تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۲

خلاقیت در اسباب کشی

اسباب کشی کردن هم جزیی از فرایند دکوراسیون داخل خانه است، اما برای بسیاری از افراد، اصلا نمیتواند تداعی کننده‌ی خاطرات خوبی باشد. ولی میتوان با چند ترفند ساده و کاربردی اسباب کشی را خیلی راحت و بی دردسر انجام داد.

خلاقیت در اسباب کشی

رویداد۲۴ نازنین احمدی: اسباب کشی کردن هم جزیی از فرایند دکوراسیون داخل خانه است، اما برای بسیاری از افراد، اصلا نمیتواند تداعی کننده‌ی خاطرات خوبی باشد. ولی میتوان با چند ترفند ساده و کاربردی اسباب کشی را خیلی راحت و بی دردسر انجام داد. اسباب کشی شامل سه مرحله‌ی جمع کردن وسایل، انتقال، بازکردن و چیدمان است.

به گزارش رویداد۲۴ برای یک اسباب کشی آسان باید با برنامه‌ای منظم پیش رفت. از جمله کار‌هایی که برای یک اسباب کشی راحت باید انجام داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

می‌توانید قبل از شروع لیستی از کار‌هایی که باید انجام شود را تهیه کنید تا آرامش خاطر داشته باشید و همچنین به انجام کار‌ها تسریع بخشید.

با انرژی و حوصله کارتان را شروع کنید و تمام کار‌ها را از روی نظم انجام دهید.

از یکی از دوستان تان بخواهید که برای چند روز قسمتی از فضای یخچالش را به شما اختصاص دهد.

اگر فرزند کوچک دارید، از یکی از اعضای قابل اعتماد و نزدیکتان بخواهید که در روز اسباب کشی از کودکتان نگهداری کند.

از قبل برای روز اسباب کشی از محل کارتان مرخصی بگیرید.

قبل از اسباب کشی حتما خانه‌ی جدید تان را تمیز کنید.

روز قبل از اسباب کشی به همسایگانتان در مبدا و مقصد اطلاع دهید و پیشاپیش بخاطر اینکه در برابر سر و صدا‌ها صبوری می‌کنند، تشکر کنید.

بهتر است در روند اسباب کشی از نیروی کمکی استفاده کنید تا از اتلاف وقت و انرژی تان جلوگیری شود.

حدودا دو هفته قبل از روز اسباب کشی بسته بندی و پک کردن وسایل را شروع کنید.

برخی وسایل را که مطمئن هستید دیگر به آن‌ها نیاز ندارید را دور بیندازید. این کار را با شجاعت و اطمینان انجام دهید.

ممکن است دوستان شما به وسایلی که نیاز ندارید احتیاج داشته باشند، پس احتیاجی به دور انداختن آن‌ها نیست! حتی می‌توانید وسایلی را که میخواهید آن‌ها را جایگزین کنید یا به آن‌ها احتیاج ندارید را برای فروش بگذارید. اما در این کار اسراف نکنید چرا که با دور انداختن عجله‌ای وسایل تان ممکن است دوباره مجبور به خرید مجدد آن‌ها شوید.

بسته بندی هر قسمت را که شروع میکنید تا آخر به پایان برسانید و سپس به سراغ یک بخش دیگر بروید. در واقع قورباغه تان را قورت دهید و کار قسمت‌هایی که خوشتان نمیاید را هم به طور کامل به پایان برسانید.

اگر چند نفر به شما در اسباب کشی کمک میکنند، هر فرد را مسئول قسمتی از خانه کنید.

بسته بندی وسایل را از قسمت‌هایی شروع کنید که کمتر رفت و آمد دارند مثل اتاق مهمان و در نهایت به قسمت‌های پر رفت و آمد مثل آشپزخانه برسید.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از فضای خالی جعبه‌ها استفاده کنید و تا می‌توانید وسایل را به طور کم حجم بسته بندی کنید.

لوازمی مثل رنگ، مواد شیمیایی و ابزار تیز را در کارتن‌های جداگانه قرار دهید تا به وسایل دیگر تان آسیب وارد نکند.

یکی از حساس‌ترین قسمت‌های اسباب کشی بسته بندی وسایل شکستنی است. زمانی که آن‌ها را بسته بندی میکنید، از حوله، پارچه و البسه‌ی کوچک و کاغذ‌های بزرگ مثل روزنامه کمک بگیرید و همچنین روی جعبه‌ی آن‌ها ذکر کنید که با احتیاط حمل شود.

خلاقیت در اسباب کشی تنها به بسته بندی و انتقال وسایل ختم نمیشود بلکه وعده‌ی غذایی که در روز اسباب کشی آماده میکنید هم یک مسئله‌ی اساسی است. پس باید از قبل به آن فکر کنید و در پی تهیه‌ی یک وعده‌ی راحت و پر انرژی باشید. املت، کنسرو لوبیا و غذا‌های نیمه آماده می‌توانند گزینه‌ی خوبی باشند.


بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از باربری آنلاین


بسته بندی وسایل:

برای بسته بندی باید از کارتن‌های مناسب استفاده کنید. بهتر است از کارتن‌های مخصوص اسباب کشی استفاده کنید. اما اگر در نظر دارید از کارتن‌های معمولی استفاده کنید، حتما آن‌ها را چک کنید که آلودگی یا پارگی نداشته باشند.

کشو‌ها و کمد‌ها را تا حد امکان خالی نکنید. با این کار از سنگینی کارتام کاسته میشود و حجم وسایل تان خیلی زیاد نمیشود.

بسته بندی را بر اساس اولویت باز کردنشان علامت دار کنید. مثلا بسته‌هایی که باید از همه زودتر باز شوند را با حرف "الف"، بسته‌هایی که در دو سه روز اول به آن‌ها احتیاج پیدا میکنید را با حرف "ب" و بسته‌هایی که تا مدت‌ها بهشان احتیاجی ندارید را با حرف "ج" علامت گذاری کنید.

در حین اسباب کشی، به برخی وسایل در خانه‌ی جدید از همان اول نیاز پیدا خواهید کرد. پس باید آن‌ها را از همه اخرتر بسته بندی و جابجا کنید تا در خانه‌ی جدید بتوانید از همه زودتر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.‌

می‌توانید از یک جعبه به عنوان جعبه وسایل ضروری استفاده کنید. بهتر است جعبه حالت شفاف و شیشه‌ای داشته باشد و داخلش دیده شود. میتوانید وسایلی که حدس می‌زنید در بدو ورود به آن‌ها احتیاج پیدا کنید را داخلش قرار دهید. مثل صابون، دستمال کاغذی، دستمال توالت، مایع ظرفشویی و...

برای جابجایی لباس‌های خاص تان میتوانید از باکس‌هایی که دارای میله هستند استفاده کنید و لباس‌ها را در چوب لباسی درون ان قرار دهید. همچنین می‌توانید از پلاستیک‌های بزرگ یا کاور‌های لباس استفاده کنید.

وسایل قیمتی و وسایلی که ارزش معنوی زیادی برایتان دارند را باید جداگانه بسته بندی کنید و انتقال آن‌ها را خودتان بر عهده بگیرید. تا از گم شدن یا آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری شود.

میتوانید برای کارتن‌ها دسته درست کنید تا حمل آن‌ها برایتان راحت شود. ممکن است در نگاه اول جا به جایی کارتن‌ها و بسته‌ها راحت به نظر آید، اما اگر برخی نکات ساده را رعایت نکنید، قطعا با دشواری روبرو خواهید شد.

در کمد ها، کشو‌ها و ... را محکم چسب بزنید تا در حین انتقال باز نشوند.

روی آینه و وسایل شیشه‌ای چسب بزنید. درست است که این کار مانع شکستن اجسام نخواهد شد، ولی بخش کوچکی از تنش‌هایی که ممکن است به آن‌ها وارد شود را خنثی میکند.

هنگام بسته بندی چاقو‌ها یک تکه کارتن را روی بخش تیز چاقو‌ها بگذارید تا خطر برنده بودن آن‌ها را کاهش دهد.

برای جمع کردن لباسها، جوری که چروک نشوند، ۲ راه وجود دارد. یکی استفاده از باکس‌های لباس و دومی استفاده از کار لباس.

پلاستیک زیپ دار برای وسایل کوچکی که احتمال گم شدن آن‌ها وجود دارد، انتخاب خوبی است.

از چند ساعت قبل یخچال را از برق بکشید و مواد غذایی که بیرون از یخچال خراب میشوند را به خانه‌ی دوستتان که از قبل با او هماهنگ کرده بودید، ببرید و بعد از انتقال هم تا ۲۴ ساعت یخچال را به برق نزنید.

نصب کردن دوباره‌ی لوازم برقی از باز کردن آن‌ها مهم‌تر است. حتما قبل از باز کردن سیم‌های آنها، از پشت لوازم عکس بگیرید تا هنگام راه اندازی مجدد ان‌ها دچار مشکل نشوید.

بهتر است چیدمان خانه را ابتدا از آشپزخانه و سپس از اتاق خواب شروع کنید. البته قرار نیست همان روز اول تمام کار‌ها انجام شود. پس اصلا به خودتان سخت نگیرید.

باید لوازم تان را در کامیون به صورت هوشمندانه‌ای بچینید تا حجم بیشتری از وسایل در آن جای گیرد. وسایل بزرگتر و سنگین‌تر را در انتها و وسایل دیگر را در ابتدای آن قرار دهید. این کار هنگام تخلیه بار باعث میشود که به لوازم تان آسیبی وارد نشود.

همچنین بهتر است هنگام چیدن وسایل در خانه تان ابتدا وسایل بزرگتر را بچینید و بعد به سراغ لوازم کوچکتر بروید. در این صورت هم به مرتب شدن زود هنگام خانه تان کمک کرده اید و همچنین اگر درباره‌ی وسایل بزرگ با مشکل مواجه شدید، مثلا یخچال یا لباسشویی تان از کار افتاده بود، وقت و انرژی کامل برای رفع کردن ان را داشته باشید.

در پایان، از کارگران و راننده تشکر کنید.

هنگام خارج شدن از خانه‌ی قبلی تان از سرایدار تشکر و خداحافظی کنید. با سرایدار جدیتان هم آشنا شوید و با او رفتار گرم و صمیمی داشته باشید.

جمع کردن کارتن‌های اضافه باعث مرتب شدن اطرافتان می‌شود و سبب میشود که آرامش خاطر بیشتری پیدا کنید. البته وسایل اسباب کشی را دور نریزید. مخصوصا اگر مستاجر هستید باید کارتن‌ها را در جایی مثل انباری نگه دارید.

در کل اسباب کشی پروسه‌ای سخت و خسته کننده است، اما شما با اندگی خلاقیت و رعایت نکاتی ریز میتوانید به خوبی از پس آن بر بیایید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار مهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان