تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۲

تبدیل رایگان تلفن قدیمی به دوربین امنیتی خانگی

وقت آن است تلفن همراه قدیمی را از کشوی خود بیرون بیاورید و آن را به یک دوربین امنیتی جدید تبدیل کنید.

چگونه تلفن قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی خانگی رایگان تبدیل کنیم

رویداد۲۴ حسین فلاحی: اگر اخیراً یک آیفون 14 (یا پیکسل 7 یا گلکسی فولد) کاملاً جدید خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید با آیفون قدیمی‌تان چه کار کنید، در اینجا یک پیشنهاد به شما ارائه می‌شود. به کشوی تلفن همراه قدیمی خود بروید، تلفن قدیمی خود (اندروید یا آیفون مهم نیست) را بردارید و از آن فناوری فراموش شده استفاده کنید.

یکی از مفیدترین راه‌ها برای تغییر کاربری گوشی قدیمی، تبدیل آن به دوربین امنیتی خانه است. این یک ترفند مقرون به صرفه برای مراقبت از خانه شماست در زمانی که آنجا نیستید. راه اندازی آن کار سختی نیست. در واقع، شما می توانید با استفاده از آن تلفنی که به مرور فرسوده شده است استفاده کنید تا خانه خود را تنها در سه مرحله ایمن نگه دارید. 

مرحله 1: یک برنامه دوربین امنیتی دلخواه را روی تلفن قدیمی خود نصب کنید

برای شروع، باید یک برنامه دوربین امنیتی را برای گوشی خود انتخاب کنید. اکثر برنامه‌ها بسیاری از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌کنند، مانند پخش محلی، پخش ابری، ضبط و ذخیره فیلم به صورت محلی یا از راه دور و تشخیص حرکت و هشدارها. پس از راه‌اندازی، می‌توانید فضای محل زندگی خود را کنترل کرده و دوربین امنیتی خود را از هر کجا، مستقیماً از تلفن جدید خود کنترل کنید.

یکی از بهترین گزینه های برنامه برای تنظیم گوشی به عنوان دوربین امنیتی Alfred است. این برنامه یک کراس پلتفرم است، بنابراین فرقی نمی‌کند که گوشی قدیمی شما یک گوشی اندرویدی باشد یا آیفون و همین امر در مورد گوشی جدید شما نیز صدق می کند.

استفاده از Alfred رایگان است. این برنامه به شما یک نمای از راه دور از فید زنده، تشخیص حرکت با هشدار، فضای ذخیره سازی ابری رایگان، فید صوتی دو طرفه و استفاده از هر دو دوربین جلو و عقب را می دهد. برای باز کردن قفل ویژگی‌های اضافی، مانند مشاهده و ضبط با وضوح بالاتر، قابلیت‌های زوم، حذف تبلیغات و ذخیره‌سازی ابری 30 روزه، می‌توانید آن را به Alfred Premium ارتقا دهید.

  • 1. Alfred (اندروید، iOS) را در تلفن های قدیمی و جدید خود یا هر تبلتی که می خواهید استفاده کنید دانلود کنید.
  • 2. در گوشی جدید، قسمت مقدمه را بکشید و روی Start ضربه بزنید. Viewer را انتخاب کنید و روی Next ضربه بزنید.
  • 3. هنگامی که به صفحه ورود به سیستم رسیدید، روی Sign in with Google کلیک کنید (حساب Google لازم است) و با اعتبار حساب Google خود وارد شوید.
  • 4. در گوشی قدیمی همین مراحل را تکرار کنید اما به جای انتخاب Viewer، این بار Camera را انتخاب کنید. و حتما به همان حساب گوگل وارد شوید.

هنگامی که هر دو تلفن به سیستم آلفرد وارد شدید، کار نصب تقریباً تمام شده است. آلفرد گزینه های دوربین را در چند تنظیمات ساده کرده است. در iOS، فقط می‌توانید تشخیص حرکت را فعال کنید، بین دوربین‌های جلو و عقب انتخاب کنید و صدا را فعال یا غیرفعال کنید. اگر از دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، همین گزینه‌ها را دارید و همچنین می‌توانید فوکوس پیوسته را فعال کنید. در صورت راه‌اندازی مجدد تلفن، آلفرد به‌طور خودکار باز شود، وضوح تنظیم کنید و قفل رمز عبور را فعال کنید.

از تلفن جدید خود، می‌توانید چند تنظیمات دیگر مانند روشن یا خاموش کردن اعلان‌ها، تنظیم نام دوربین یا بیننده، افزودن افراد دیگر به حلقه اعتماد خود (اعطای دسترسی به سایر افراد به فیدهای ویدیویی خود) حذف دوربین را تغییر دهید. بررسی چند بار قطع شدن یک دوربین، تنظیم حساسیت تشخیص حرکت و فعال کردن فیلتر در نور کم در دوربین‌ها.

در حالی که آلفرد یک انتخاب عالی است، به خاطر داشته باشید که انتخاب های دیگری نیز برای شما وجود دارد. در صورت نیاز به ویژگی های بیشتر برنامه های Manything، Salient Eye و Presence همگی انتخاب های رایگان با یک مدل اشتراک مقرون به صرفه هستند و IP Webcam یکی از محبوب ترین گزینه های اندروید است.

مرحله 2: مکانی را برای دوربین امنیتی تلفن خود انتخاب کنید

پس از اینکه استریم ( لایو زنده) را راه‌اندازی کردید، باید دوربین را راه‌اندازی و آن را در جای مناسب قرار دهید. ممکن است بخواهید آن را روی نقطه اصلی ورود به خانه، حیاط خلوت، مکانی که در آن اشیاء با ارزش نگهداری می کنید یا نقطه ای که فکر می کنید ممکن است آسیب پذیر باشد قرار دهید. همچنین می توانید یک دوربین IP را به عنوان مانیتور کودک تنظیم کنید. اگر چندین تلفن قدیمی دارید، می توانید چندین دوربین برای پوشش ویدئویی نسبتاً قوی برای خود تنظیم کنید.

مرحله 3: دوربین امنیتی جدید خود را نصب و راه اندازی کنید

برای نصب یا قرار دادن دوربین، یک سه پایه کوچک گوشی هوشمند می تواند معجزه و به شما کمک کند دوربین را در مکانی نامحسوس قرار دهید. برای گسترش میدان دید، خرید یک لنز با زاویه دید عریض را برای گوشی خود در نظر بگیرید، چیزی که می توان آن را بین 5 تا 20 دلار به صورت آنلاین خریداری کرد.

پخش مداوم ویدئویی انرژی بسیاری مصرف می کند و تلفن 24/7 قرار است در دسترس باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از مرگ گوشی (خاموشی آن) باید آن را نزدیک منبع برق قرار دهید. یک کابل 10فوتی Micro-USB یا Lightning به شما انعطاف بیشتری در جایی که آن را قرار می دهید می دهد.

و تمام! اکنون می توانید از برنامه دوربین امنیتی در تلفن جدید خود برای مشاهده فید از دوربین تلفن قدیمی خود استفاده کنید و خانه خود را بدون هزینه زیاد ایمن‌تر کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان