تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰

پیش بینی مهم برای بورس بازان

در هفته پیش رو تکلیف چند عامل موثر در بازار سرمایه تعیین خواهدشد. کارشناسان معتقدند احتمالا بازار سهام هفته مثبتی را پیش رو خواهد داشت.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ بازار سهام در حالی به استقبال هفته چهارم آذر ماه می‌رود که در این هفته مهمترین ابهاماتی که بر بازار سرمایه سایه انداخته‌اند، تعیین تکلیف می‌شود. کارشناسان معتقدند احتمالا بازار سهام هفته مثبتی را پیش رو خواهد داشت.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: بازار هفته آینده را مثبت می‌بینم و چهار دلیل عمده در این خصوص وجود دارد. موضوع اول افزایش قیمت دلار و عدم حرکت بازار سرمایه به طبع این افزایش است.

    وی ادامه داد: بورس در سال گذشته بیشترین واگرایی را نسبت به دلار داشته و این واگرایی خواه‌ناخواه باید پر شود و دو نمودار به هم نزدیک شوند. به نظر می‌رسد این موضوع به زودی اتفاق می‌افتاد و بورس به طبع افزایش قیمت دلار رشد خواهد داشت.

    عصاری ادامه داد: عامل دوم تقدیم لایحه بودجه به مجلس است. این موضوع یک سری از شبهات بازار سهام را کم می‌کند و ثبات به بازار بر می‌گردد. در نهایت باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای سهامداران با اعتماد بیشتری توام شود.

    این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: اگرچه خبرهای خوبی از برجام مخابره نمی‌شود اما همین که این موضوع به نتیجه مشخصی برسد می‌تواند بازار را تقویت کند.


    بیشتر بخوانید: بورس در آستانه تغییری بزرگ!


    عصاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خودرویی‌ها روز گذشته افزایش نرخ را اعلام کردند و نمادهای خودرویی همزمان بازگشایی شدند محرک خوبی برای بازار است. اگر بخواهند بورس را نجات دهند بهترین راه آن از طریق خودرویی‌هاست.

    وی عنوان کرد: نمادهای قبلی خودرو فرش قرمزی برای بازگشایی یکی از بزرگترین لیدرهای خودرویی پهن کردند. امید داریم این نماد بازار را برگرداند.

    این کارشناس بازار سهام گفت: ریسک عرضه اولیه همچنان در هفته آینده وجود دارد. این موضوع در ابتدا می‌تواند بازار را منفی کند. اما چنانچه عرضه اولیه بزرگ باشد و حمایت‌های لازم نیز صورت گیرد بازار را بالا خواهد برد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و عرضه اولیه‌ها عامل منفی برای بازار نباشند.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان