تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
در سفر یک روزه به قم صورت گرفت؛

گزارش معاون اول رییس جمهور از اقدامات دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف به مراجع عظام تقلید و علما

دیدار و ملاقات‌های دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور با مراجع عظام تقلید در قم در فضایی سرشار از معنویت، همدلی و هماهنگی به منظور بررسی مسایل کشور، اقدامات و برنامه‌های دولت و تلاش برای خدمت رسانی به مردم برگزار شد.

گزارش معاون اول رییس جمهور از اقدامات دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف به مراجع عظام تقلید و علما

رویداد۲۴ معاون اول رییس جمهور در این دیدار‌ها که صبح و بعد از ظهر امروز صورت گرفت، با اشاره به اینکه نظرات و رهنمود‌های مراجع عظام تقلید همواره راهگشا و سرلوحه برنامه‌های دولت بوده، گفت: آینده ایران اسلامی آینده‌ای روشن است و دولت با همکاری همه اقشار مختلف جامعه و بویژه نخبگان و با تکیه بر توان داخل تمام تلاشش را برای حل مشکلات بکار خواهد بست.

دکتر مخبر با تشریح مشکلات و چالش‌های پیش روی دولت سیزدهم در آغاز کار و نیز شرایط نظام بین الملل پس از شروع جنگ اوکراین، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر با وجود افزایش قیمت‌های جهانی هیچ نگرانی از بابت تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد.

وی ضمن بر شمردن اقدامات دولت نظیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و عادلانه سازی توزیع یارانه‌ها، گفت: اقدام شجاعانه دولت باعث کاهش تخلفات و کمک حداقلی به خانواده‌ها برای تامین زندگی شده است.

معاون اول رییس جمهور از توسعه روابط با همسایگان به عنوان اولویت یاد کرد و اظهار داشت: افزایش صادرات نفت و گاز و توسعه تجارت منطقه‌ای موجب ناکارآمد ساختن تحریم‌های دشمنان شده است.

دکتر مخبر برنامه‌های اجرایی نظیر توسعه خطوط ریلی و گسترش ترانزیت، تامین آب از خلیج فارس و تولید واکسن کرونا را تشریح کرد و گفت: بیش از صد میلیارد دلار در بخش‌های مختلف کشور سرمایه گذاری انجام شده و مردم به زودی شاهد ثمرات اقدامات دولت خواهند بود.

وی با بیان اینکه در تابستان امسال و در اوج پیک مصرف برق کشور دچار قطعی برق نشد، گفت: تلاش می‌کنیم تا در زمستان نیز مشترکان خانگی و صنعتی از بابت گاز مورد نیاز دچار مضیقه نشوند.

-تشکر آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از گزارش امیدبخش معاون اول رییس جمهور

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار دکتر مخبر بابت گزارش امیدبخش معاون اول رئیس جمهور تشکر کردند و در ادامه سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص برخی مسائل اقتصادی کشور مطرح کردند که معاون اول رئیس جمهور نیز درباره آن‌ها توضیحاتی ارائه داد.

-آیت الله جوادی آملی: گزارش دکتر مخبر نافع و امیدبخش بود

آیت الله جوادی آملی در این دیدار گزارش معاون اول رئیس جمهور را گزارشی نافع و امیدبخش دانست و بر تلاش و خدمت بیشتر برای رفع مشکلات قشر‌های مختلف مردم تاکید کرد.

ایشان مردم ایران را مردمی محترم، فهمیده و فداکار دانست و تاکید کرد: مردم جایگاه مهمی دارند و باید با عزت و آبرو اداره شوند.

-آیت‌الله العظمی نوری همدانی: مردم دولت را در اداره امور کمک خواهند کرد

آیت‌الله العظمی نوری همدانی هم در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت در توجه به رفع مشکلات کشور و مردم اظهار داشت: هیچ حجابی نباید بین کارگزاران و مردم باشد و مسئولان باید حرف‌ها و درددل‌های مردم را بشنوند و همه تلاش خود را برای حل مشکلاتشان به کار گیرند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی توجه به عدالت را از مهم‌ترین وظایف حکومت و دولت دانست و گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به رفع فقر داشته باشد تا کسی نیازمند نباشد.

این مرجع عالیقدر، مردم را سرمایه اصلی جامعه معرفی کرد و افزود: مردم همواره پشتیبان اسلام و انقلاب و نظام بوده‌اند و امروز هم دولت را در اداره امور کمک خواهند کرد.

-قدردانی آیت‌الله العظمی سبحانی از تلاش‌ها و‌خدمات دولت

آیت‌الله العظمی سبحانی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات دولت، اظهار داشت: حوادث و مشکلات نباید دولت را از پیگیری برنامه‌ها و تلاش‌هایش در خدمت‌رسانی به مردم باز دارد، برای دولت در پیشبرد اهدافش آرزوی موفقیت کرد.

-آیت الله العظمی محفوظی از اقدامات دولت در حوزه خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد

آیت الله العظمی حاج شیخ عباس محفوظی نیز در این دیدار از اقدامات دولت در حوزه خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.

-آیت الله اعرافی: امروز شاهد روابط خوب میان دولت و ملت هستیم

آیت الله اعرافی در این دیدار با بیان اینکه ارتباط دولت با مراجع و علما اثرات مثبتی در پیشبرد اهداف کشور بهمراه دارد، از دولت و به ویژه رییس جمهور به خاطر اقدامات صورت گرفته، مدیریت کرونا و گام‌های برداشته شده در جهت حل مشکلات کشور قدردانی کرد.

وی افزود: امروز شاهد روابط خوب میان دولت و ملت هستیم و تعامل مناسبی میان مردم و اعضای دولت وجود دارد و دولتمردان با چهره‌ای گشاده و صمیمانه از ارتباط با مردم استقبال می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور دستاورد‌های حاصل شده در مدت اخیر را امید بخش ارزیابی کرد و بر اهتمام هر چه بیشتر دولت برای رفع کاستی‌ها و مشکلات کشور تاکید کرد.

-تقدیر آیت الله حسینی بوشهری از دکتر مخبر به خاطر حضور مستمر در صحنه‌های مختلف اجتماعی

آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با قدردانی از دکتر مخبر به خاطر حضور مستمر در صحنه‌های مختلف اجتماعی، گفت: این حضور باعث دلگرمی جامعه است چرا که مردم مشاهده می‌کنند که معاون اول رییس جمهور در کنار آن‌ها است.

وی بر لزوم گفتگو با مردم و آگاهی بخشی به جامعه تاکید کرد و افزود: باید دستگاه‌های متولی فرهنگ بیش از گذشته فعال باشند و با آگاهی بخشی به جامعه طراحی و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه بیش از پیش نیاز به امید آفرینی دارد، گفت: دشمنان با تمام وجود و با استفاده از تبلیغات گسترده به دنبال آن هستند که گرد یأس و ناامیدی را در جامعه پراکنده کنند که باید برای مقابله با این هدف برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان