تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

جدیدترین اخبار رتبه بندی معلمان/ حاجی بابایی: حوصله من هم سر رفت!

بر اساس آخرین رتبه بندی معلمان رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس در توییتی نوشت: حوصله من هم سر رفت! چرا رتبه بندی معلمان اجرایی نمی شوند.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ فرهنگیان همچنان منتظر تصویب آیین نامه رتبه بندی معلمان در هیات دولت هستند. بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان این آیین نامه در روزهای آینده به تصویب می رسد. بر اساس قانون دولت تا 23 خرداد ماه مهلت دارد تا نسبت به اجرایی شدن قانون رتبه بندی فرهنگیان اقدام کند. اما این مهم هنوز محقق نشده به طوری که ابن باز صدای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و فراکسیون فرهنگیان مجلس نیز درآمده است که چرا رتبه بندی اجرایی نمی شود و حوصله او نیز از این تاخیر به سر آمده است. با این حال امروز  مشاور وزیر آموزش و پرورش  اعلام کرد که رتبه بندی به ایستگاه پایانی رسیده  و فرایند صدور احکام از شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود. از سوی دیگر یک عضو کمیسیون آموزش مجلس نیز  از اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان تا پایان خرداد ماه خبر داد.

با این حال فرهنگیان همچنان منتظر تصویب آیین نامه و اجرای رتبه بندی معلمان هستند و خبر خوش آنها را دیگر مثل گذشته خوشحال نمی کند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود در توئیتر نوشت:

حوصله من هم سررفت!؟

نظام رتبه بندی معلمان، چرا اجرایی نمی شود!؟

قانون مشخص، بودجه 38همتی مشخص، مجلس و دولت هم اعلام حمایت وپشتیبانی کردند.

از رییس جمهور مردمی می خواهم سریعا نظام رتبه بندی را اجرا تامعلمان عزیزونجیب آسوده خاطر گردند.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس: حاجی بابایی

اخبار رتبه بندی معلمان

زمان اجرای رتبه بندی معلمان

ولی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد:این قانون توسط مجلس به تصویب رسیده و از سوی شورای نگهبان به تایید رسیده و در حال حاضر تبدیل به قانون شده و به دولت ابلاغ شده و باید آیین‌نامه اجرایی آن به تصویب برسد.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین شده و به کمیسیون مربوطه در دولت ارجاع شد که در مراحل پایانی بررسی در این کمیسیون است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه طبق قانون باید تا پایان خرداد ماه قانون رتبه بندی معلمان اجرایی شود، ادامه داد:امیدوارم  دولت در موعد قانون که تعیید شده این قانون را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند.

اسماعیلی با بیان اینکه برخی از کارشناسان نسبت به نسخه اولیه آیین‌نامه اجراییی رتبه بندی معلمان که توسط آموزش و پرورش تدوین شده بود نقطه نظراتی داشتند، اضافه کرد:در نهایت در کارگروهی که برای تدوین آیین‌نامه اجرای قانون رتبه بندی معلمان تدوین شده بود ، 26 بار این آیین‌نامه اصلاح شد تا یک آیین‌نامه تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

نماینده میانه در مجلس ادامه داد:این کارگروه اصلاحات و تغییرات عمده‌ای در آیین‌نامه به وجود آوردند که در نهایت نسخه 26 که نسخه نهایی بود به تصویب رسید و در دستورکار کمیسیون مربوطه در هیئت دولت قرار گرفت.

رتبه بندی فرهنگیان در ایستگاه پایانی

حجت الله الماسی در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در آموزش و پرورش همه باید با هم هماهنگ و همراه باشند، افزود: در حوزه تعلیم و تربیت لازم است با کار گروهی و برنامه ریزی درست از نظر ساختار، گفتمان سازی و روحیه جهادی هماهنگ و همراه باشیم تا به اهداف نظام تحولی عدالت محور دست یابیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تعلیم و تربیت از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: لازم است در این زمینه تجدیدنظر شده تا در بحث کمبود نیروهای خدمات، ساماندهی نیروهای مازاد و تعیین تکلیف برنامه ریزی درست انجام گیرد تا به سرانجام مطلوب برسد.

الماسی در ادامه به توجه به موضوع امور رفاهی برای فرهنگیان اشاره کرد و افزود: به دنبال حفظ جایگاه و منزلت معلمان هستیم انتظار می‌رود رفاهیات معلمان متناسب با مناسبت‌ها، سفر و استفاده از امکانات تدارک دیده شده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان دارای ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: همه معلمان باید از منافع این صندوق به طور برابر بهره مند شوند و در این میان رسانه‌ها باید با جریان سازی درست مطالبات به حق آموزش و پرورش را به گوش همگان برسانند.

مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی به تدوین آئین نامه نظام رتبه بندی از سوی وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح رتبه بندی به ایستگاه پایانی خود رسیده است و فرایند صدور احکام از شهریور ۱۴۰۰ می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه بندی دو اصل مهم استقرار و ارتباط آن را در نظر گرفته است، بیان کرد: در نظام رتبه بندی همه پژوهش‌های معلمان، مدرک دوم تحصیلی، تولید محتوا، کسب مقام در جشنواره‌ها به عنوان شاخص‌های رتبه بندی لحاظ می‌شود.

الماسی اضافه کرد: در مرحله اول از وضعیت حال حاضر معلمان و جمع‌آوری مدارک ارزشیابی آنها در مدرسه و نظر شورای مدرسه نسبت به وضعیت هر معلم در رتبه مدنظر قرار می‌گیرد و پس از ۵ سال فرصت جهت برگزاری آزمون، هر معلم بر اساس شایستگی‌های کسب شده به رتبه بالاتر ارتقا پیدا می‌کند.

برگزاری آزمون برای رتبه بندی معلمان ممنوع

 این گفته پس از آن مطرح شده که در جریان تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان در کمیسیون‌هایی زیرمجموعه هیئت دولت، خبرهایی در مورد احتمال برگزاری آزمون از معلمان برای رتبه بندی منتشر شده است.

آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان که از ۲۳ اسفند ماه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، با پایان مهلت یک ماهه قانون برای تهیه آن، هنوز تدوین نشده است.

آقای وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس ششم خرداد ماه از تعلل در تدوین و ویرایش چند باره آیین نامه اجرایی این قانون انتقاد کرد و گفت «مشخص نیست چرا بدون حضور ناظران مجلس این اتفاق میفتد.»

او علت این تعلل را کارشکنی برخی افراد در بدنه دولت دانست.

آقای منادی رئیس کمیسیون آموزش همچنین گفت که تأخیر در رتبه بندی «نومعلمان» خلاف متن قانون نظام رتبه بندی معلمان است.

دولت تا ۲۳ خرداد برای تصویب آیین‌نامه رتبه‌ بندی معلمان مهلت دارد

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند و وزارت آموزش و پرورش به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی و طبق مواد و چارچوبی که قانون تعیین کرده است، تنظیم و ابلاغ شود.

صادق ستاری‌فرد درباره آخرین وضعیت فرایند تصویب آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اظهارکرد: دولت تا ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ مهلت دارد که آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کند و وزارتخانه به جد پیگیر است تا این آیین‌نامه در مهلت قانونی و طبق مواد و چارچوبی که قانون تعیین کرده است، تنظیم و ابلاغ شود.  

وی تصریح کرد: درخواست داریم مفاد آیین‌نامه منطبق با قانون باشد و تکلیف مالایطاقی درباره نحوه اجرای قانون نظام رتبه‌بندی به آموزش و پرورش محول نشود.

ستاری‌فرد افزود: طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی، هیأت تطبیق مصوبات مجلس می‌تواند نسبت به لغو مصوبه دولت اگر خلاف متن و روح قانون باشد، اقدام کند لذا همه تقاضای ما این است که آیین نامه در خدمت قانون باشد و از مفاد و روح قانون عدول نکند.

وی با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان به دنبال افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، رضایتمندی شغلی معلمان و اصلاح نظام عادلانه پرداخت بر اساس شایستگی‌هاست، اظهار امیدواری کرد که در هفته جاری، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در هیأت دولت بررسی و تصویب شود.

منبع: راهبرد معاصر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
0
4
لعنت بر نوری.اشغال با این تورم ما نون شب هم نداریم تو هی حرف مفت می زنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
فقط راهش اینه که نمرات خرداد رو اعلام نکنیم و این موضوع یک همت همه جانبه می خواهد.
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
1
دولت بی عرضه مجلس بی کفایت و وزیر نادان و ناتو ان اعصاب یک میلیون معلم ر ا خراب کرده اند باید رهبر
دخالت کند و کار ر ا تمام کند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
1
لعنت به همتان، دروغگوها
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
0
1
لعنت بر شما دروغگو ها
بودجه یک سال کشور را در دوهفته تنظیم می کنند و می زنند بعد برای یک چندرغاز رتبه بندی معلمان پدر خودتان را سوختید و هیچ غلطی هم نکردید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان