا سر خورده شدم ،اینها اصلاح طلبان ما هستند؟؟؟که تمام این گفته ها را اگر در مقابل یک طفل ۱۰یا ۱۳ ساله بگذارید به شما میخندد، نه تنها شما که همه نیروهای حکومتی از اصلاح طلبان دیگر و اصولگرایان کند رو و میانه رو و تند رو در این ۴۰ سال چه گلی بر سر مردم گذاشتید؟هیچ کدامتان به حرفهای خودتان، اعتقاد ندارید ،که اگر داشتید به یک وفاق و میساق ملی میرسیدید .میدانید اقایان شما هر چه که هم خوب باشید ،در یک نقطه تمامتان مشترک هستید ،وان هم ضعف در علم و نداشتن آگاهی است .وچون علم ،عالم میخواهد و شما در این ۴۰ سال ثابت کردید که هیچگاه حاضر به اندوختن علم و آگاهی نشدید ،وچون در کارها به مشکل برمیخوردید سعی در ‌‌‌‌‌‌دور زدن قوانینی میشوید که خود نوشته بودید ،وچون اینکار هزینه بر بو‌د، در پناه دروغ و ریا و رانت ......برمیامدید، حاصل ان این شد که همگان میبینند(بی اخلاقی و ناامیدی و دروغ وووو) ودنیا به شما میخندند و شما را به تمسخر میگیرند ،که حق دارند !شما برای نسل امروز و برای فرزندان این مملکت چه کردید ،که در پی ادامه تداوم حضورتان بر کرسی قدرت هستید .؟شما شیفتگان قدرت هستید نهنه تشنگان قدرت.
به‍روز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
3
4
همان گرایشهای سازمان مجاهدین وجیهه مشارکت كه امور به دستشان بودو کشور را به میل غرب اداره کردند وچه خسارت ها که به مملکت وارد کردند مورد تنفر مردم قرار گرفتند و اکنون بانقاب دیگر می خواهند رای جمع کننده دو باره سر از نو وسامان ازنو خدا لعنت کنه اصلاح طلب بدون اصول گرا که سراز امور غرب درمیان واصول گرای بدون اصلاح طلب را که از زمانه عقب نیفته پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد ازکیه؟ چرا چهره نفاق را پشت بعضی از جملات امام پنهان میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
6
5
درود بر اصلاحات
درود بر خاتمی
درود بر میرحسین
درود بر کسانی که برای آینده ی ایران، زحمت و سختی و زندان کشیده اند
آینده ی روشن و قابل اعتماد برای ایران، فقط از مسیر اصلاح طلبی می گذرد، نه اصول گرایی، نه خشونت
پاسخ ها
رضا جنت خواه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
كاش آقاي جواد امام در سال ٨١ در قامت حراست وزير نيرو به ظلم هايي كه من برادر شهيد و جانباز دريغ نكردند امروز در لباس جامعه ايثارگري زبان باز نمي كردند
صفایی،از فرماندهان دوران طلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
3
3
حزب فقط حزب علی رهبرفقط سیدعلی
لطفااسم مقدس ایثارگرانرا خراب نکنید
محمود آل احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
1
4
البته با کارهایی که اصلاح طلبان کردند، تشکیل این لیست فقط برای گذر از فیلتر شورای نگهبان هست تا دوباره همون خط سابق همان مسیر رو با شیبی تندتر ادامه دهند
ائتلاف با کارگزاران و حاکمیت جریات تجمل گرا و مرفه
نگاه به خارج و سیاست مرعوب و امتیاز ده در برابر غرب
حضور بیشتر نفوذیها به عنوان متخصص اما در واقع جاسوس
حرکت به سوی حرکتهای هنجار شکنانه به اسم آزادی اما بروز ظهور هرچه بیشتر فساد و ابتذال در عرصه هنر و سینما و جامعه
حاکمیت بیش از بیش ارزشهای غربی در عرصه فرهنگ و علم در آموزش وپرورش و علوم به بهانه علم گرایی
فشار هر چه بیشتر بر سپاه و نیروهای محافظ کشور و تضعیف بنیه دفاعی
حاکمیت اقتصاد لیبرالی و فشار بر طبقات ضعیف هر روز بیشتر از دیروز
تخریب نیروهای پای کار و ارزشی با عنوانهایی مانند گروه فشار و خشونت طلب و ... با ائتلاف با قدرت رسانه ای غرب و اسرائیل و منافقین و سلطنت طلب و سعودی در راستای مبارزه با دشمن مشترک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
3
2
درود براصلاح طلبان دلسوزان ایران درودبرخاتمی ومیرحسین موسوی ایثارگران واقعی ایناهستن شمامحبوب ملت ایران بودین وهستین
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
2
1
باسلام معلومه که باز هم افرادی مثل محسن ترکاشوند که جزء معدود فرماندهانی بود که به ندرت در خط مقدم حضور داشت با سیاست بازی و نام اصلاحات و ایثارگری بازهم ملت را بازی دهند و با جمع کردن رای به چپاولشون از بیت المال ادامه دهند.
نظرات شما
پیشخوان