تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اصرار ما بر حکم الهی حجاب، نادیده گرفتن دیگر مفاسد نیست/ بسیاری از بی حجابان زن و بچه‌های مفسدان اقتصادی هستند

سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: بسیاری از بی‌حجابان زن و بچه‌های مفسدان اقتصادی هستند.

اصرار ما بر حکم الهی حجاب، نادیده گرفتن دیگر مفاسد نیست/ بسیاری از بی حجابان زن و بچه‌های مفسدان اقتصادی هستند

رویداد۲۴ به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت:حضرت امیرالمؤمنین به فرزندشان امام حسن (ع) فرمودند، بدان محبوب‌ترین چیزی که از میان وصایای من برمی‌گزینی تقوای الهی است، یعنی در تمام موقعیت‌ها تقوا را ببنیم و تقوای الهی را حفظ کنیم. می‌خواهم از امید به خدا و دل بریدن به دیگران بگویم که سفارش روز عرفه است. روز عرفه روز نیایش و دعا لقب گرفته است.

وی افزود: فردا بعداز ظهر همه شما خوبان این زمزمه را باور خواهید داشت که ما هیچ هستیم و هرچه هست ذات مقدس ربوبیت است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امروز پیام مقام معظم رهبری برای حجاج بیت‌الله الحرام منتشر شد که ذکر و معنویت را برشمردند و فرمودند این دو می‌توانند جامعه اسلامی را به هدف برسانند و دشمنان در پی زدن این دو هستند که می‌خواهند ذکر خدا را کمرنگ کنند.

وی افزود: ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ دستور کشف حجاب از سوی رضا خان صادر شد و ماموران رضاخان بعداز نماز صبح در شبستان‌های مسجد گوهر شاد را بستند و مردم را به شهادت رساندند، روح تمام شهدای حجاب شاد باشد.


بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مصوبه حجاب و عفاف سال ۸۴ که رئیسی ابلاغ کرد +متن کامل


خطیب نماز جمعه تهران گفت: زن گوهر است و اسلام می‌خواهد زن را به مقامش برساند. اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر مفاسد نیست. تا می‌گوییم حجاب می‌گویند به ۴تا تار مو گیر ندهید به اختلاس و فساد گیر دهید، ما به اندازه به آن‌ها گیر داده‌ایم و قوه قضائیه هم کارش را می‌کند. دزدی، اختلاس و بی‌حجابی گناه است و اتفاقا بسیاری از بی‌حجاب‌ها زن و بچه همان دزد‌ها هستند.

وی افزود: بی‌حجابی در ایران به ۲ نفر می‌رسد، اولین بی‌حجاب غره العین بهایی بود که مردم را با بی‌حجابی به بهائیت دعوت می‌کرد. دومین فرد هم رضا خان قلدر بود که ۱۰ روز به ترکیه رفت و او را نگه داشتند که دستورات‌شان را انجام دهد و وقتی به ایران برگشت فاجعه گوهر شاد را رقم زد. روی سخنم با بی‌حجاب‌ها است که کدام تاریخ را بر می‌گزینند، غره‌العین بهایی یا رضا خان قلدر، یا قرآن و حضرت فاطمه؟ مطمئناً زنان ایران تاریخ ایرانی را برمی‌گزینند.

خاتمی گفت: مسئله حجاب یک مسئله فرعی نیست، یک مسئله اصلی است. شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ یک مصوبه ۳۰۰ ماده‌ای داشته که رئیس جمهور اخیرا آن را ابلاغ کرده که بسیار خوب است. مقابله با بی‌حجابی باید قانونی باشد و اقدامات غیر قانونی و خودسرانه خلاف شرع است و چه بسا پیروان بی‌حجابی خودشان این صحنه را به وجود بیاورند، متدین حواس‌شان باشد.

وی ادامه داد: حجاب قانون است و همه جای دنیا قانون دارند و با پسوند اجبار خرابش نمی‌کنند و این را بگویم نفس واژه حجاب اجباری واژه‌ای غلط و برای زیر سوال بودن حجاب است. بی‌حجابی در حقیقت ضربه زدن به امنیت روانی جامعه است. کسانی که بستر این گناه را فراهم می‌کنند و فراخوان می‌زنند و آن‌ها که بی‌حجابی را تشویق می‌کنند و می‌گویند این گناه کار قشنگی است هم در این گناه بی حجابی سهیم هستند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: روز ۱۸ تیر روز کودتای ناموفق آمریکا در پایگاه شهید نوژه است. آمریکایی‌ها با همه دنیا بسته بودند تا دولت کودتا به سر کار آمد به رسمیت بشناسند، اما قدرت خدا یک ربع مانده به کودتا همه کودتاچی‌ها دستگیر شدند و خدای ما همان خدای ۱۳۵۸ است.

وی افزود: تهمت زدن گناه بزرگی است و وقتی کسی تهمت زد ایمانش از بین می‌رود، سوال این است تهمت به یک مومن گناه است، اما تهمت به یک نظام گناه نیست؟ قطعا تهمت گناه به یک نظام بیشتر است نظامی که بیشترین وقتش را برای خدمت به مردم گداشته است را بگویند منابع کشور را به یک کشور دیگر می‌دهد. فضای مجازی در اختیارتان است، می‌توانید انتقاد کنید، اما تهمت زدن جرم است. نمی‌گویم دهن‌ها را ببندید، اما تهمت به فرد و نظام ممنوع است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران بیان کرد: عید قربان را گرامی می‌داریم، عید فداکاری در راه خدا است و قربانی کردن بسیار ثواب دارد. اگر توان مالی ندارید با هم شریک شوید.

خاتمی گفت: از ۱۹ تیر دهه امامت و ولایت شروع می‌شود و جای آن است که در این دهه این مفهوم بلند گفته شود ولایت فقیه ما قطره‌ای از دریای بزرگ ولایت است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
0
خجالت بکش با این ریش و پشم آبروی پیغمبر رو هم بردی خدا لعنت تون کند با این دینداری تون
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
4
صحبت های برخی امامان جمعه ایران من را به یاد وزیر دروغگوی صدام ﻣﺤﻤﺪ ﺳﻌﯿﺪ ﺍﻟﺼﺤﺎﻑ می اندازند.
اونم تا آخرین لحظه سقوط بغداد داشت دروغ میگفت!.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
بسیاری از دزدان هم آقازاده ها هستند!
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
اگر کسی به اصطلاح در کشور به دنبال عمل و اجرا قانون و عدالت است و باید مدیران شرکت مخابرات ایران و هم تهران در دادگاه محاکمه و مجازات شوند.
نظرات شما
پیشخوان