تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

روز‌های ناخوش بیمه معلم / از ثبت بیشترین ضریب خسارت تا خروج قرارداد بزرگ کشتیرانی

شرکت بیمه معلم که خدمات بیمه شرکت کشتیرانی را ارائه می‌کرد، امسال نتوانسته نتوانسته نظر کشتیرانی برای تمدید قرارداد بیمه درمان این شرکت را با بیمه معلم جلب کند و در نتیجه رقم قابل توجهی از پرتفوی این شرکت به شرکت بیمه البرز منتقل شده است. این در حالی است که حتی نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بیمه معلم، همزمان معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

بیمه معلم

رویداد۲۴ در حالی که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سهامدار عمده بیمه معلم است و انتظار می‌رود عمده عملیات بیمه‌گری این شرکت به بیمه معلم واگذار شود، اما گویا اختلاف بر سر نرخ ارائه شده توسط بیمه معلم چنان بالا گرفته که توجیه اقتصادی آن برای کشتیرانی از بین رفته است.

بیمه معلم در پی ناتوانی در وصول حق بیمه از شرکت مخابرات بابت قرارداد درمان، به دنبال روشی برای جبران هزینه‌های خود است. از این رو، شرکت قصد داشته است با افزایش حق بیمه سال جاری شرکت کشتیرانی، این زیان را جبران کند اما ظاهرا در این زمینه نیز موفق نبوده است، همین روند باعث شده خروج منابع از بیمه معلم سرعت بیشتری به خود بگیرد.

قرارداد کشتیرانی و بیمه معلم

آمار‌های بیمه مرکزی از این حکایت می‌کند که شرکت بیمه معلم با ثبت رقم ۱۴۰/۵ درصد، بیشترین ضریب خسارت میان شرکت‌های بیمه را در سال گذشته به خود اختصاص داده است. مشخص نیست معاونت نظارت بیمه مرکزی در این میان چه واکنشی به عملکرد بیمه معلم داشته است. این در حالی است که گفته می‌شود ضریب خسارت رشته‌هایی مانند بیمه شخص ثالث و بیمه درمان بالای ۱۰۰ درصد و عملا برای صنعت بیمه نامطلوب است، رسیدن ضریب خسارت یک شرکت به عدد ۱۴۰ درصد می‌تواند زنگ خطری برای سهامداران و حتی بیمه‌گزاران آن شرکت باشد.

ضریب خسارت بیمه معلم

ضریب خسارت شرکت‌های بیمه در ایران


بیشتر بخوانید: خسارت عجیب کشتیرانی/ بیمه معلم ۲۳ برابر حق بیمه، خسارت داد! +سند


با خروج قرارداد بیمه درمان کشتیرانی از شرکت بیمه معلم، افزایش نارضایتی میان بیمه‌شدگان شرکت مخابرات از نحوه خدمات‌دهی این شرکت و تزلزل در هیات مدیره بیمه معلم به واسطه سه نفره شدن آن، گمان این می‌رود که بیمه معلم به دوران تازه‌ای از حیات خود وارد می‌شود.

در دوره زعامت غلامرضا سلیمانی امیری ماکو بر بیمه مرکزی، بیشترین تعلل در برخورد با بیمه معلم صورت گرفت. این شرکت برای سال‌های پیاپی در سطح توانگری ۲ باقی مانده بود، از افشای حقوق و مزایای هیات مدیره خود با وجود صراحت قانونی خودداری کرد و تکلیف مطالبات معوق بیش از ۱۰ سال معطل مانده از افرادی، چون «آقای معلم» را مشخص نکرد، اما سلیمانی امیری در راه اصلاح این رویه گام برنداشت و از این منظر شاید بتوان رئیس کل پیشین بیمه مرکزی و معاونت نظارت بیمه مرکزی را به خاطر مماشات با شرکت بیمه معلم، یکی از دلایل درجا زدن این شرکت دانست.

اکنون با افت شدید سود دوره مالی ۹ ماهه ۱۴۰۰، این شرکت با چالش‌های شدیدی مواجه شده است؛ شرایطی که شاید یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی بتواند با ورود به ماجرا، آن‌ها را رسیدگی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
کارمند
|
United States of America
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
0
اگر سازمان بازرسی کل کشور دخالت نکند تمام تخلفات مالی بیمه معلم توسط حسابرس داخلی پنهان میشود
نظرات شما
پیشخوان