تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۹
رویداد‌‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار انتخابات ۱۴۰۰/ اختلاف میان اصولگرایان بیشتر شد آذری جهرمی با سعید محمد عکس یادگاری گرفت

فعالیت جریان‌های سیاسی برای آمادگی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رنگ و لعاب شفاف‌تری به خود گرفته است؛ رویداد۲۴ تحرکات اصولگرایان در روز‌های نخست دیماه را بررسی کرده است.
انتخابات 1400
 
رویداد۲۴تحولات انتخاباتی یک هفته اخیر برای اصولگرایان به سبک و سیاق گذشته ادامه داشت. اگرچه سخنگوی شورای نگهبان با اظهارنظر انتخاباتی خود تعجب همگان را برانگیخت و سیلی از انتقادات به ویژه از سوی اردوگاه اصلاح طلبان را روانه این شورا کرد اما به نظر می رسد اصولگرایان هفته گذشته به آرامی در حال پیش برد برنامه های خود بودند. فعالیت کانال‌های تبلیغاتی سعید محمد در تلگرام همچنان در حال افزایش است و عضو گیری آنها ادامه دارد. موافقان و مخالفان گزینه نظامی برای ریاست جمهوری همچنان استدلال های خود را مطرح می کنند و در این میان جدایی یا وحدت در میان اصولگرایان همچنان به مانع و معضل اساسی رسیدن آنها به پاستور تبدیل شده است. 

سعید محمد در کنار آذری جهرمی در اینستاگرام

آذری جهمی وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصویری از خود در کنار سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا را که در حال رفع مشکل اینترنت سیستان هستند را منتشر کرد. سعید محمد یکی از نامزدهای برجسته به عنوان جوان انقلابی معرفی می شود که اخیرا نیز تحرکات انتخاباتی‌اش افزایش پیدا کرده است.
 
محمدجواد آذری جهرمی با انتشار عکس مشترکی از خود و محمد در اینستاگرام نوشت: محکم پای کار ایستاده‌ایم تا تبعیض در دسترسی به اینترنت را کم کنیم و نعمت اینترنت را با بهترین کیفیت به جا‌هایی از کشور برسانیم که معلوم شود شاخ غول را می‌شود شکست. امروز با سردار سعید محمد برای تکمیل یک پروژه حیاتی در استان سیستان و بلوچستان توافق کردیم. به لطف خدا با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا ۱۱۹۷ کیلومتر فیبرنوری برای تکمیل و تقویت شبکه زیرساخت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان احداث خواهیم کرد.

انتشار این عکس از سوی آذری جهرمی در میانه فعالیت های انتخاباتی‌ سعید محمد شائبه های بسیاری را به ذهن متبادر می کند، آذری جهرمی که از فعالیت‌های سعید محمد آگاه است، با انتشار این عکس به دنبال ارسال چه پیامی به مخاطبان بوده؟
 

پایداری زیر میز وحدت با اصولگرایان می‌زند؟


خبرآنلاین در گزارشی درباره نامزد جبهه پایداری نوشت در آخرین انتخابات درون حزبی «صادق محصولی» که در جریان انتخابات ۹۸ به مرد پشت پرده پایداری و مهمترین مانع بر سر وحدت معروف شده بود جایگزین آقاتهرانی شد. با این اوصاف هیچ بعید نیست که پایداری درباره کاندیداتوری سعید جلیلی زیر میز وحدت با اصولگرایان بزند البته هنوز یک «اما»‌ی دیگر وجود دارد و آن اینکه در این میدان صادق محصولی خود به رقیبی برای جلیلی تبدیل نشود.

حمایت برادر از آقا محسن: چون متخصص اقتصاد است...

 
محسن رضایی یدطولایی در کاندیداتوری در انتخابات دارد و البته تجربه های آقامحسن در این حوزه همگی ناکام بودند. با طرح گزینه نظامی، بار دیگر  نام محسن رضایی نیز طرح شده و به نظر می رسد محسن رضایی یکی از گزینه های اصولگرایان برای پیشبرد اهداف رئیس جمهور نظامی به شمار می رود. اگرچه محسن رضایی خود به صراحت در این باره اظهارنظری نکرده اما این بار  مواضع انتخاباتی محسن رضایی از سوی برادرش طرح می شود. امیدوار رضایی به موج تخریبی علیه برادرش از سوی لندن اشاره کرده و گفت: موج تخریبی که از لندن علیه رضایی شروع شده، بیانگر آن است که آنها مطمئن شده اند اگر ایشان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، چون متخصص اقتصاد است و به مسائل امنیتی و دفاعی نیز مسلط است، با استقبال مردم مواجه می گردد و سکان دولت را به دست می گیرد.

برادر محسن رضایی در واکنش به گمانه‌زنی‌ها در خصوص کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، تاکید کرد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورتی برای رفتن به مجلس شورای اسلامی احساس نمی‌کند. محسن رضایی همواره خود را سرباز رهبر انقلاب و ملت ایران دانسته و به تکلیف دینی و ملی خود در دفاع از ایران و انقلاب عمل کرده و ضرورتی برای رفتن به مجلس شورای اسلامی احساس نمی‌کند. امیدوار رضایی در پاسخ به سوالی پیرامون شایعه برخی سایت‌های خبری مبنی بر کاندیداتوری رضایی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران، تاکید کرد: این شایعه را صد درصد تکذیب می‌کنم. محسن رضایی در حال گرفتن نظرات و پیشنهادات کارشناسان، صاحبنظران و نخبگان کشور درخصوص سیاست‌های کلی برنامه هفتم است که پس از تصویب مجمع تشخیص و مقام معظم رهبری، مبنای اداره کشور در دولت آینده و مجلس خواهد بود و اساساً ایشان ضرورتی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌بیند.


حمله شدید ضرغامی به آملی‌لاریجانی


عزت‌الله ضرغامی که از چندی پیش با شیوه جدیدی به زعم خود به دنبال مطرح کردن مسائل جامعه و وارد کردن انتقادات به مسئولان است و ناظران از این کار به عنوان سبک و سیاق ضرغامی برای مطرح کردن خود در اذهان عمومی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 نام می برند، در تازه ترین اقدام به آملی‌لاریجانی حمله کرد. او به‌تازگی در گفتگو با مهدی نصیری، مدیرمسئول و سردبیر سابق کیهان، درباره ماجرای حمایت آملی‌لاریجانی از اکبر طبری، معاون اجرائی سابق قوه قضائیه که در دادگاه به جرم رشوه‌گیری و ۳۱ سال حبس محکوم شد، گفته است: «وقتی آقای آملی با همه وجود از آقای طبری حمایت می‌کند، به‌طوری‌که وقتی اولین بحث‌ها درمورد آقای طبری پیش می‌آید، خود ایشان، به نام دفتر ایشان اطلاعیه صادر می‌شود و تمام‌قد ایشان را بری می‌کنند از هر‌چه که به ایشان بخواهند تهمت بزنند. به نظر من آن نامه یک سند تاریخی است برای اثبات اصحاب قدرت و ثروت؛ سند تاریخی است».
 

قالیباف، گزینه مجلس انقلابی برای انتخابات ۱۴۰۰؟

 
قالیباف به عنوان یکی از گزینه های جدی اردوگاه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح می شود. وی در روزهای هفته جاری نیز دو پروژه اصلاح قانون انتخابات و بودجه ۱۴۰۰ را در بهارستان پیگیری کرد. جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا در این باره گفته: با توجه به بحث‌ها و فعالیت‌ها به نظر می‌رسد که آقای قالیباف قطعا جزو گزینه‌های اصلی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهد بود. حرکات‌هایی که آقای قالیباف در این ماه‌های اخیر داشته و انتقاداتی که به دولت وارد کرده و مکررا ضعف کشور را ناشی از مدیریت اجرایی دانسته و همچنین اینکه راهکار حل مشکلات را تحول در مدیریت عنوان می‌کند، همگی نشان‌دهنده این است که وی یکی از گزینه‌های انتخابات پیش رو است. 
 
وی در ادامه می‌گوید: آیا جریان‌های اصولگرا بر روی نامزدی آقای قالیباف به یک اتفاق نظر خواهند رسید یا خیر. آقای رئیسی نیز جزو گزینه‌های انتخابات ۱۴۰۰ بود که با اظهاراتی که تاکنون داشته است، احتمال نامزد شدنش هر روز کمرنگ‌تر می‌شود. بعد از آقای رئیسی قاعدتا یکی از گزینه‌های اصلی آقای قالیباف است که دارای سوابق اجرایی متعددی است و جزو افرادی هم هست که قاعدتا شورای نگهبان او را تایید صلاحیت خواهد کرد؛ بنابراین دور از ذهن نیست که از بین نمایندگان مجلس، گزینه اول برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آقای قالیباف باشد.
 

احمدی نژاد همچنان در زمین حاشیه

 
احمدی نژاد همچنان در زمینه حاشیه سازی بازی می کند و خود را برای انتخابات 1400 آماده می کند. احمدی نژاد در شرایطی که از میان جریانات اصولگرایی به دور افتاده، خود به بازی سازی و جریان سازی همچون گذشته روی آورده است و تلاش می کند در صدر اخبار باقی بماند. احمدی نژاد در هفته ای که گذشت با روزنامه خبر ورزشی درباره مارادونا مصاحبه کرد و از علاقه این بازیکن اسطوره آرژانتینی به خود گفت و عنوان کرد که مارادونا دوست داشت به ایران بیاید اما نشد.
 
وی البته همچنان ترجیح می دهد از اظهار نظر درباره انتخابات سال آینده خودداری کند و از مسیر حاشیه سازی و یا اخباری خارج از حوزه انتخابات به پیش برود. وی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی الشرق به موضوعاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و حضورش در این انتخابات پرداخته و در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا حاضر به گفتگو درباره حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ نیست، گفت: من فکر می‌کنم که در باره هر موضوعی باید در زمان خودش صحبت شود. امروز مسائل مهمتری در منطقه و کشور ما جریان دارد که من وقتم را به آن‌ها اختصاص داده ام. مسائل ملت ایران و عموم مسائل منطقه برای بنده اولویت دارد و تمرکز بنده نیز بر این گونه مسائل است و البته هر وقت لازم شد در باره انتخابات هم نظر خودم را مطرح خواهم کرد. احمدی نژاد درباره ردصلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان نیز گفت: درباره این موضوع هم باید در وقت خودش صحبت کرد و در سئوال اول پاسخ آن را دادم.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان