تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

مهم‌ترین ریسک فعلی بازار بورس چیست؟

محمد غفوری می‌گوید: حجم معاملات و خروجی پولی که هر روز ثبت می‌شود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی تمایلی به سرمایه‌گذاری و خرید سهام ندارند.

پیش بینی بورس

رویداد۲۴ بازار بورس که از ابتدای سال وضعیت نسبتا مناسبی داشت مدتی است که در مدار نزول قرار گرفته و در روز‌های اخیر شاهد شدت گرفتن خروج سرمایه از این بازار هستیم. به گفته کارشناسان برخی از تصمیمات داخلی و اتفاقات بین‌المللی باعث ریزش شاخص در روز‌های اخیر شده‌اند و در صورت ادامه شرایط فعلی، بازار سرمایه روز‌های آتی را در مدار نزول باقی می‌ماند.

«محمد غفوری»، تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به عوامل موثر بر روند بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: برخی از عوامل می‌توانند بر روند بازار بورس در هفته‌های آتی تاثیرگذار باشند. یکی از این عوامل و مهم‌ترین آن‌ها نرخ سود بین بانکی است. معضل بعدی اختلاف بین دلار نیما و دلار بازار آزاد است، اکنون بسیاری از شرکت‌های بورسی با وجود اختلاف میان دلار نیمایی و دلار آزاد نمی‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

وی افزود: مسئله تاثیرگذار بعدی تصمیمات خلق‌الساعه‌ای است که در بازار شاهد آن هستیم. چالش آخر هم اخبار ضدونقیضی است که از سوی برجام مخابره می‌شود، تمام این مسائل می‌تواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد و بازار را به فاز ناامیدی وارد کند.

غفوری گفت: وقتی یک جو ناامیدی در بازار حاکم شود و تردید به وجود بیاید شاخص نمی‌تواند یک حرکت سنگین داشته باشد. هرگاه این ابهامات برطرف شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند بار دیگر در بازار سرمایه حضور پررنگی داشته باشند.


بیشتربخوانید: سقوط یا صعود؛ بورس به کدام سمت می‌رود؟


بازار سرمایه این هفته روبه اصلاح باقی می‌ماند

این تحلیلگر بازار سرمایه با بررسی وضعیت به پیش‌بینی روند حرکتی شاخص بورس در هفته جاری پرداخت و در این‌باره گفت: بر اساس حجم معاملات که اصلا عدد قابل توجه‌ای نیست، بازار سرمایه هفته متعادل و رو به اصلاحی را خواهد داشت. از سوی دیگر اخباری که به سمت بازار مخابره می‌شود که مهم‌ترین آن نرخ سود بین بانکی بوده نشان می‌دهد که نرخ سود بین بانکی افزایشی است و این مسئله می‌تواند بازار سرمایه را رو به اصلاح نگه دارد. حجم معاملات و خروجی پولی هم که هر روز ثبت می‌شود نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی تمایلی به سرمایه‌گذاری و خرید سهام ندارند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه روز‌های آتی متعادل رو به اصلاح باشد.

صنایع جذابیت آنچنانی نخواهد داشت

وی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از گروه‌ها در هفته جاری اقبال بیشتری در بازار خواهند داشت، گفت: ۷۰ درصد بازار سرمایه کامودیتی و دلاری بوده و این درحالی است که در قیمت‌ها جهانی نیز شاهد اصلاح هستیم بنابراین من معتقدم صنایع برای سرمایه‌گذاران آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسند. اما گروه غذایی برای این هفته به نظر می‌رسد متعادل‌تر باشند و می‌توانند مورد اقبال بازار قرار بگیرند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان