تاریخ انتشار: ۰۴:۲۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

تکنیک اصلاح حرفه‌ای ابرو در خانه

خیلی از افراد دوست دارند که ابروهایشان را خود در خانه اصلاح کنند برای برداشتن و اصلاح ابرو‌های تان کافی است چند نکته مهم را بدانید.

تکنیک زیبایی

رویداد۲۴ ابرو‌ها از مهم‌ترین قسمت‌های صورت هستند که در زیبایی صورت تاثیر فراوانی می‌گذارند. برای مرتب کردن ابرو‌های تان نیازی به رفتن به آرایشگاه و صرف هزینه‌های بالا نیست بلکه به راحتی در خانه می‌توانید ابرو‌های تان را مرتب کنید. در این بخش شما را با روش‌هایی آشنا خواهیم کرد که بتوانید سریع و راحت در خانه ابرو‌های خود را مرتب نمایید.

برای مرتب کردن ابرو آن هم به شکلی دخترانه وساده نیازی به وقت گذراندن در سالن‌های آرایشی ندارید، شما می‌توانید با کمک گرفتن از روش‌های زیر در خانه ابرویتان را مرتب کنید.
بیشتر بخوانید: راز و رمز‌های آرایش بهاری برای زیباتر شدن


۱. با کمی ژل و برس ابرو، ابرو‌ها را به سمت بالا شانه کنید.

۲. برای اینکه بدانید ابرو‌های خود را از کجا شروع به برداشتن کنید، یک قلم آرایش بردارید و با استفاده از آن یا خط کش از لبه سوراخ بینیتان تا گوشه‌ی داخلی چشمتان یک خط بکشید. سپس یک خط از همان نقطه در کنار سوراخ بینیتان تا گوشه بیرونی همان چشمتان مشخص کنید. این نقطه جایی خواهد بود که ابرو باید به پایان برسد.

۳. دور تا دور ابرو را با یک مداد متمایز با رنگ ابرو بکشید. برای این کار می‌توانید از شابلون‌های ابرو استفاده کنید تا بهترین قوس ابرو برایتان پیدا شود. لازم است هر دو ابرو را با هم و یکسان و بدون آن که داخل ابرو‌ها را پر کنید فقط دور تا دور آن‌ها را خط بیندازید.

۴. از انتهای یک ابرو شروع کنید و با موچین پایین خط تمایز ودر همان جهت رشد مو، مو‌های اضافه را بردارید. برای تعیین قوس ابرویتان، همه‌ی مو‌های اضافه را با موچین تمیز کنید.

۵. با قیچی کوچک مخصوص ابرو بعد از شانه کردن ابرو مو‌های بلند ابرو را به مقدار لازم قیچی کنید و تیزی‌های آن را بگیرید. در دختر خانم‌ها بهتر است که تاج به همان حالت طبیعی باقی بماند وکوتاه نشود. وسط و انتهای ابرو را به سمت پایین شانه کرده و قیچی کنید، سپس مو‌ها را به سمت بالا شانه کرده و مو‌های اضافه را کوتاه نمایید. مو‌هایی که بالاتر از خط صاف ابروهایتان ایستاده باشند باید با قیچی کوتاه شوند.

۶. انتهای ابرو را کوتاه نکنید تا ابرو طبیعی‌تر باشد.

نکات زیر را در برداشتن ابرو در نظر بگیرید

ابتدا باید در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید ابروهایتان را به شکلی کاملا دخترانه مرتب کنید یا ابروی صاف و شمشیری خود را به شکل هشت در آورید.

ابرو‌های کم وخالی معمولا از تاج ابرو خالی وکم هستند، پس اگر تاج ابروی کمی دارید زیاد از تاج ابرو‌ها کم نکنید.

برای شانه زدن ابرو‌ها از مسواک‌های سفت و محکم استفاده نکنید، زیرا این امر موجب ریزش ابرو‌ها می‌شود.
از برداشتن پشت سر هم و زود به زود ابرو‌ها اجتناب کنید، زیرا این کار باعث شل شدن پشت پلک وافتادگی زود هنگام آن خواهد شد.

از تیغ زدن ابرو با هر بار برداشتن آن خودداری کنید، زیرا این کار سبب کلفت شدن تار‌های موی ابرو، شکستگی مو‌های ابرو در زیر پوست شده وایجاد مو‌های زیر پوستی ابرو می‌شود.

ابرو‌ها را در همان جهتی که هستند، بردارید و هیچ وقت مو‌های ابرو را با موچین به سمت پایین نکشید تا از ریشه در بیاورید، زیرا این کار سبب نامنظم شدن تار‌های ابرو می‌شود.

نکات مخصوص مرتب کردن ابرو ویژه آقایان

آقایان برای زیبایی و حفظ آراستگی ظاهر خود بهتر است به ابرو‌ها رسیدگی کنند و ابرو‌ها را مرتب نگه دارند، زیرا ابرو‌های بلند سبب پیر نشان دادن چهره خواهد شد. رسیدگی به ابرو‌ها کار چندان سخت و زمان بری نیست و آقایان بهتر است برای حفظ و رسیدگی به ابرو‌های خود کار‌های زیر را انجام دهند.

۱. برای مرتب کردن ابرو‌ها نیز ابتدا باید قسمت پیوندی و تار‌های موی ابرورا زمانی که خیس هستند، کوتاه و مرتب کنید

۲. با یک شانه کوچک ابرو‌ها را به سمت بالا شانه کنید.

۳. برس‌های کوچک برای شانه کردن ابرو‌ها انتخاب بهتری هستند و باعث می‌شود تار‌های ابرو راحت‌تر شانه شده و حالت بگیرند.

۴. پس از شانه کردن ابرو‌ها به سمت بالا، ابرو‌هایی را که نسبت به بقیه بلند‌تر هستند را مشخص کنید و آن‌ها را به کمک یک قیچی کوچک خیلی کم کوتاه کنید.

۵. از قیچی خیاطی برای کوتاه کردن ابرو‌ها استفاده نکنید.

۶. از تیغ برای مرتب کردن ابرو‌ها استفاده نکنید.

برداشتن ابرو مردانه

۷. اگر دوست دارید ابروهایتان کمی مرتب‌تر به نظر برسد، مو‌های اضافه ابرو با موچین بردارید. برای کندن تار‌های ابرو از قسمت صاف موچین استفاده کرده و تار‌های ابرو را در جهت رویش مو با موچین بکشید تا از شکستگی مو جلوگیری شود.

۸. ابرو‌های خود را باریک نکنید، زیرا این کار سبب می‌شود ظاهری نامتعارف پیدا کنید پس این کار برای آقایان توصیه نمی‌شود.

۹. برای التیام التهاب و کاهش حساسیت پوست پس از استفاده از موچین از کرم‌هایی که در ساخت آن‌ها از هیدروکورتیزون استفاده شده اند، استفاده نمایید.

۱۰. پس از مرتب نمودن ابرو‌های خود با قیچی و موچین، پیشنهاد می‌کنیم هر چند روز یک بار، ابرو‌ها را مجدد مرتب کنید.

۱۱. هر دو ابرو به یک حالت اصلاح کنید.

۱۲. می‌توانید برای زیباتر به نظر رسیدن ابروهایتان از ژل ابرو استفاده نمایید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان