تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

انتقاد شدید میرزایی نیکو از اصلاح طلبان مشوق به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

میرزایی نیکو در یادداشتی نوشت: سرنوشت از سر، نوشته مي شود و آسياب به نوبت است؛ اما مي توانستيم اين بار دهان بدوزيم و سكوت كنيم؛ باور نكرديم ما را نظام دور انداخته؛ حتي در صدا و سيما "احمدي نژاد" را نشان دادند اما هويت "تاجزاده" را علني مثل آب خوردن انكار كردند گو اين كه وجود خارجي ندارد؛ نظام رسما به ما گفته است: برويد دنبال بازيتان؛ جمع كنيد برويد پيش هم قطارانتان!

سلام و والسلام (:

رویداد۲۴ قاسم میرزایی نیکو، سخنگوی مجمع ایثارگران در یادداشتی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم نوشت:

سلام و والسلام

نگذاريم دشمني با قومي ما را به بي عدالتي با آن قوم وادار كند!

يك راست مي روم سر اصل مطلب؛ نه جريده نويسي؛ كه اين روزها به لطف دوستان چند بام و بي هوا و يادآوري تاريخ، من نيز از درد كه از دو طرف يكي است بگويم؛

رفقاي جان همه از این طرف و آن سو شتابانِ حضور پای صندوق بعنوان نماد مردمسالاري و خنثی کردن نقشه ي شوم، مهندسی، پیچ تاریخی، فرو ریختن نماد جمهوریت در انتخابات ۲۸ خرداد، پیشی گرفتن در صدور بیانیه و پیام و صوت و تصویر و فریاد كه حی علی الصندوق؟! اي مردم بازگرديد به می خانه ای که ساقی ندارد و مستي و جمع مستان چون است؟!

شايد این همه قيل و قال "لحاف" حكومت است که داستانش برمي گردد به گذر قجري! و روايت شاه شهيد(ناصرالدين شاه) و حكايت ميرزاي فقيد شيرازي كه بماند!

اما من بارها گفتم و فریاد زدم که ما به سكوت متهميم! آن روزها كه ماهم رگ غيرت انقلابيمان باد كرده بود و جناح را خلاصه در «يت» و «يون» (راست و چپ) مي ديديم! آن روزها که همه را از قطار انقلاب به بیرون نه پیاده! که پرت می کردند و انقلاب مشغول بلعيدن فرزندانش بود، سکوت کردیم و سال هاست که ديگر نوبه ي ما رسيده! اما نمی خواهيم و قرار نيست باور كنيم!

اعلام مي كنم كه علاقه ي شخصي من به سيد بزرگوار خاتمی بيش تر از خيلي مدعيان است و من خصوصي و اجتماعي پاي اين علقه و البته تعهد فردي سياسي ايستاده ام و تاوانش را هم داده ام؛ پس وقتي منِ كم ترين دادم درآمده، اين صداي من نيست؛ صداي مردم كف خيابان است؛ با تخريب و تحقير بچه هاي همين ور آب و آن طرف آب و استفاده از الفاظي كه نظام درباره ي اين ها به كار مي برد فقط در محدود كردن اين قطار هنر كرده ايم! اين ها فرزندان نظام نبودند؟! همه جاسوسيم؟! ضد انقلابيم؟! نظريه ي جناب فلان و تئوري بهمان را در خالص سازي ادامه بدهيم تا كجا؟!

من مي گويم ناكجا!

اتفاقا ايران كره ي شمالي نمي شود! ايران مملكت آقا «علي بن موسي»(ع) و خواهر بزرگوارش «بانو معصومه»(س) است نه مملكت كمونيستي بي طبقه ي ضد دين!

پس خيالمان راحت!

اما چرا معلوم نشد که چه شد؟

چندین ماه تشکیل ناسا، آیین نامه، کمیته ها، افراد حقیقی و حقوقی و بیانیه و سخنگو اما هیچ و پوچ! عدم پایبندی به همین اصول تشكيلاتي از بالاترین رییس و مدعيان حزب و تشكيلات تا کسانی که گوی سبقت را به اميد ملك ري و آب بيني بز و پوستین پوسیده و... از هم ربوديم و رفتيم که بسازيم!!! ما چرا به خودمان متعهد نبوديم؟ وحي نازل شده؟ چه تغییری بوجود آمده؟ پروسه حذف و نابودی جمهوریت ناگهان نزدیک انتخابات هويدا شد؟! این ها كه از قبل ترها شروع شده بود! کاش در اين گذر خطرناك تاريخي به رأی جمع جبهه اي كه خودمان ساختيم تمكين مي كرديم؛ ما اصلاح طلبان مدعي قانون! کاش حداقل بعنوان فدائيان انقلاب و نظام سكوت می کردیم و ادعايمان را به رخ اين نسل نمی کشیدیم! آن ها نمي توانند از قدرت دست بكشند، ما مي توانيم! آن ها براي رسيدن به يك صندلي به هركاري دست مي زنند، ما نمي زنيم! ما خون مردم را با ايشان شريك نمي شويم؛

نظارت استصوابي و طرح دل انگيز شورای نگهبان تازه و شگفتانه و خلق الساعة است؟!

چرا "ما" همين ديروزها نه ابتداي انقلاب كه جوان بوديم، حصر آيت الله منتظري را ديديم و سكوت كرديم؟! نزديك تر، مقابلمان ايستاده اند و بي شرمانه از حذف آیت الله هاشمی مي گويند و ما به تماشا نشسته ايم! نابودي شخصیت هاي انقلابي را يكي يكي ديديم و سكوت كرديم؟! مادران داغدار و پرواز نخبگان و اعدام و حبس و حصر بي سرانجام را!!! ما خيلي متهميم! سرنوشت از سر، نوشته مي شود و آسياب به نوبت است؛ اما مي توانستيم اين بار دهان بدوزيم و سكوت كنيم؛ باور نكرديم ما را نظام دور انداخته؛ حتي در صدا و سيما "احمدي نژاد" را نشان دادند اما هويت "تاجزاده" را علني مثل آب خوردن انكار كردند گو اين كه وجود خارجي ندارد؛ نظام رسما به ما گفته است: برويد دنبال بازيتان؛ جمع كنيد برويد پيش هم قطارانتان! ما مردم از جنس هم نيستيم؟! حق حيات هم زيادي است! و اين دايره تا لاريجاني جان نظام هم كشيده شده!!! اين چيزي جز وحشت توتاليتر است؟! كدام جمهوري اسلامي؟! عزيز دل شيخ محصور جناب كروبي؟! وقتي ريشه ي فكري معتقد به حكومت اسلامي است؟!(بخوانيم تقريرات مرحوم "مصباح" را در همين باب)!

• برگي از تاريخ؛

"حكومت و سوداي آن با نادر قلي افشار چنان كرد كه چشم تك تك پسران كور و زبان درازان را از دم تيغ گذراند! شاه بي شكست يك روز جام مرگ سركشيد و از سلسله ي تكاور! افشاريان!!! نسلي نبود كه بر تخت بنشيند!!!

كريم خان نامي از خطه ي زنديه ي شيراز هويدا شد و..."

تاريخ را حتي اگر مستبدين نوشته باشند همه مي دانند! خوشمان بيايد يا نه!!!

زينب وقتي از مصيبت كربلا گفت آنان سخت گريستند؛

و زينب شگفت زده پرسيد: براي حسين گريه مي كنيد؟!

مگر او را كسي جز شما كشته است؟!

تاریخ این روزها را فراموش نخواهد کرد و شايد نامي از ما در تاريخي نماند! ما اصلاح طلبان!!!

قاسم میرزایی نیکو

۲۷خرداد ۱۴۰۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
1
بلاخره مطلب نیکخوراچندبارخواندم ومتوچه نشدم شاید سوادمن به ان اندازه نبوده باشددرهرحال ایشان جز تحریمی هااست یاجزرای دهنده هااست درصمن تاامروزماملت ازبیانیه میرحسین هم سردرنیاوردیم که انتخابات تحریم است یانه وهمین طورازتاجزاده دوتاسه روزی خبری نیست نکند بازم اطلاعات سپاه بازداش کرده ابشان رادرصمن امکان بازداشت فله ایی درروزشنبه برای طرفداران تحریم انتخابات رادست کم نگیرید ازاین طایفه ریسی هرچی،ی براید ودراخرامکان دارداخرین مواطه تاجزاده رااعلام کنید که ایشان رای به همتی می دهد یانه لطفا تادیرنشده درخروچی خودبگدارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
1
صدا و سیمای عشقی به قول کاندید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
6
درودبرجناب آقای قاسم میرزایی نکو ، به قول معروف : " جانا سخن از زبان ما میگویی " ، بیان و قلم تان شیوا و مانا باد ، انشاءالله
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
0
"""برترى آرا باطله بر ٢٠ منتخب شوراى شهر تهران !"""
قابل توّجه اونائی که همراه براندازان رأی تو صندوق ریختن و هنوزم میگن "رأی ندادن مشروعّیت زدائی میکنه " ببینین اصلاً ککشون هم میگـزه یا درشون میآد فقط به بی رأی ها نیشخند تحویل میدن تا قدر صندوق رأی رو بدونن تو هر زمانی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان