تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

راه‌هایی برای لاغر کردن گردن

امروزه بر همه ثابت شده است که نداشتن اضافه‌وزن ضمن این‌که شما را زیباتر نشان می‌دهد از بروز بیماری‌ها هم جلوگیری می‌کند بنابراین بسیاری از مردم دنیا به‌دنبال رسیدن وزن ایده‌آل و مخصوصلا لاغر کردن گردن و اندام‌های دیگر خود هستند.

راه‌هایی برای لاغرکردن گردن

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: امروزه بر همه ثابت شده است که نداشتن اضافه‌وزن ضمن این‌که شما را زیباتر نشان می‌دهد از بروز بیماری‌ها هم جلوگیری می‌کند بنابراین بسیاری از مردم دنیا به‌دنبال رسیدن وزن ایده‌آل خود هستند.

لاغرشدن و نداشتن اضافه‌وزن بسیار خوب است البته به شرطی که در آن زیاده‌‍روی نکنید و براساس قدتان وزن ایده‌آل خود را با کمک یک پزشک متخصص به دست آورید و تلاش کنید تا به آن برسید.

به گزارش رویداد۲۴ داشتن چربی اضافه در هر بخش از بدن آسیب‌رسان است و در این میان چربی در ناحیه گردن هم شامل آن می‌شود.

شوربختانه از دست دادن چربی‌های بدن به این آسانی‌ها نیست به‌ویژه اگر این چربی در ناحیه گردن باشند چراکه ازبین‌بردن آن‌ها بسیار دشوار است. چربی‌های این ناحیه یکی از پردردسرترین چربی‌های بدنند که سخت می‌توان از شر آن‌ها رها شد و به همین دلیل هم به تن‌درستی بدن آسیب وارد می‌کنند. چربی گردن می‌تواند منجر به آپنه خواب شود و تنفس را مختل کند؛ پس یکی از معضلات افراد چاق از بین بردن چربی دور گردن است.

همه می‌دانیم هنگامی‌که چاق می‌شویم در نواحی گوناگون بدن چربی جمع می‌شود که یکی از بدترین آن مناطق که آب‌کردنشان بسیار دشوار است گردن است.

برخی می‌خواهند ورزشی کنند که تنها یک بخش از بدنشان لاغر شود این شدنیست، اما ورزش‌ها معمولا اگر به شکل مداوم و همیشگی انجام شوند می‌توانند تمام بخش‌ها و نواحی بدن را لاغر کنند.. با وجود این موضوع تکنیک و تمریناتی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها چربی سوزی را افزایش داد در نتیجه روند لاغری گردن نیز تسریع خواهد شد.

اما چرا گردن چاق می‌شود و دلایل آن چیست؟ در این‌جا به دلایل چاق‌شدن گردن اشاره می‌کنیم.

دلایل چاقی گردن

چاقی: افرادی که اضافه وزن و چاقی دارند گردن‌های چاق‌ترهمراه با چربی زیاد دارند.

اختلالات پزشکی: برخی از مشکلات مانند بیماری تیروئیدی می‌تواند منجر به چاقی فرد و درنهایت چاقی گردن شود.

بیماری‌های قلبی عروقی: افرادی که بیماری قلبی دارند در معرض چربی‌های ناحیه گردن هستند.

افزایش سن: به‌طورکلی افزایش سن سبب تجمع چربی در نواحی گوناگون بدن می‌شود که گردن هم از این قاعده مستثنا نیست.

لاغرکردن گردن

راه‌های از بین بردن چربی گردن

برای از بین بردن چربی گردن راه‌هایی وجود دارد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مصرف چای سبز برای رفع چربی گردن

مدت‌هاست که همه ما درباره مزیای چای سبز و تاثیرات آن روی لاغری شنیده‌ایم بنابراین این نوشیدنی در میان افراد به‌ویژه کسانی‌که اضافه وزن دارند طرفداران بسیاری دارد. برای استفاده می‌توانید یک قاشق چای خوری چای سبز را در یک فنجان آب بیفزایید، در قابلمه را برای مدت ۵ دقیقه ببندید تا آب بجوشد سپس آن را خنک کرده و مقداری عسل به ترکیب اضافه کنید و بنوشید. برای تاثیرگذاری بهتر می‌توانید ۳ الی ۴ بار در روز از این چای استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل برای آب کردن چربی گردن

روغن نارگیل برای لاغرکردن گردن بسیار سودمند است. برای لاغر کردن گردن شما به یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل خالص نیاز دارید. هر روز صبح یک قاشق از روغن را بخورید، البته می‌توانید از روغن نارگیل برای ماساژ پوست گردن هم استفاده کنید برای این موضوع باید دست‌کم روزی یک مرتبه این کار را تکرار کنید.

تاثیر ملون روی لاغری گردن

تابستان‌ها فرصت مناسبی برای لاغرشدن است و شما فرصت کافی برای ورزش و فعالیت بدنی بیش‌تری دارید. جالب است بدانید ملون یکی از میوه‌هاییست که در لاغرکردن گردن تاثیر دارد. ملون‌های تازه را می‌توانید مانند طالبی و خربزه و یا به شکل آب میوه استفاده کنید. اگر می‌خواهید آن‌ها را می‌توانید درون مخلوط‌کن بریزید فقط دقت کنید در آن شکر نیفزایید.

مصرف آب لیمو و عسل برای لاغرکردن گردن

آب‌لیمو و عسل هم برای لاغرشدن گردن موثر است. برای این کار به نصف یک لیموی تازه، یک لیوان آب گرم و عسل نیاز دارید. باید ابتدا آب لیمو را در یک لیوان ریخته و به خوبی مخلوط کنید، سپس عسل را نیز بریزید و نوش جان کنید. برای تاثیرگذاری بهتر صبح ناشتا محلول را استفاده کنید. مصرف آن یک بار در روز کافیست.

مصرف فلفل دلمه‌ای قرمز در طول روز برای لاغری گردن

یکی دیگر از محصولاتی که می‌تواند به لاغرشدن گردنتان کمک کند فلفل دلمه‌ای قرمز است. فلفل دلمه قرمز را برش دهید و داخل غذا و سالاد موردعلاقه تان استفاده کنید، روزانه این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوبی برسید.


بیشتر بخوانید: چگونه چروک گردن را از بین ببریم؟


مصرف برنج قهوه‌ای برای لاغرشدن گردن

یکی از روش‌های لاغر کردن چربی‌های بدنی ازجمله چربی دور گردن استفاده از کربوهیدرات خوب است. برنج قهوه‌ای، نان گندم سبوس دار و ماکارونی‌های ویت واچرز از جمله غلاتی هستند که در گروه سفید طبقه‌بندی می‌شوند و نه تنها منجر به سیری بیش‌تر می‌شوند بل‌که هضم آن‌ها نیز به مدت زمانی بیش‌تری نیاز دارد، در نتیجه شما به صورت مضاعف احساس سیری دارید.

آب زیاد بنوشید تا گردنتان لاغر شود

نوشیدن مقدار زیادی آب بدن را پر آب نگه می‌دارد، به همین دلیل بدن اجازه دارد به درستی عمل کند، پوست به خوبی آبرسانی می‌شود و استحکام بیشتری نیز دارد. هدف باید مصرف روزانه حداقل ۲ لیتر آب باشد، البته اگر مستعد عرق کردن هستید باید این مقدار را افزایش دهید

تمرینات ورزشی برای لاغری گردن

درصورتی که همزمان از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی پیروی کنید به نتایج بسیار خوبی در این زمینه خواهید رسید. حرکات خاصی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا عضلات گردن تقویت شوند و از شکل بد آن‌ها پیشگیری کنید.

لاغری گردن

روش‌های دیگر برای از بین بردن چربی گردن

آدامس بجویید

یک روش ساده و سرگرم کننده برای از دست دادن چربی‌های گردن آدامس جویدن است. این عمل به خودی خود عضلات ناحیه صورت و گردن را تحریک می‌کند. توصیه می‌شود روزی یک بار این ورزش ساده را برای از دست دادن چربی گردن انجام دهید، البته باید توجه کرد زیاد جویدن آدامس هم می‌تواند اثرات منفی به جای بگذارد پس در انجام آن افراط نکنید.

روی گردن ضدآفتاب بزنید

یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های پیری روی پوست گردن هویدا می‌شود، به طوری که این ناحیه دچار شل شدگی و چین و چروک خواهد شد. با استفاده از ضدآفتاب‌های دارای حداقل SPF ۳۰ به شکل روزانه می‌توانید خاصیت ارتجاعی و سفتی پوست گردن را حفظ کنید.

در روز‌های آفتابی توصیه می‌شود هر دو ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید تا از ایجاد غبغب در اثر افتادگی پوست جلوگیری کنید.

از مصرف الکل و سیگار کشیدن خودداری کنید

حتما شما هم بار‌ها شنیده‌اید که پیش‌گیری بسیار بهتر از درمان است چراکه درمان هرگز آدمی را به وضعیت پیش از تن‌درستی کامل نمی‌رساند.

بهترین راهبرد ضدپیری و ضد سلامتی؛ پیش‌گیری و سپس درمان بدن است. یعنی شما ابتدا باید از محصولاتی که ممکن است منجر به آسیب شوند دوری کنید. با عدم مصرف سیگار، الکل و رعایت شیوه‌های منساب زندگی می‌توانید به گردن خود شانس لاغری را هدیه دهید. یکی از اثرات تغییر حالت به یک سبک زندگی سالم؛ از بین رفتن چربی گردن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان