تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸

نامه شریعتمداری به رئیسی درباره تشکیل کمیته مشترک برای مسائل کارگری

انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شوک آفرین بود و بر همین اساس در جلسه هیأت وزیران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای سه نفره مرکب از وزیر دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور و اینجانب موضوع را پیگیری کند.
نامه شریعتمداری به رئیسی درباره تشکیل کمیته مشترک برای مسائل کارگری
رویداد۲۴ اوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با اشاره به انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، تأکید کرد: آمادگی داریم برای مسائل کارگری کمیته مشترک تشکیل دهیم.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نوشت: انتشار خبر صدور احکام سنگین برای برخی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه شوک آفرین بود و بر همین اساس در جلسه هیأت وزیران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای سه نفره مرکب از وزیر دادگستری، معاون حقوقی رئیس جمهور و اینجانب موضوع را پیگیری کند.

خوشبختانه مطلع شدیم حضرتعالى با مداخله‌ای بجا و به موقع دستور تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه به این احکام را صادر فرمودید.

مسلم آن است که با توجه به فشار‌های زاید الوصف بدخواهان ایران و نظام سلطه که به ویژه در تحمیل تحریم‌های ظالمانه متبلور است و خصوصاً با توجه به سخنان رهبری معظم انقلاب که فرمودند: «کارگر در امتحان بزرگ دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس نشان داد که از بن دندان دارای وجدان دینی و وجدان ملی است» ضرورت دارد رویکرد منصفانه و مشفقانه با مسائل و اعتراضات کارگران (که حق آنان است) در دستور کار همه ما متولیان امر قرار گیرد.

در همین چارچوب ضمن تشکر از مداخله سریع حضرتعالی، اینجانب به عنوان مسؤول دستگاه متولی تنظیم روابط کار اعلام آمادگى مى‌کنم در کمیته‌ای مشترک در کلیه موارد مشابه نظر کارشناسی دستگاه متبوع را نسبت به مسائل کارگری اعلام نموده، تا یکی از مستنداتی باشد که مبنای تصمیم و قضاوت قرار گیرد.
منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان