تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۱

جلوگیری از چروک‌های دور چشم

یکی از مشکلات تمامی انسان‌ها به‌وجودآمدن چین‌وچروک اطراف چشم است و همه به‌دنبال آنند که از شر آن‌ها آسوده و رها شوند تا به جای دیگری سرایت نکنند.

ازبین‌بردن چین‌و‌چروک دور چشم

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از مشکلات تمامی انسان‌ها به‌وجودآمدن چین‌وچروک اطراف چشم است و همه به‌دنبال آنند که از شر آن‌ها آسوده و رها شوند تا به جای دیگری سرایت نکنند.

هنگامی‌که چین‌وچروک دور چشم ظاهر می‌شوند همه نگران پیری و بالارفتن سن خود و البته سرایت این چروک‌ها به دیگر نواحی صورت هستند بنابراین باید به سرعت و با دیدن نخستین چروک‌ها در اطراف چشم تلاش کنید کنترل آن‌ها را در دست بگیرید و اجازه ندهید آن‌ها بیش‌تر شوند.

به گزارش رویداد۲۴ بسیاری از ما گمان می‌کنیم با بالارفتن سن چین‌وچروک‌های در اطراف چشم ظاهر می‌شوند اگرچه این اندیشه درست است، اما تمام ماجرا نیست. باید بیاموزیم برای ازبین‌رفتن و مقابله با این چروک‌ها باید چه کنیم و با چه راه و روشی می‌توانیم از شر این مشکل آزاردهنده آسوده شویم و آیا اصلا این کار شدنیست؟

دلایل چین و چروک چشم در جوانی

یکی از بخش‌هایی از پوست که نزدیک به ۵ برابر نازک‌تر و حساس‌تر از دیگر بخش‌های صورت است پوست اطراف چشم است ضمن این‌که حرکات پوست در به‌وجودآمدن چروک‌ها بسیار مهمند و پوست به دلیل حرکات متفاوت اجزای صورت شما، مانند مژه زدن و لبخند، خیلی بیش‌تر حرکت می‌کند. شکی نیست که ظاهر چیز‌های زیادی در مورد سن و سبک زندگی افراد می‌گوید. اما انقباضات و شل شدن‌های پی در پی و مکرر عضلات این ناحیه در طول روز تنها مواردی نیستند که در شکل‌گیری چین و چروک‌های دور چشم موثرند.

پیری پوست یکی از موثرترین عوامل در ایجاد چین و چروک دور چشم است. با افزایش سن، پوست شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می‌کند. این منجر به تغییر در ساختار پوست و چروک شدن لایه سطحی می‌شود.

هنگامی‌که سال‌ها از عمر انسان می‌گذرد مسلما پوست حالت و کیفیت اولیه خود را نخواهد داشت و با افزایش سن این موضوع هر روز بیش‌تر و بیش‌تر و نمایان‌تر می‌شود. باید بدانید پوست نمی‌تواند به‌آسانی خود را بازسازی کند بنابراین در برابر تغییر شکل مقاومت کم‌تری از خود نشان می‌دهد و می‌توان گفت دربرابر عوال منفی بیرونی و منفی تسلیم است. این‌گونه است که کم‌کم زخم ها، خطوط چین و چروک‌های اطراف چشم به‌وجود می‌آیند و روی پوست خود را نشان می‌دهند.

در ابتدا خطوط ریزخود را در اطراف چشم نشان می‌دهند و شروع به عرض اندام می‌کنند این‌جاست که باید کار خود و مراقبت‌های نخستین را آغاز کنید و به داد پوستتان برسید.

چه چیزی سبب به‌وجودآمدن چین و چروک دور چشم می‌شود؟

در واقع دوره زمانی مشخصی برای ایجاد چین و چروک زیر چشم وجود ندارد. چین و چروک‌ها می‌توانند در سنین پایین برجسته شوند و ویژگی‌های صورت می‌تواند شما را بزرگتر از سن خود نشان دهد. همه چیز به عوامل ژنتیکی و محیطی بستگی دارد. تا زمانی که به خوبی از ناحیه چشم خود مراقبت کنید، چین و چروک زیر و اطراف چشم نمی‌تواند شما را بزرگتر از آنچه هستید نشان دهد.

چین‌و‌چروک دور چشم

چه چیزی برای چین و چروک دور چشم مفید است؟

برای کارایی بهتر باید از رتینول، ویتامین C و E و همچنین اسید هیالورونیک یا کرم دور چشم استفاده کرد. برای محدود کردن اثرات پیری سلولی ناشی از آفتاب در ماه‌های تابستان، نباید از مراقبت از آفتاب با شاخص UV بالا غافل شد.

برای از بین بردن و نابودکردن چین و چروک دور چشم و این فرایند استفاده از درمان‌های دور چشم بسیار مهم است.

چگونه از ایجاد چین و چروک دور چشم جلوگیری کنیم؟

به محض اینکه شروع به دیدن چین و چروک دور چشم کردید، باید کنترل خود را به دست بگیرید. برای این کار باید هیالورونیک اسید و سایر مواد مغذی موجود در بدن خود را جایگزین کنید. با ترکیب کرم‌ها و روغن‌های طبیعی که مخصوص کاهش چین و چروک دور چشم هستند، می‌توانید در مدت زمان کوتاهی از شر این مشکل خلاص شوید.

بهترین راه برای مبارزه با چین و چروک زیر چشم و دور چشم این است که با مراقبت منظم از پوست خود و اطراف چشم، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کنیم. علاوه بر این، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از چین و چروک زیر و اطراف چشم استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:  خشکی لب‌ها در زمستان و راه‌های جلوگیری از آن


پس بیایید نگاهی به این روش‌های طبیعی و موثر بیندازیم:

۱. غذا خوردن منظم و سالم

در درمان چین و چروک دور چشم، رژیم غذایی منظم و سالم، پرهیز از غذا‌های بسته بندی شده و مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان برای سلامت پوست ما بسیار مهم است. غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان به طور طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. بنابراین، پوست ما ظاهر سالم تری پیدا می‌کند. علاوه بر این، ورزش برای ناحیه چشم نیز به سفت شدن عضلات و پوست شما کمک می‌کند.

۲. توجه به الگو‌های خواب

برخی افراد کبودی زیر چشم دارند. به جای پوشاندن این مشکلات با آرایش، انتخاب بهتری است که مشکل را ریشه‌ای حل کنید. برای از بین بردن این موقعیت‌ها حتما باید به الگوی خواب توجه کنید. وقتی هر روز در ساعت مشخصی به خواب می‌روید و صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار می‌شوید، قطعا بدنتان به این روال عادت می‌کند. همچنین باید مطمئن شوید که حداقل ۸ ساعت در روز بخوابید. در غیر این صورت، خواب زیاد در طول روز می‌تواند باعث افزایش تورم زیر چشم شود.

مراقبت از پوست

۳. شستن صورت با آب سرد

یکی از راه حل‌های طبیعی برای رفع چین و چروک دور چشم آب است. شستن صورت با آب سرد چند بار در روز باعث کوچک شدن منافذ پوست و شادابی پوست می‌شود. علاوه بر این کم آبی بدن بر سلامت پوست تاثیر منفی می‌گذارد. از آنجایی که پوست کم آب به مرور زمان خشک می‌شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چین و چروک‌ها شروع به ایجاد می‌کنند. برای این کار باید حداقل یک و نیم لیتر آب در طول روز مصرف کنید.

افزون‌بر این استرس و سبک زندگی بد و ناسالم در به‌وجودآمدن چین و چروک زیر و اطراف چشم بسیار موثر است. زیرا استرس یک حالت روانی است که تعادل بدن را به هم می‌زند؛ بنابراین باید تا حد امکان از استرس دوری کنید و به ورزش منظم بپردازید.

۴. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های خورشید

یکی از بزرگ‌ترین دلایل ایجاد چین و چروک‌های ریز روی پوست و دور چشم، قرار گرفتن در معرض اشعه‌های خورشید (UV) برای مدت طولانی است. در تابستان باید با استفاده از عینک آفتابی خوب از دور چشم خود محافظت کنید. از استفاده از کرم ضد آفتاب حداقل ۲۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب غافل نشوید.

۵. بلفاروپلاستی

یکی از کار‌هایی که این روز‌ها بسیار هم باب شده است بلفاروپلاستیست که یکی از موثرترین درمان‌های پزشکی رفع چین و چروک دور چشم است و طرفداران خاص خود را هم دارد. جراح در این عمل تلاش می‌کند افتادگی پوست و بافت ماهیچه‌ای اضافی را بردارد و نسبت به سفت‌کردن بافت‌های اطراف چشم اقدام کند.

هر درمانی طرفداران و منتقدان خود را دارد، اما باز هم فراموش نکنید مراقبت از پوستتان را از همین امروز آغاز کنید تا کار به جراحی نرسد البته می‌دانید که جراحی هم تنها در میان برخی افراد اندک طرفدار دارد حتی در سنین بالا.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان