تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

استراماچونی در آستانه پایان همکاری با استقلال

از قرار معلوم استراماچونی از بی‌تفاوتی خسته شده و باید پذیرفت که صبر او هم حد و اندازه‌ای دارد. استقلال امروز بهترین فوتبال را در بین تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کند و در چنین شرایطی انتظار می‌رفت مدیریت باشگاه استقلال همه امکانات را برای کمک به استراماچونی و تیمش بسیج کند نه اینکه مقدمات قهر او را فراهم کند!

استراماچونی

رویداد۲۴ از ابتدای این فصل مشخص بود مدیریت باشگاه پرسپولیس و استقلال کار سختی است. به دلیل حضور دو مربی خارجی در رأس کادر فنی دو تیم و از همه مهمتر شرایط اقتصادی خاصی که کشور تجربه می‌کند. دیروز استراماچونی با لباس شخصی در تمرین حاضر شد و قبول نکرد آبی‌پوشان را تمرین دهد! البته استراماچونی دست به یک رفتار حرفه‌ای زد و اجازه نداد تمرین تیم تعطیل شود. دستیاران او استقلال را تمرین دادند و حتی بازیکنان برای یکی از دستیاران استراماچونی جشن تولد گرفتند.

در گذشته و بعد از بازی با تراکتور، استقلالی‌ها می‌خواستند اعتصاب کنند، اما استراماچونی اجازه نداد و از بازیکنان خواست به تمرینات خود ادامه دهند، در عوض او پیگیر حقوق آبی‌ها خواهد بود. امروز که استراماچونی قهر کرده بازیکنان حامی سرمربی شده‌اند. با این حال تمرین استقلال برقرار است تا تیم و تماشاگران آسیب نبینند و به این خاطر باید رفتار استراماچونی را تحسین کرد.


بیشتر بخوانید: استراماچونی، جایی نمی‌روند/ برای AFC ابهام ایجاد شده


نکته آزار‌دهنده اینجاست مدیران استقلال و هر تیم دیگری زمانی وارد عمل می‌شوند که مربی و بازیکن قهر می‌کند و کارد به استخوان می‌رسد. چرا؟ استراماچونی این فصل تیمی را تحویل گرفت که ۱۷ بازیکن خود را از دست داد و با یک تیم جدید و هزار و یک محدودیت تیمی ساخته که در موقعیت قهرمانی قرار دارد و امروز در موقعیت برنده است.

حق با اوست نه به این خاطر که در موقعیت برنده قرار دارد؛ او دستمزد خود را می‌خواهد؛ او برای تیم امکانات می‌خواهد آن‌هم در شرایطی که تیم موقعیت خوبی برای قهرمانی پیدا کرده است. نمی‌شود یک مربی حرفه‌ای جذب کرد و بعد به او امکانات آماتور داد. استقلال می‌توانست مربی‌ای را به خدمت بگیرد که با مشکلات عدیده این تیم کنار بیاید. استراماچونی به این خاطر قهر کرده که باشگاه بنا به هر دلیلی نسبت به خواسته‌های او بی‌توجه است. در شرایطی که حقوق بازیکنان هم در خواسته‌های سرمربی تیم استقلال پنهان است.

امروز اگر مربی ایرانی بود؛ شاید در اعتصاب تیم را همراهی می‌کرد، اما استراماچونی خطاب به بازیکنان گفت تمرینات تیم در هر شرایطی باید ادامه کند، چون تیم برای تماشاگران است.

تمرینات استقلال اگر تعطیل شود به نوعی شاهد خودزنی این تیم خواهیم بود. استقلال امروز بهترین فوتبال را در بین تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کند و در چنین شرایطی انتظار می‌رفت مدیریت باشگاه استقلال همه امکانات را برای کمک به استراماچونی و تیمش بسیج کند نه اینکه مقدمات قهر او را فراهم کند!

جدایی استراماچونی از استقلال شاید از نظر مدیران باشگاه استقلال یک شو باشد، اما نباید فراموش کنیم استراماچونی یک مربی حرفه‌ای است و به خوبی می‌داند اگر بازیکنان او با دغدغه در میدان حاضر شوند روی هدف متمرکز نخواهند شد و اینجاست که استقلال آسیب می‌بیند و در چنین شرایطی یقین بدانید مربی ایتالیایی اجازه نخواهد داد کار تیم به جا‌های باریک کشیده شود و این یعنی خداحافظی استراماچونی با استقلال.

استقلال در فصل‌های اخیر هیچ‌گاه همانند این فصل تیم مدعی قهرمانی نبوده و هیچ‌گاه این‌طور زیبا بازی نمی‌کرده. آن‌هم با سه مهاجم. مدیران استقلال باید قدرشناس چنین روز‌هایی باشند و اجازه ندهند مربی ایتالیایی پیش از تمرین در رختکن تیم کز کند. او از بی‌تفاوتی خسته شده و باید تصور کنیم صبر او هم حد و اندازه‌ای دارد. مربیان حرفه‌ای شو بازی نمی‌کنند بلکه به چیزی که اعتقاد دارند عمل می‌کنند. استقلال باید چنین روز‌هایی را تصور می‌کرد و اگر با علم به اینکه با استراماچونی دچار مشکل می‌شود او را به‌خدمت گرفته به استقلال ضربه زده است.

کارشناسان و صاحب‌نظران پاسخ می‌دهند
 
چرا باشگاه‌های ایرانی مربیان خارجی را به مرز انفجار می‌رسانند؟
 
امیررضا واعظی‌آشتیانی: وقتی پول نمی‌دهیم صدای طرف درمی‌آید
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در این خصوص گفت: مسئله اصلی باشگاه‌های ما نداشتن منابع مالی مناسب و نداشتن امکانات حرفه‌ای است. ما می‌رویم مربی خارجی می‌آوریم، ولی نمی‌توانیم به موقع تعهدات مالی خود را انجام دهیم و آنقدر وعده و وعید می‌دهیم که مربی خارجی عکس‌العمل نشان می‌دهد و باشگاه را تهدید می‌کند. ما هم در تیم ملی و هم در تیم‌های بزرگ خودمان از جمله استقلال و پرسپولیس شاهد این مسائل هستیم و ریشه تمام این مشکلات نداشتن پول است.
 
مجید نامجومطلق: مربی خارجی حق دارد پولش را بخواهد
هافبک اسبق تیم ملی و استقلال در این خصوص گفت: در حال حاضر استراماچونی بهترین شرایط فنی را در استقلال ایجاد کرده و تیم را صدرنشین لیگ برتر کرده است. او به تعهدات فنی خودش به بهترین نحو ممکن عمل کرده، ولی باشگاه از لحاظ مالی نتوانسته سر وقت به استراماچونی پول بدهد و همین مسئله مرد ایتالیایی را دلسرد می‌کند. او حق دارد ناراحت باشد و تا مرز انفجار پیش برود، چون به ازای خدمات خوبی که انجام داده پولی نگرفته است.
 
محمد مؤمنی: من حق را به مربی خارجی می‌دهم
مهاجم اسبق استقلال در این خصوص گفت: من حق را به استراماچونی می‌دهم چرا که کاملاً حرفه‌ای کار کرده و استقلال را در بهترین مسیر ممکن برای قهرمانی قرار داده، ولی باشگاه هنوز نتوانسته پول او را بدهد و امروز و فردا می‌کند. اگر تیم وارد حاشیه شود این مدیران استقلال هستند که باید پاسخگو باشند، چون به تعهدات مالی خودشان عمل نکرده‌اند. استراماچونی چیزی بیشتر از حق و حقوقش نمی‌خواهد و باشگاه باید رضایت مرد ایتالیایی را جلب کند.
 
حمید درخشان: پول نداریم چرا مربی خارجی می‌آوریم؟
سرمربی و کاپیتان اسبق پرسپولیس در این خصوص گفت: متأسفانه تیم‌های ما از جمله پرسپولیس، استقلال و... از لحاظ مالی شرایط خوبی ندارند، ولی می‌روند و مربی خارجی می‌آورند. حتی در تیم ملی هم شرایط به همین صورت بوده است. من مخالف آوردن مربی خارجی نیستم، ولی وقتی پولی نداریم چرا خودمان را به دردسر می‌اندازیم؟ الان ویلموتس به خاطر پول قهر کرد، چون پولش را نداده بودند. کالدرون هم بار‌ها از این بابت شکایت داشت و حتی استراماچونی هم از اینکه پول نگرفته، ناراحت است.
 
ابراهیم قاسمپور: دل خارجی‌ها به حال ما نمی‌سوزد
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: مقصر مربیان خارجی نیستند که اعتراض می‌کنند. مقصر ما هستیم که وقتی پول نداریم، می‌رویم مربیان چند ده میلیاردی می‌آوریم و نمی‌توانیم پول‌شان را بدهیم و آخرش کارمان به شکایت و دعوا می‌کشد. مربیان خارجی حرفه‌ای هستند و حرفه‌ای هم قرارداد می‌بندند. دل‌شان به حال ما هم نمی‌سوزد؛ بنابراین ما یا نباید مربی خارجی بیاوریم و یا وقتی این کار را انجام دادیم، باید از قبل فکری به حال پول‌شان بکنیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استراماچونی
نظرات شما
پیشخوان