تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی تهران:

هیچ نقشه راهی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود ندارد/ بازار لوازم خانگی راکد است

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی تهران گفت: هیچ نقشه راهی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود ندارد.

هیچ نقشه راهی برای تولید لوازم خانگی در کشور وجود ندارد/ بازار لوازم خانگی راکد است

رویداد۲۴ اکبر پازوکی با بیان اینکه بازار لوازم خانگی در رکود قرار دارد، گفت: اگرچه لوازم خانگی به وفور در بازار وجود دارد، اما یکی از علل رکود در بازار لوازم خانگی نبود نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی تهران افزود: هیچ همخوانی بین قیمت‌های لوازم خانگی با حقوق‌های کارمندان و کارگران وجود ندارد و علیرغم اینکه طی سال‌های اخیر قیمت لوازم خانگی به شدت افزایش یافته است، اما دریافتی حقوق بگیران افزایش چندانی نداشته است بنابراین مردم از قدرت خرید برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه در ایام محرم و صفر نیز همواره با افت تقاضا در بخش لوازم خانگی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر به دلیل قیمت‌های بالای لوازم خانگی مردم اقدام به تعویض لوازم خانگی خود نمی‌کنند و فقط در شرایطی اقدام به خرید می‌کنند که لوازم خانگی شان خراب شده باشد و مجبور به خرید باشند.

پازوکی با اشاره به اینکه ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان است، بیان داشت: علیرغم این موضوع مواد اولیه تولید لوازم خانگی در بورس عرضه شود و با قیمت‌های جهانی به دست مصرف کنندگان می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه طی ۴۲ سال بعد از انقلاب هیچ برنامه مدونی برای تولید لوازم خانگی در کشور تعریف نشده است، گفت: علیرغم اینکه در بخش‌های مختلف لوازم خانگی دارای تولید کنندگان متعدد هستیم، اما هیچ نقشه راهی برای تولید در این بخش نداریم.


بیشتر بخوانید: عدم واردات لوازم خانگی باعث افزایش قاچاق شد/ وفور سامسونگ و ال جی با وجود ممنوعیت در واردات


پازوکی بیان داشت: کشور‌های صنعتی بزرگی مانند آلمان نهایتا دو یا چند برند تولید کننده لوازم خانگی دارند، اما ما علیرغم اینکه نقشه راه مشخصی برای تولید نداریم ۲۷ برند تولید کننده یخچال و فریزر در کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از تولید کنندگان حمایت کند، گفت: یکی از مشکلات جدی تولید کنندگان نوسان قیمت مواد اولیه است لذا ضروری است تا دولت از تولید کنندگان حمایت کند و به آن‌ها ضمانت دهد تا در طول یک سال مواد اولیه تولیدکنندگان را با قیمت ثابت تامین می‌کند.

پازوکی بیان داشت: برای اینکه تحریم‌ها اثرات خود را در زندگی مردم نشان دهد دولت باید در مورد کالا‌هایی مانند لوازم خانگی حمایت ۱۰۰ درصدی از زنجیره تامین تا توزیع داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند که فروشندگان لوازم خانگی گران فروشی می‌کنند، گفت: این در حالی است که فروشنده با گرانی کالا مواجه است و در حالی که سود فروش لوازم خانگی براساس قانون مشخص شده، فروشندگان لوازم خانگی به علت رکود حاکم بر بازار سود بسیار کمتری از فروش کسب می‌کنند.

پازوکی اظهار داشت: در صنف لوازم خانگی سود فروش لوازم خانگی درشت ۵ درصد است، اما اصناف این کالا‌ها را نهایتا با یک یا دو درصد سود می‌فروشند، اما مالیات پرداختی برای آن‌ها با همان سود ۵ درصد محاسبه می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لوازم خانگی ، بازار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان