تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

شیوه جدید سهمیه‌بندی بنزین اجرایی می‌شود؟

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اگر افزایش قیمت بنزین داشته باشیم، می‌توانیم یارانه جدید تعریف کنیم، در غیر این صورت منابعی در اختیار نداریم یا اینکه باید یارانه قبلی قطع شود و نفری یک لیتر در روز بنزین بدهیم.

سهمیه بندی بنزینرویداد۲۴ حمید حسینی سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، در ارزیابی اختصاص بنزین به کد ملی اظهار داشت: اکنون از ما‌به‌التفاوت ناشی از قیمتی که نفت را به پالایشگاه داده و بنزین را می‌فروشیم، منابعی در اختیار داریم که آن را فعلا به صورت یارانه بین مردم توزیع می‌کنیم و بخش عمده این منابع هم از بنزین است، بخش دیگری هم از گاز و برق تامین می‌شود که ماهانه ۴۳۰۰ میلیارد تومان یارانه توزیع می‌شود.

وی افزود: غیر از این محل دیگری نداریم که سهمیه‌ای بابت بنزین به مردم بدهیم، اگر قرار است یارانه افزایش پیدا کند و منبع جدیدی ایجاد شود، بحث دیگری است. یعنی قیمت بنزین ۹۵ درصد فوب خلیج‌فارس یعنی ۳۰ تا ۳۵ سنت باشد و از آن محل بنزین را به کد ملی اختصاص دهند، هر کس تمایل داشت مصرف کرده و یا بفروشد.

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه بعید است کسی دنبال افزایش قیمت فرآورده‌ها باشد، گفت: اگر افزایش قیمت بنزین داشته باشیم، می‌توانیم یارانه جدید تعریف کنیم، در غیر این صورت منابعی در اختیار نداریم یا اینکه باید یارانه قبلی قطع شود و نفری یک لیتر در روز بنزین بدهیم و افراد تصمیم بگیرند با این بنزین چه کنند.


بیشتر بخوانید: سهمیه بنزین شهریور امشب واریز می‌شود


وی یادآور شد: با توجه به روحیه‌ای که در کشور وجود دارد و اصرار بر این است که قیمت‌ها مشخص و کالا‌ها با قیمت مشخص فروخته شود همه چیز بهم می‌ریزد.

حسینی موافقت با اختصاص بنزین به کد ملی را غیرمحتمل دانست و تاکید کرد: تاکنون هیچ کار جدی روی این موضوع انجام نشده بنابراین احتمالا عملیاتی نشود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان