تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

آماده‌شدن برای میهمانی خانوادگی

رفتن به مهمانی را معمولا همه دوست دارند اما برای برخی آماده‌ شدن و انتخاب لباس و آرایش مناسب گاه چنان کار را سخت می‌کند که برخی ترجیح می‌دهند از خیر مهمانی بگذرند و آرامش پیش از آن را انتخاب می‌کنند.

آماده‌شدن برای میهمانی خانوادگی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: مهمانی رفتن معمولا برای همه خوشایند است و همه دوست دارند آن را تجربه کنند تا دست‌کم برای مدتی روحیه خود را تغییر دهند، اما گاه آماده شدن برای آن و انتخاب لباس و آرایش کار را دشوار می‌کند.

به‌راستی برای یک مهمانی خانوادگی لباس و آرایش مناسب چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم شما را با این موضوع آشنا کنیم. اگر می‌خواهید در مهمانی‌ها دیده شوید و مورد توجه قرار گیرید با ما همراه باشید.

لباس و آرایش مناسب برای میهمانی خانوادگی

در کل سادگی همیشه مد روز و به‌اصطلاح باکلاس است، بنابراین هرگز به‌دنبال آن نباشید که از چهارچوب آن خارج شوید.

مورد بعدی این است که مهمانی‌های خانوادگی را با مهمانی‌های رسمی و شب رسمی اشتباه نگیرید. در این‌گونه مهمانی‌ها بهتر است آرایش بسیار لایت و سبکی داشته باشید و از این‌که پوست خود را با چند لایه کرم و پنکیک بپوشانید دوری کنید.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم مدل آرایش و لباس برای مهمانی‌های خانوادگی بهتر است آرایش لایت داشته باشید و از کاور کردن پوست با چند لایه کرم و پنکیک اجتناب کنید. معمولا مدل میک آپ مخصوص مهمانی‌های خانوادگی ساده‌تر از مراسم رسمی و شب است پس این نکته را مدنظر قرار دهید.

آرایش برای مهمانی‌های خانوادگی باید ساده، شیک و جذاب باشد. شما باید توجه داشته باشید که آرایشتان نباشد به‌گونه‌ای باشد که چهره واقعی شما تغییر کند. آرایش برای این‌گونه مهمانی‌ها تنها برای شاداب‌تر دیده شدن است. در واقع داشتن چهره طبیعی در این‌گونه مهمانی‌ها حرف نخست را می‌زند پس بسیار به آن دقت کنید.

میهمانی خانوادگی

نکات مهم برای بهتر دیده شدن در میهمانی

می‌دانید که ما طرفدار سادگی هستیم، اما ضمن درنظر داشتن سادگی تلاش کنید از مد هم غافل نباشید و همواره نیم‌نگاهی هم به آن داشته باشید.

استایل شخصی داشته باشید

تلاش کنید سبک و استایل خود را در آرایش و لباس داشته باشید. شما باید به‌گونه‌ای استایل مشخص داشته باشید که همه شما را با آن سبک بشناسند.

درنظر گرفتن هزینه‌ها

یکی از نکات مهمی که در لباس و آرایش وجود دارد درنظر داشتن هزینه‌ایست که برای آن صرف می‌کنید. اگر می‌خواهید از لباس‌ها و تن‌پوش‌هایی که پیش‌تر استفاده کرده‌اید بهره ببرید می‌توانید از روشی متفاوت برای ست‌کردن آن‌ها استفاده کنید. برای نمونه اگر می‌خواهید بلوزی که پیش‌تر استفاده کرده‌اید را بپوشید و بار پیش آن را با دامن پوشیده بودید این‌بار می‌توانید روی آن از جلیقه استفاده کنید و شلوار را جایگزین دامن کنید.

دقت داشته باشید از هر تن‌پوشی که استفاده می‌کنید تمیز و مناسب با اندامتان باشد. به رنگ آن نیز توجه کنید و از رنگ‌هایی که مناسبت ندارند و یا به شما نمی‌آیند استفاده نکنید و، چون چیزی یا رنگی مد است از آن بهره نگیرید. هر مدی هم همیشه با سبک و سیاق و شخصیت شما سازگار نیست تلاش کنید این موضوع را با هر نوع مد بسنجید و بررسی کنید.

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

به تمیزی و بهداشت خود اهمیت دهید و هر روز دوش بگیرید. هنگامی‌که از خانه خارج می‌شوید کاملا آراسته و مرتب باشید و کار‌هایی مانند بستن دکمه یا بند کفش را در خارج از خانه و در اتوبوس و مترو انجام ندهید.

سادگی را در همه حال حفظ کنید

فراموش نکنید این یک مهمانی خانوادگیست و به جز توجه به سادگی در نوع پوشش و آرایش باید در استفاده از اکسسوری و زیورآلات هم آن را لحاظ کنید. از زیورآلات ساده و کم بهره ببرید و اجازه ندهید چیزی داشته باشید که بیش از اندازه جلب توجه کند.

آداب میهمانی خانوادگی

آداب سخن گفتن در میهمانی

در مهمانی شما ساعاتی را با دوستان و برخی اقوام هستید بنابراین تلاش کنید از گفتن برخی چیز‌ها خودداری کنید تا ناراحتی و کدورتی به‌وجود نیاید ضمن این‌که همه از آن مجلس لذت ببرند.

با ادب باشید

حتما برای شما هم رخ داده است که در فضایی قرار گرفته باشید که افراد به خود اجازه می‌دهند به بهانه راحت بودن هر حرفی به دیگری بزنند و گاه حتی ناسزا بگویند و بخندند. درواقع آن‌ها به هم بی‌حرمتی می‌کنند و می‌خندند. در چنین فضایی با آن‌ها هم‌سو نشوید و تلاش کنید خود را به چیزی سرگرم کنید. حتی می‌توانید به حیاط، تراس یا دستشویی بروید تا از آن فضا دور شوید و اگر این مباحث ادامه پیدا کرد به بهانه‌ای جمع را ترک کنید. هرگز اجازه ندهید دهانتان به بددهنی خو بگیرد.


بیشتر بخوانید: ماسک موی معجزه آسا با قهوه


پشت سر دیگران حرف نزنید

یکی دیگر از کار‌هایی که گاه در جمع انجام می‌شود سخن‌گفتن درباره کسیست که در آن محفل حضور ندارد. تا جای امکان تلاش کنید درباره دیگران وارد بحث نشوید و گفتگو را به سمتی هدایت کنید که بحث درباره همان جمع و کار‌ها و فعالیت‌های مفید و مثبت باشد. تلاش کنید به جای صحبت در مورد نقاط ضعف دیگران، از خوبی‌ها و نقاط قوت آن‌ها سخن بگویید.

باید همواره به‌دنبال این باشید که به حریم خصوصی و حدومرز‌های افراد احترام بگذارید. این‌گونه دیگران هم به شما بیش‌تر اعتماد خواهند کرد.

آداب و معاشرت

مدام حواستان به گوشی تلفنتان نباشد

یک فرد با اعتماد به نفس و باشخصیت در جمع‌های خانوادگی هرگز مدام دست به گوشی نیست و آن را چک نمی‌کند. تلفن خود را روی آهنگ بلند نگذارید و بهتر است صدای آن را برروی ویبره قرار دهید و تا کار مهمی پیش نیامده است و تماس مهمی نیست به سراغ آن نروید.

هدیه

بردن هدیه برای کسی که به خانه‌اش دعوت شده‌اید بسیار مهم است و شما را با اصالت و بافرهنگ نشان می‌دهد. اگر بار نخست است که به خانه کسی می‌روید این کار از واجبات است و اگر برای بار چندم است می‌توانید دسر یا چیزی که خود درست کرده‌اید به همراه ببرید، اما به‌طورکلی دست خالی رفتن به خانه کسی چندان جالب نیست.

پس از ترک میهمانی

نکته مهم دیگری که وجود دارد پس از ترک مهمانیست. همیشه و پیش از این‌که دیر شود و بیش از دو تا سه روز از مهمانی بگذرد برای میزبان پیامی بفرستید و از مهمانی و زحماتش سپاسگزاری کنید. پیام شما باید کوتاه و سرشار از مهر و احساسی باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
0
بالیوود هند
شرق زمین
رودخانه بزرگ
زنده باد شعله
سینما هنر
مرد و زن دختر و پسر
مرام انسانیت
کلاس آدمیت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان