تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

انتقادات هاشمی طبا از تهمت‌ها علیه روحانی/ همان برجام را هم نمی‌توانند به کرسی بنشانند

قرن نو نوشت: هاشمی طبا، با اشاره به حملات نمایندگان مجلس به روحانی گفت: متاسفانه، مجلس ما مدت‌ها است از حرف‌های زشت، بی خود و تهمت استفاده می‌کند. اگر آقای روحانی کار خلافی کرده است باید محاکمه شود و در دادگاه به اتهامات او بررسی کند.

انتقادات هاشمی طبا از تهمت‌ها علیه روحانی/ همان برجام را هم نمی‌توانند به کرسی بنشانند

رویداد۲۴ هفته گذشته بود که حسن روحانی، رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در دیدار عیدانه با مسئولان دولت سابق، گفت: «پس از انقلاب کشور با مشکلات زیادی روبرو شده و از همه این مشکلات توانسته به نحوی عبور کند. پس از جنگ تحمیلی و ترور، معضل بزرگی به نام تحریم برای مردم ایجاد شده و تاکنون با همه آسیب‌ها و مشکلات توانسته‌ایم از این مراحل گذر کنیم. خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌ها نیز از این دست مسائل بوده که قطعا این مساله و رفع مجدد تحریم‌ها قابل حل بود و‌ای کاش دچار ۹/۱۱ (۱۱ آذر ۹۹) و مصوبه هسته‌ای مجلس نمی‌شدیم تا می‌توانستیم در اسفند ۱۳۹۹ تحریم‌ها را پایان دهیم.»

این اظهارات روحانی با انتقادات و حملات زیادی از سوی برخی نمایندگان مجلس رو به رو شد. به طور مثال، روز گذشته، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی پارلمان در تذکری شفاهی خطاب به قالیباف گفت: ما می‌دانیم مصوبه مجلس در باب مذاکرات مصوبه‌ای بود که مهر تائید مقام معظم رهبری را داشت و مصوبه‌ای بود که به نوعی برگ برنده را به تیم مذاکره کننده داده بود. اما امروز متاسفانه کسی که پس از ۸ سال، بانی وضع موجود است، می‌رود گعده می‌گیرد، کسی که امروز باید پشت میله‌های زندان و پشت میز محاکمه باشد و محاکمه شود این مصوبه مجلس را مسبب عدم لغو تحریم‌ها می‌داند!

این، اما اولین بار نیست که حسن روحانی تهدید به زندان و محاکمه می‌شود. او حتی در روز‌هایی که در پاستور حضور داشت هم تهدید به اعدام شد و حملات آنقدر بالا گرفت که تذکر رهبری به تندرو‌ها را در پی داشت.

مجلس مدت هاست درگیر حرف‌های زشت و تهمت است

بر همین اساس، مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به حملات تند نمایندگان به روحانی با وجود پایان دوران ریاست جمهوری اش، گفت: ادبیات تند از نظر اسلام محکوم است. خداوند در قرآن خطاب به مسلمانان می‌گوید: «وَلَا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّه» یعنی به غیر مشترکان دشنام ندهید. حضرت علی (ع) نیز به لشکریان خود فرمودند به لشکر معاویه دشنام ندهید، با آنان بجنگید.

وی ادامه داد: ادبیات بسیار زشت و تهمت‌ها محکوم است، حتی به کسی که محاکمه می‌شود نیز نباید دشنام داد. متاسفانه، مجلس ما مدت‌ها است از حرف‌های زشت، بی خود و تهمت استفاده می‌کند. اگر آقای روحانی کار خلافی کرده است باید محاکمه شود و در دادگاه به اتهامات او بررسی کند. در مجلس باید تفکر کنند و راهی برای مشکلات مردم پیدا کنند. به این برخورد ها، برخورد‌های مذبوهانه می‌گویند و از نظر شرعی نیز محکوم است.


بیشتر بخوانید: حمله نقدعلی نماینده مجلس به حسن روحانی/ می‌خواستید شرف ما را به باد دهید مجلس نگذاشت


اگر کسی خطا کرد باید محاکمه شود

هاشمی طبا، درباره محاکمه روسای جمهور گفت: حتی اگر فردی خطا کرد، کسی حق اهانت ندارد، باید محاکمه شود. ما قانون داریم و نباید کسی تهمت بزند. کسی که خیانت و خلاف کرده باید محاکمه شود.

همان برجام را هم نمی‌توانند به کرسی بنشانند

این فعال سیاسی با اشاره به مذاکرات احیای برجام، بیان کرد: برجام در مجلس تصویب شده است، مصوبه که در مجلس تصویب شده نباید مورد تهاجم قرار بگیرد. متاسفانه، همان برجام را نمی‌توانند به کرسی بنشانند. نمی‌دانم برجام به ثمر می‌نشیند یا نه اما، سلیقه‌های فعلی در آن تاثیر می‌گذارد.

منبع: قرن نو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
4
0
" همان برجام را هم نمی‌توانند به کرسی بنشانند "
حکایت آقای هاشمی طبا حکایت این ضرب المثله که میگه :
یک جو از عقلت کم کن ، هر غلطی دلت میخواد بکن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
0
1
حکایت امثال شما هم اینه که با رد مهر و ریش هر غلطی
دلت میخاد بکن
نظرات شما
پیشخوان