تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

منع تاسیس مرغداری در استان تهران پس از ۶ سال برداشته شد

۷واحد پرورش مرغ تخم گذار، یک واحد پرورش بوقلمون، ۵واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد پرورش بلدرچین در در سطح ۹ شهرستان استان تهران به چرخه تولید بازگشت.

منع تاسیس مرغداری در استان تهران پس از ۶ سال برداشته شد

رویداد۲۴ مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اعطای مجوز تاسیس مرغداری درمناطق کم‌تراکم استان، پس از ۶ سال ممنوعیت خبر داد و گفت: ۱۴ واحد نیمه فعال پرورش طیور استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، احمد مینایی با اعلام اینکه پس از شش سال مجوز تاسیس مرغداری در استان تهران صادر می‌شود، گفت: سیاست‌های اجرایی بخش طیور سالانه ابلاغ می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته این سیاست‌ها محدودیت کمتری یافته است.

وی افزود:به طوری که از سال ۱۳۹۴ صدور پروانه پرورش مرغ، چه تخم‌گذار و چه گوشتی ممنوع بود.

مینایی ادامه داد:، اما در سال ۱۴۰۰ این سیاست تغییر یافت و برای مناطق کم تراکم این ممنوعیت برداشته شد.

وی با بیان اینکه هم چنان در شهرستان‌های قرچک، ملارد و دماوند نمی‌توان مجوز صادر کرد، افزود: تمام نقاط استان تهران به جز مناطقی دارای تراکم مرغداری و احتمال شیوع بیماری‌های طیور، امکان صدور مجوز وجود دارد.

وی گفت: این امر مشروط به ارائه مستندات از جمله زمین، آب موردنیاز و رعایت حریم با واحد‌های اطراف، مجوز تاسیس و فعالیت مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار و پولت صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: صدور پروانه برای پرورش سایر ماکیان نیز با احراز شرایط انجام می‌شود.

مینایی با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های مرغداری به سبب کمبود نقدینگی مرغداران تعطیل است، بیان کرد: درصورت ابلاغِ احداث واحد، تسهیلات پراخت خواهد شد، اما افراد خواهان سرمایه گذاری در این صنعت، می‌توانند به جای سرمایه گذاری ثابت، از سرمایه فعلی بهره‌برداری کنند که این امر در کاهش هزینه‌های تولید تاثیرگذار است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳۰ واحد مرغداری در استان تهران گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند جهت اخذ مجوز به نظام مهندسی کشاورزی یا جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

مدیر امور طیور استان تهران با اشاره به فعالیت اتحادیه و تعاونی‌ها در این زمینه افزود: با توجه به تعداد فعلی واحد‌های مرغداری، این تشکل‌های صنفی به دنبال ایجاد زنجیره تولیدِ قوی و کارآمد از طریق فعالسازی واحد‌ها هستند تا بتوانیم استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها داشته باشیم.

مینایی هم چنین از فعال سازی ۱۴ واحد پرورش طیور درسال گذشته خبر داد و گفت: ۷واحد پرورش مرغ تخم گذار، یک واحد پرورش بوقلمون، ۵واحد پرورش مرغ گوشتی و یک واحد پرورش بلدرچین در در سطح ۹ شهرستان استان تهران به چرخه تولید بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: با فعالسازی این واحد‌ها حدود ۶ هزار ۴۰۰ تن به ظرفیت تولید تخم مرغ و هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید گوشت مرغ استان افزوده شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان