تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۰
فعال سیاسی اصولگرا:

پیروزی در انتخابات، رای خود رئیسی بود/ جبهه پایداری در رابطه با کابینه از رئیسی متوقع است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: طبیعی است که ممکن است هرکسی به نفع خودش بخواهد این برد را مصادره کند و بگوید با حمایت او آقای رئیسی پیروز شده است، اما اینگونه نبوده و این حمایت‌ها هیچ اثری نداشته و پیروزی در انتخابات، رای خود آقای رئیسی بود.

پیروزی در انتخابات، رای خود رئیسی بود/ جبهه پایداری در رابطه با کابینه از رئیسی متوقع است

رویداد۲۴ یک فعال سیاسی اصولگرا نحوه برخورد جریان اصولگرایی و اختلافات آن‌ها را بررسی و تاکید کرد که جبهه پایداری در رابطه با کابینه رئیسی متوقع هستند.

احمد کریمی اصفهانی کنشگر سیاسی اصولگرا درباره فشار‌ها به دولت رئیسی برای تحمیل برخی افراد به دولت سیزدهم از سوی برخی جناح‌های سیاسی اظهار داشت: یکی از دلایلی که آقای رئیسی در ابتدای امر سعی کرد که حمایت تشکل‌ها را نداشته باشد و اینکه هر منزل ستاد آقای رئیسی بود به معنی پیش‌بینی این موضوع از قبل است. این که هر گروهی بگوید من کاری کردم که آقای رئیسی پیروز شود، نه چنین چیزی نیست. شورای وحدت، شورای ائتلاف و برخی از تشکل‌های دیگر نیز می‌گفتند که کاندیدای ما آقای رئیسی است. طبیعی است که ممکن است هرکسی به نفع خودش بخواهد این برد را مصادره کند و بگوید با حمایت او آقای رئیسی پیروز شده است، اما اینگونه نبوده و این حمایت‌ها هیچ اثری نداشته و پیروزی در انتخابات، رای خود آقای رئیسی بود.

وی افزود: مردم جامعه برای اینکه تغییر و تحول ایجاد شود رای دادند، لذا هیچ گروهی نمی‌تواند سهم‌خواهی کند چراکه هیچ دخل و تصرفی برای رای آقای رئیسی نداشتند و رای خودش بوده است و هر گروهی هم که مدعی چنین چیزی هست کذب و دروغ است.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه رئیسی نیز باید حساب کار خودش را کند، تصریح کرد: وقتی ستاد‌های آقای رئیسی در منازل است، توقع مردم این است که کسانی بر سر کار بیایند که مشکلات و معظلات جامعه به ویژه در مسائل اقتصادی را حل کنند. طبیعتا فردی که انتخاب می‌شود حتماً باید ویژگی‌هایی داشته باشد و کار کردن به صورت جهادی یکی از ویژگی‌هایش باشد؛ همچنین از ایمان و پاکدستی بالایی برخوردار باشد. از نظر تخصصی نیز باید شایسته‌سالاری ملاک کار آقای رئیسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فشار‌ها جز اینکه برای دولت و رئیس‌جمهور مشکل ایجاد کند کار دیگری نمی‌کند، البته اگر افراد شایسته معرفی شوند، مانعی ندارد، اما اینکه بخواهند افراد را تحمیل کنند حتماً مشکلاتی را در بر خواهد داشت؛ لذا تا جایی که از آقای رئیسی اطلاع و شناخت دارم ایشان رعایت این مسائل را حتما خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: برنامه فرهنگی رئیس سازمان تبلیغات در دست رئیسی/ طراح سایت همسریابی به وزارت ارشاد می‌رود؟


عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: علاوه بر این که باید افراد کابینه معتقد، با ایمان و پاک‌دست باشند، به ویژه تیم اقتصادی او باید یک تیم هماهنگ باشد. هماهنگی بخشی از مشکلات را حل می‌کند؛ لذا رئیس‌جمهور باید به صورت آزادانه تدابیری بیاندیشند که همه این ویژگی‌ها در افراد وجود داشته باشد آن موقع است که می‌تواند پاسخ مثبتی به خواسته‌های مردم دهد.

وی درباره فشار‌هایی که جبهه پایداری به رئیسی برای تحمیل افراد به کابینه او انجام می‌دهد و همچنین درباره اختلاف میان جریان اصولگرایی گفت: به طور طبیعی انسان منفعت‌طلب است و هر کسی باید نیرو‌های خودش را داشته باشد، در مسائل اسلامی نیز اگر فردی بداند از خودش فرد شایسته‌تری است، حتما باید واگذار کند، اگر چنین نشود، اسم بدی را روی او می‌گذارند؛ لذا نباید چنین کاری کنند و حتماً باید آن را واگذار کنند. تشکل‌ها باید به این موضوع توجه کنند که هیچ وقت کسی را تحمیل نکنند.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه البته این موضوع از گذشته وجود داشته است، گفت: مثلا اصولگرایان لشکرکشی می‌کردند و یا اصلاح‌طلبان حتی آبدارچی‌ها را نیز از عوض می‌کردند، اما این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه حتماً باید بهترین‌ها را در نظر گرفته باشند؛ البته یک مقدار جبهه پایداری‌ها و برخی از تشکل‌ها در معمولاً اینگونه هستند و توقع زیادی در رابطه با این مسائل دارند و می‌خواهند که نیرو‌های خودشان معرفی و انتخاب شوند. اما اگر کسی بتواند مشکل مردم را حل کند، از هرگروه، جناح و و تشکلی باشد، مهم نیست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم این بار باید کسی باشد که مسائل و مشکلات مردم را حل کند و این امر با هیچ چیزی نمی‌شود مگر اینکه طرف ویژگی‌های خاص خودش را برای منصب مناسبی از نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

این کنشگر سیاسی درباره موضوع گیری علم الهدی درباره برجام و تاثیر آن بر سیاست خارجی رئیسی اظهار داشت: نظرات آزاد است و هر کسی نظری راجع به مسائل دیگر دارد، اما کسی که حرف آخر را بعد از رهبری می‌زند رئیس جمهور است؛ به نظر می‌رسد آن‌ها باید حتماً مسائل را مورد توجه قرار دهند. مسئله‌ای که این بار خیلی مهم است این است که نباید اجازه دهیم که اروپا فکر کند که برده و ما باخته‌ایم باید حتماً برد برد باشد. آقای رئیسی نیز چنین روحیه‌ای دارند و با توجه به هماهنگی که انجام میدهند با اقتدار اگر حرکت کنند می‌توانند این موضوع را به زودی حل و فصل کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان