تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

سیگنال‌های برجامی به بازار دلار

نرخ دلار ۳۵۰ تومان با سقف امسالش فاصله دارد. از یک طرف سیگنال‌های برجامی احتمال ادامه روند صعودی اسکناس آمریکایی را نشان می‌دهند و از طرفی دیگر در معاملات پشت‌خطی شاهد احتیاط معامله‌گران هستیم.

سیگنال‌های برجامی به بازار دلار

رویداد۲۴ قیمت دلار از ابتدای هفته در مسیر صعودی حرکت کرده است و امروز سه‌شنبه هجدهم آبان، دو باور برای روند حرکتی این اسکناس در بازار آزاد وجود دارد.

سیگنال‌های برجامی شانس افزایش قیمت دلار را بالا نشان می‌دهند. بعد از اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره آماده نبودن ایران برای مذاکرات هسته‌ای، روز دوشنبه صحبت‌های سخنگوی وزات امورخارجه کشورمان مورد توجه بازار قرار گرفت. نتیجه شروط وزارت خارجه برای آمریکایی و لحن مقامات ایالات متحده، ادامه روند صعودی دلار بود. اگر امروز هم معامله‌گران بازار بتوانند روی این خبر‌ها مانور بدهند، شاهد تداوم گران شدن دلار هستیم. باور دوم از فعل و انفعالات روز گذشته نشات می‌گیرد. دیروز با وجود رسیدن سیگنال‌های منفی و هیجانی، دلار توانی برای عبور از محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان نداشت و بعد از نزدیک شدن به این مرز، تا سطح ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان پایین آمد. اگر معامله‌گران بازار متوجه شوند دلار به سقف این روز‌های خود رسیده است، در موقعیت فروش قرار می‌گیرند و شاهد عقب‌نشینی اسکناس آمریکایی خواهیم بود.

قیمت دلار در بازار آزاد روز دوشنبه روند صعودی و آرام خود را ادامه داد و با رشد ۵۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. طبق اطلاعات فرارو، بیشترین نرخ روز دوشنبه دلار در بازار آزاد، ۲۸ هزار و ۱۷۰ تومان بوده و برای رقم‌های بالاتر، مشتری وجود نداشته است. به نظر می‌رسد نرخ دلار به سقف این روز‌های خودش رسیده و توان چندانی برای عبور از محدوده فعلی ندارد. همزمان با رشد جزئی قیمت‌ها در بازار ارز، روز گذشته شاخص بورس تهران با افزایش سه هزار واحدی، روی سطح یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد آرام گرفت، اما سکه امامی ۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت روز دوشنبه قیمت روز یکشنبه میزان تغییرات
۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان ۲۸ هزار و ۵۰ تومان ۵۰ تومان افزایشر

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی روز دوشنبه افزایش ۴۰۰ تومانی داشت و از ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به ۲۷ هزار و ۴۷۸ تومان رسید. این عدد بالاترین سطح دلار دولتی طی یک ماه گذشته بود. بانک مرکزی دیروز از فرصت استفاده کرد و اختلاف نرخ اسکناس آمریکایی بین بازار آزاد و صرافی ملی را از هزار تومان در روز یکشنبه به ۶۵۰ تومان در روز دوشنبه رساند. این کار بانک مرکزی پاتکی به بخشی از معامله گران بازار محسوب می‌شد، که چشم انتظار ادامه روند روز یکشنبه بودند. برخی از معامله‌گران ارزی از کاهش اختلاف نرخ دلار بین این دو بازار استقبال نمی‌کنند.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز دوشنبه

قیمت روز یکشنبه

میزان تغییرات

۲۷ هزار و ۴۷۸ تومان

۲۷ هزار و ۷۳ تومان

۴۰۵ تومان افزایش 

قیمت دلار در معاملات پشت خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی، از عصر روز گذشته با شیب ملایمی روند نزولی پیدا کرد. حوالی ساعت ۱۷ دیروز لفظ‌ها و نرخ‌های فردایی دلار حول و حوش ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان بود. تا ساعت ۲۲ شب که معمولا آخرین معاملات فردایی صورت می‌گیرد، این رقم به ۲۸ هزار و ۵۰ تومان کاهش پیدا کرد. با این حال، نزدیک بودن این عدد به نرخ نقدی دلار، امیدواری معامله‌گران بازار را به ادامه روند صعودی دلار نشان می‌دهد؛ اما درصورتی که مثل دیروز برای رقم‌های بالاتر از ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان مشتری در بازار نباشد، احتمالا روند صعودی که از ابتدای هفته آغاز شده، متوقف می‌شود.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۸ هزار و ۴۰ تومان

۲۸ هزار و ۴۰ تومان

۲۸ هزار و ۱۶۰ تومان

۱۲۰ تومان

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان