تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

قیمت ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در ۱۵ فروردین ۹۹

قیمت ارز،قیمت یورو، قیمت سکه، قیمت طلای ۱۸ عیار و قیمت دلار در بازار امروز ۱۵ فروردین ۹۹ مشخص شد.
رویداد۲۴ ‌براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۶ میلیون ۳۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۶ میلیون ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی سه میلیون ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه هم یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۳۲ هزار ۵۰۰ تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۱۶۱۲ دلار قیمت خورد.

 
قیمت روز سکه و قیمت طلا در بازار امروز 
نوع قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۲۷,۷۰۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۶,۳۹۴,۵۴۰
سکه جدید
۶۳,۵۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۶۲,۵۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۳۱,۸۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۱۸,۵۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۹,۸۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۶۱۲دلار

اما طلا و سکه در سال ۱۳۹۹ چه روندی در پیش خواهند گرفت؟

حسین راهداری، کارشناس بازار‌های مالی در گفتگو با سالنامه تجارت‌فردا می‌گوید: دو پارامتر مهم در تعیین قیمت سکه و طلا، قیمت ارز و قیمت جهانی اونس طلا هستند. چشم‌انداز بازار ارز نشان می‌دهد که علی‌القاعده باید صعودی باشد. در بازار جهانی هم قیمت طلا بسیار به ریسک‌های ژئوپولتیک و اقتصادی حساس است. از آن جهت که طلا دارایی امن و مامنی برای گریز ریسک به حساب می‌آید.

وی ادامه می‌دهد: ابتدای سال ۲۰۲۰ موج اول افزایش قیمت طلای جهانی آغاز شد و با شیوع کرونا و سقوط‌های تاریخی بازار‌های سهام جهانی، طلا به رکورد‌های هفت ساله خود در نزدیکی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس رسید. تا پایان سال ۲۰۲۰ هم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داریم که می‌تواند کاملا غیرقابل پیش‌بینی و همراه با شوک به اقتصاد جهانی و افزایش ریسک در اقتصاد دنیا باشد.

راهداری می‌گوید: در صورت از کنترل خارج شدن نرخ ارز که به خصوص با انتخابات آمریکا امکان رخ دادن آن بسیار زیاد است، بازدهی سکه طلا احتمالا در سال آتی بیش از هر بازار دیگری خواهد بود.

راهداری اضافه می‌کند: اخیرا به رغم تداوم سقوط‌های چند درصدی بازار سهام و افزایش ریسک کاهش نرخ بهره به دلیل چشم‌انداز منفی اقتصاد جهان، قیمت جهانی طلا عقبگرد چند درصدی را تجربه کرده، اگر چه هنوز در بالاترین قیمت‌های چند سال اخیر به سر می‌برد. اما باید به یاد داشته باشیم که بازار طلا در سال‌های اخیر دچار تغییر پارادایم شده است و دگر مانند گذشته مامن امن و سرمایه‌گذاران نیست.

این کارشناس عنوان می‌کند: بازار طلا در برابر حجم بازار‌های مالی جهانی کم‌عمق بوده و توان جذب سرمایه‌های بسیار کلان را ندارد، اما با وجود این می‌توان برای سال آتی، بازدهی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی طلا را در بازار‌های جهانی انتظار داشت و ممکن است که بازار طلا بتوانند نرخ‌های بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس را نیز تجربه کند.
بیشتر بخوانید:قیمت دلار، طلا و سکه در بازار امروز ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
آخرین قیمت دلار، یورو، سکه و طلا ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
وی درباره پیش‌بینی بازار طلا در ایران در سال ۹۹ می‌گوید: حال با این شرایط، قیمت سکه و طلای داخل نیز صعودی خواهد بود، اما تصمیم دولت برای کنترل قیمت دلار بسیار مهم است. با توجه به شرایط سیاسی پیرامون قیمت ارز، صعود سکه متناسب با قیمت جهانی و کمی بیشتر قابل انتظار است، اما در صورت از کنترل خارج شدن نرخ ارز که به خصوص با انتخابات آمریکا امکان رخ دادن آن بسیار زیاد است، بازدهی سکه طلا احتمالا در سال آتی بیش از هر بازار دیگری خواهد بود.
منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان