تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

افزایش شدید قیمت برنج ایرانی طی یک ماه + قیمت‌ها

آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی طی شهریور ماه امسال نسبت به مرداد ماه، بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت داشته است. به این ترتیب قیمت برنج ایرانی به رکوردشکنی‌های عجیب و غریب خود ادامه می‌دهد.

افزایش شدید قیمت برنج ایرانی طی یک ماه + قیمت‌ها

رویداد۲۴  آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از قیمت برخی کالا‌های اساسی و مهم در شهریور ماه امسال نشان می‌دهد که قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک در شهریور ماه امسال ۴۲ هزار و ۸۲۳ تومان بوده است که نسبت به ماه قبل از آن یعنی مرداد ماه ۱۴.۴ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت هر کیلوگرم از این برنج در مرداد ماه ۱۴۰۰ حدود ۳۷ هزار و ۴۴۹ تومان بود.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا یک از حدود ۳۸ هزار و ۴۲۴ تومان در مرداد ماه امسال به حدود ۴۳ هزار و ۸۴۷ تومان رسیده است که ۱۴.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت این دو نوع برنج نسبت به شهریور ماه سال قبل نیز به ترتیب ۶۳.۱ و ۶۳.۷ درصد افزایش داشته است.

قیمت برنج پاکستانی درجه یک نیز در شهریور ماه امسال ۷.۴ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته است. به این ترتیب انواع برنج بیشترین افزایش قیمت را طی یک ماه داشته اند. قیمت این نوع برنج نسبت به شهریور ماه سال قبل ۲۸.۴ درصد افزایش یافت.

شکر در رتبه اول افزایش قیمت نقطه به نقطه

هر کیلوگرم شکر سفید با گرانی ۷۱.۶ درصدی در شهریور ماه نسبت به شهریور ماه سال ۹۹، رتبه اول بیشترین گرانی طی یک سال را به خود اختصاص داده است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز در شهریور ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۳.۷ درصد افزایش یافته است که به همراه برنج طارم رتبه دوم را در گرانی نقطه به نقطه سالانه به خود اختصاص داده اند.

برنج هاشمی درجه یک، گوشت مرغ تازه و برنج تایلندی (غیر از هومالی) نیز به ترتیب در شهریور ماه امسال افزایش‌های ۶۳.۱، ۵۸.۱ و ۵۵.۹ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده اند.

افزایش شدید قیمت برنج ایرانی طی یک ماه + قیمت‌ها

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کالاهای اساسی ، برنج
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان