تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

رویترز: ایران و ونزوئلا قرارداد نفتی امضا کردند / مبادله میعانات گاز با نفت سنگین

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی به نقل از منابع آگاه از امضای یک قرارداد بزرگ سواپ نفتی بین ایران و ونزوئلا با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا علیه بخش نفتی دو کشور خبر داد.

رویداد۲۴ بر اساس این قرارداد، ونزوئلا نفت سنگین خود را با میعانات گاز ایران تبادل پایاپای می‌کند و به این ترتیب می‌تواند از آن برای بهبود کیفیت نفت خام قیرمانند خود استفاده کند. اولین محموله‌های مربوط به این قرارداد طی هفته جاری میلادی ارسال خواهند شد.

به گفته منابع آگاه، در حالی که این کشور آمریکای جنوبی به دنبال افزایش صادرات نفت خود در مقابل تحریم‌های آمریکا است، توافق اخیر بین شرکت نفت ونزوئلا PDVSA و شرکت ملی نفت ایران NIOC می‌تواند به آن کمک کند.
بیشتر بخوانید: قیمت منفی نفت چه تاثیری می‌تواند بر اقتصاد جهان بگذارد؟
یکی ازاین منابع اعلام کرد که این قرارداد مبادله در مرحله اول به مدت شش ماه برنامه ریزی شده است، اما می‌تواند تمدید شود.

در واشنگتن، یک منبع مطلع از این موضوع گفت که توافق بین ونزوئلا و ایران به عنوان نقض احتمالی تحریم‌ها زیر نظر مقامات دولت آمریکا قرار گرفته است و آن‌ها می‌خواهند ببینند که از نظر عملی تا کجا پیش خواهد رفت.

شرکت نفت ونزوئلا برای به حداقل رساندن پرداخت‌های نقدی خود سواپ نفت را افزایش داده است چرا که وزارت خزانه داری آمریکا در سال ۲۰۱۹ مانع استفاده این شرکت از دلار آمریکا شد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قرارداد نفتی
نظرات شما
پیشخوان