تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۵
رحمانی مطرح کرد

نگاه سنتی کشور به صنعت هتلداری/تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در دنیای امروز صنعت هتلداری تنها به فیزیک ساختمان محدود نمی شود بلکه ارائه خدمات باعث ایجاد جذابیت می‌شود که در کشور ما به دلیل نگاه سنتی به این مسئله تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
رویداد۲۴- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: در دنیای امروز صنعت هتلداری تنها به فیزیک ساختمان محدود نمی شود بلکه ارائه خدمات باعث ایجاد جذابیت می‌شود که در کشور ما به دلیل نگاه سنتی به این مسئله تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
مرتضی رحمانی در خصوص صنعت هتلداری گفت: این صنعت دیگر مانند گذشته تنها به بحث ساختمان و فیزیک آن محدود نمی شود بلکه در حال حاضر ارائه خدمات نرم افزاری، مهمان نوازی حرف اول را در صنعت به روز هتلداری میزند. 

وی با اشاره به اینکه امروزه هتل فقط برای مهمان نوازی صرف مورد استفاده قرار نمی گیرد، افزود:خدمات عرضه شده از سوی هتل های باعث مقبولیت و جذابیت این مراکز می گردد. 

رحمانی موحد تصریح کرد: در حال حاضر صنعت هتلداری ایران با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد که تنها راه پیشرفت، آموزش برای ارتقا کیفیت است.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر این مسئله که هزینه های آموزشی، سهمی از سرمایه گذاری و به تبع آن درآمد به حساب می آید، گفت: هتلداران باید بر روی این مسئله مهم نیز برنامه ریزی داشته باشند تا از این طریق نگاه سنتی ما به صنعت هتلداری به سمت و سوی هتلداری مدرن حرکت کند. 

وی با اشاره به اینکه صنعت هتلداری در سراسر جهان ارتباط مستقیمی با دولت ندارد، اظهار کرد: بخش خصوصی به عنوان صاحبان این مراکز نباید منتظر حمایت های دولتی باشند، بلکه خود باید با جذابیت های موجود در این حوزه مزیت اقتصادی ایجاد کنند. 

رحمانی موحد در انتها در خصوص نقش سازمان میراث فرهنگی در خصوص ارتقا کیفیت هتلداری کشور گفت: هیچ گونه ساخت و سازی برای هتل در دست این سازمان نیست و تنها صدور مجوز برای ساخت و برخی شرایط اعطای تسهیلات برای پروژه های نیمه ساخته از طریق سازمان میراث فرهنگی صورت می گیرد. 
 
منبع: میزان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان