تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

ریزش ۱۵۰ هزارتومانی قیمت سکه تنها با یک گام برجامی

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در اولین انتشار خبر مبنی بر لغو برخی تحریم ها، دلار به کانال ۲۶ هزا رتومان سقوط کرد. به موجب این ریزش، سکه نیز با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی مواجه شد.

پیش بینی قیمت سکه

رویداد۲۴ به گزارش سایت اقتصاد 24؛ دیشب وزارت خارجه آمریکا از بازگشت چند معافیت تحریمی در حوزه فنی هسته‌ای مرتبط با نیروگاه بوشهر، رآکتور اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داد.

اما لغو این تحریم‌ها به چه معناست؟ پیش از این و بر اساس تحریم‌هایی که دولت دونالد ترامپ علیه ایران وضع کرده بود، هر کشور و شرکت خارجی که با برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران همکاری می‌کرد، تحریم می‌شد.
هرچند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: ما دقیقاً همان کاری را کردیم که دولت قبلی کرد؛ به شرکای بین‌المللی خود اجازه می دهیم به خطرهای فزاینده مرتبط با عدم اشاعه و ایمنی هسته‌ای در ایران رسیدگی کنند.

در عین حال، تا زمانی که تهران به تعهدات خود در قالب برجام بازنگردد، معافیت تحریمی به ایران ارائه نکرده و نخواهیم کرد.

اما همین خبر تکانی به بازار ارز و سکه و طلا داد.در همین رابطه محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد 24 گفت: شرایط امروز بازار جهانی با توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا  با افزایش روبرو بوده است. در حال حاضر هر انس طلا به 1809 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته 17 دلار افزایش داشته است.

وی تصریح داشت: قیمت ارز در بازار داخلی بشدت سیر نزولی داشته و به کانال 26 هزار تومان سقوط کرد.

کشتی آرای ادامه داد: در ادامه روند نزول قیمت ارز،سکه تمام بهار با 150 هزار تومان کاهش قیمت در اولین روز هفته مواجه شد.


بیشتربخوانید: پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از وضعیت قیمت‌ها


وی قیمت مسکوکات در بازار را چنین بیان داشت: سکه تمام طرح قدیم به 11 میلیون و 800 هزار تومان، طرح جدید سکه تمام بهاربه 11 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه به 6میلیون و 680 هزار تومان و ربع سکه به 3 میلیون و 700 هزار تومان ودر نهایت سکه های یک گرمی بانک مرکزی به 2 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

وی قیمت هرمثقال طلای آب شده در بازار را با حدود 25 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته، رقمی معادل 5 میلیون و 170 هزارتومان اعلام کرد و گفت: هرگرم طلای 18 عیار حدوداً با 25 هزارتومان کاهش نسبت به هفته گذشته به یک میلیون و 192 هزار تومان رسیده است.

کشتی آرای گفت: معاملات در بازار بسیار با احتیاط انجام می شود. خریدار کمتر و فروشنده بیشتر شده است.
وی با توجه به تأثیر اخبار منتشره در خصوص لغو برخی از تحریم ها گفت: ارز به کانال 26 هزار تومان سقوط کرد و به نظر می رسد با ادامه این خبرها روند کاهش قیمت در بازار ارز و سکه و طلا در هفته جاری استمرار داشته باشد .

کشتی آرای تأکید داشت: روند کاهش قیمت سکه و ارز بستگی به ادامه ریزش قیمت ارز در اثر اجرا و انتشار برخی خبرها ی برجامی دارد.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار ، قیمت سکه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان