تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

۴ سینگال جدید برای بازار سرمایه

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بیش از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.

پیش بینی بازار بورس

رویداد۲۴ بورس در هفته گذشته، افت ۱٫۳ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سه دیپلمات اروپایی گزارش داد که مذاکرات رفع تحریم در دوحه قطر، پس از سفر رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا احتمالا دوباره از سر گرفته می‌شود.

توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند بورس را در بلند مدت صعودی کند.

بررسی قیمت‌ها در بازار مصالح ساختمانی حاکی از آن است که سیمان تیپ ۱ آبیک در حال حاضر در بازار ۵۱ هزار تومان قیمت دارد. سیمان تیپ ۲ آبیک نیز در حال حاضر در بازار ۵۹ هزار تومان قیمت خورده است و سیمان تیپ ۵ تهران نیز ۶۸ هزار تومان قیمت خورده است.

افزایش قیمت سیمان در بازار، می‌تواند قیمت این محصول در بورس را نیز افزایش دهد.

افزایش نقدینگی در بورس

بررسی آمارهای منتشر شده در سامانه کدال حاکی از تولید ۲۲۶ هزار و ۴۲۸ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو از ابتدای امسال تا پایان خردادماه است. این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۲۰۳ هزار و ۵۲۹ دستگاه خودرو) رشد ۱۱.۲ درصدی نشان می‌دهد.

این افزایش رشد می‌تواند سودآوری صنعت خودرویی را در بورس افزایش دهد.

امیر مهدی صبایی، مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت که هزار میلیارد تومان از جانب صندوق توسعه ملی به این صندوق اختصاص یافت.

با این واریز پول، گردش نقدینگی در بازار سرمایه نیز افزایش پیدا می‌کند و افزایش به نفع معاملات بازار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان