تاریخ انتشار: ۰۰:۰۳ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر

در زمان بازدید ملک به چه نکاتی باید دقت شود؟

بازدید از خانه یکی از مهم‌ترین و فنی‌ترین مراحل تصمیم‌گیری برای خرید یا اجاره خانه است و هرچقدر این مرحله اصولی‌تر و به شکل درست انجام شود، می‌تواند در انتخاب بهتر شما تاثیر گذار باشد.

خرید خانه

رویداد۲۴ مریم آیتی: معمولا در زمان اجاره یا خرید ملک نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را بدانیم و به آن‌ها توجه کنیم و اگر این موارد نادیده گرفته شود می‌تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود؛ بنابراین قبل از هرچیزی باید مطمئن شوید که خانه‌ای که قصد اجاره یا خرید آن را دارید شرایط لازم را دارد یا نه! بازدید از خانه یکی از مهم‌ترین و فنی‌ترین مراحل تصمیم‌گیری برای خرید یا اجاره خانه است و هرچقدر این مرحله اصولی‌تر و به شکل درست انجام شود، می‌تواند در انتخاب بهتر شما تاثیر گذار باشد. برخی از مشکلات ساختمان مثل نم دادن، ترک دیوار یا نبود برخی امکانات در نگاه اول قابل رویت است. اما برخی از اساسی‌ترین مشکلات ملک در نگاه اول قابل بررسی نیست و باید دقت بیشتری داشته باشیم.

خانه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید، ممکن است کلید نخورده یا دارای اسباب و اثاثیه باشد. از این رو لازم است هنگام بازدید حضوری ملک، بدون عجله و در زمان کافی تمام بخش‌های خانه را بررسی کنید. همچنین، بهتر است برای بازدید حضوری فرد قابل اعتمادی را با خود به همراه داشته باشید.

برای بازدید از ملک همراه داشته باشیم

اگر خانه‌ای را انتخاب کرده اید و قصد بازدید از آن را دارید بهتر است حتما همراهی داشته باشید که بتواند در تصمیم گیری به شکل بهتر به شما کمک کند. همچنین اگر قرار است همراه شما افراد دیگری در خانه زندگی کنند، درست این است که آن‌ها نیز خانه را بازدید کنند و نظر خود را در مورد آن ملک بیان کنند و به تنهایی نباید تصمیم گرفت. چرا که هر کس نظری دارد و به نکاتی اهمیت می‌دهد که از دیدگاه شخص دیگری ممکن است کم اهمیت باشد.

زمان مناسب برای بازدید از ملک 

قبل از این که برای بازدید از ملک اقدام کنید باید با با مشاور املاک یا صاحب ملک هماهنگ کنید و اگر قصد شما برای خرید یا اجاره آن خانه جدی است بهتر است دو بار از ملک بازدید داشته باشید و یک بار در روز و یک بار نیز در شب خانه مورد نظر را بازدید کنید. 

در بازدید از ملک احساسات را کنار بگذارید

زمانی که برای بازدید از ملک می‌روید سعی کنید همه چیز را به طور منطقی ببینید و نگذارید هر چقدر هم از خانه خوشتان آمد احساسات روی تصمیم شما تاثیر بگذارد. چرا که علاوه بر آن شما باید جوانب منطقی را در نظر بگیرد و سپس تصمیم نهایی را بگیرید، اما اگر با احساس تصمیم بگیرید ممکن است موارد اصلی را کنار بگذارید.

موقعیت محله ملک

فرقی نمی‌کند که خانه‌ای که قصد بازدید از آن را دارید ویلایی یا آپارتمان است. اما نکته‌ای که مهم است مکان و محله‌ای است که ملک در آن جا قرار گرفته است. چرا که محل زندگی خواه یا ناخواه بر روی شما تاثیر می‌گذارد و می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین باید به این مورد توجه زیادی داشته باشید. بهتر است به کوچه‌ای که خانه در آنجا قرار گرفته است دقت کنید چرا که ممکن است بعضی کوچه‌ها باریک باشند و در نتیجه عبور و مرور در آن دشوار شود. این موضوع به خصوص هنگام اسباب‌کشی می‌تواند اهمیت زیادی پیدا کند.

اهمیت همسایگان ملک مورد نظر

همسایه خوب، نعمت است و نقش مهمی در زندگی شما دارد. خصوصا اگر در آپارتمان زندگی کنید که به یکدیگر نزدیک هستید داشتن همسایه‌ی خوب و بی‌حاشیه از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود بنابراین درحین بازدید از ملک در این مورد تحقیق کنید.

وضعیت دسترسی به وسایل نقلیه در ملک بازدیدی

معمولا دسترسی به ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس‌های شهری و حتی مترو خصوصا در شهر‌های بزرگ که رفت و آمد تا حدودی سخت است و در ساعات مختلف روز ممکن است با ترافیک رو به رو شوید، اهمیت بالایی دارد. البته برخی از افراد از خودروی شخصی نیز استفاده نمی‌کنند که بر همین اساس نقش این موضوع پر رنگ‌تر می‌شود؛ بنابراین دسترسی داشتن به ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ملک باشد که بهتر است به این موضوع نیز دقت کنید.

دسترسی ملک به امکانات رفاهی  خانه

بهتر است در زمان بازدید از ملک و مشاهده محله، توجه به امکانات رفاهی اطراف نیز داشته باشید و امکانات مورد نیاز خود مانند فضای سبز، مدرسه، سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید و فاصله آن‌ها را تا خانه بررسی کنید. قطعا دسترسی به امکانات رفاهی برای همه اهمیت دارد و داشتن فاصله زیاد ممکن است آزار دهنده باشد.

نکات بازدید خانه

ورودی ساختمان در ملک مورد نظر

معمولا مسیر ورودی ساختمان ممکن است تا حدی کم عرض باشد به طوری که نتوانید مبلمان، کتابخانه، کمد، یا یخچال را به راحتی وارد ساختمان کنید. پس اگر می‌خواهید خیالتان بابت این موضوع راحت باشد بهتر است تا از قبل این موضوع را بررسی کنید. حتی می‌توانید هنگام بررسی خانه، اندازه ورودی، سقف و راهرو‌ها را نیز بررسی کنید.

وضعیت واحد‌ها در ملک 

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام بازدید از ملک اهمیت دارد، تعداد طبقات آپارتمان و نیز تعداد واحد‌های هر طبقه می‌باشد که بهتر است این مورد را نیز بررسی کنید. اصولا هرچه تعداد واحد‌های ساختمان کمتر باشد با سر و صدا و خرابی کمتری رو به رو هستید همچنین مواردی مانند بهداشت محیطی نیز بیشتر رعایت می‌شود.

وضعیت ایمنی ساختمان در ملک مد نظر

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین موارد در هنگام بررسی ساختمان، این است که ساختمان را از نظر ایمنی بررسی کنیم؛ بنابراین در زمان بازدید نهایی از ملک بهتر است حتما یک کارشناس را همراه خودتان ببرید تا از نظر فنی همه چیز را به طور کامل بررسی کند و نظر خود را بیان کند تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید.

مشاعات ملک مورد نظر

بهتر است در زمان بازدید از ملک، اطلاعات کلی در مورد مشاعات ملک دریافت کنید. این که روند استفاده از پارکینگ به چه صورت است، نظافت مشاعات هر چند وقت یک بار انجام می‌شود، حتی لازم است تا اگر انباری در خارج از واحد است در مورد آن نیز اطلاعاتی بدست آوردید.

سیم کشی و لوله کشی ملک

سیم‌کشی خانه از موارد بسیار مهم است و عیب و نقص آن ممکن است خطرآفرین باشد. تعویض آن نیز بسیار گران تمام می‌شود. جعبه‌ی فیوز را حتما بررسی کنید تا زیاد قدیمی نباشد. لوله‌های آب و دیگ موتورخانه (در صورت وجود) نباید زیاد قدیمی و فرسوده باشند. شیرفلکه را برای مشاهده‌ی فشار آب و سالم بودن لوله‌ها بررسی کنید. سالم بودن رادیاتور‌ها نیز مهم است.

کنتور آب، برق و گاز ملک مد نظر

از مهمترین نکاتی که باید در مورد آن بدانید این است که حتما در مورد مجزا بودن کنتور آب و برق و گاز جویا شوید. اگر کنتور‌ها جدا باشد که مشکلی وجود ندارد، اما اگر کنتور‌ها با یکدیگر محاسبه شود باید در مورد نحوه محاسبه هزینه‌ها اطلاعات کسب کنید.

امکانات ملک

بایستی امکانات خانه مانند تلفن، اینترنت، کلید‌های برق، لامپ‌ها و فشار آب را بررسی کنید و مطمئن شوید که ملک تمامی این موارد را دارا می‌باشد.
با شخص دیگری مشورت کنید

پس از این که ملک مورد نظر را بازدید کردید و اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید زمان آن فرا می‌رسد تا با افراد دیگری مشورت کنید و نظر آن‌ها را نیز لحاظ قرار دهید. می‌توانید از دوستان و نزدیکان خود مانند ازهمسرتان یا پدر و مادر و سایر نزدیکان بخواهید تا بار دیگری با شما ملک را بازدید کنند و نظر خود را در مورد آن بگویند.

ظاهر ساختمان مورد نظر

زمانی که برای بازدید خانه می‌روید، اولین چیزی که در نگاه اول به چشمتان می‌خورد، خود ساختمان است. ترک خوردن یا شکستن نمای ساختمان، کثیف بودن راهرو و حیاط، انباشته شدن وسایل در حیاط و … از جمله مشکلاتی است که ممکن است در زمان بازدید با آن‌ها برخورد کنید.

توجه به ترک، نم و رطوبت در ملک مورد بازدید

دیوار و سقف خانه را با دقت نگاه کنید. نم، ترک، بوی کپک و پوسته پوسته شدن دیوار‌ها و سقف‌ها خبر از مشکلی جدی برای ساختمان می‌دهد. این مسئله زمانی که خانه نوساز باشد یا به تازگی رنگ شده باشد، مهم‌تر است. 

همچنین، اگر قصد خرید واحد آپارتمانی در طبقه آخر را داشته باشید، دقت کنید که نم یا ترکی بر روی سقف واحد وجود نداشته باشد، چرا که تعمیر سقف جدای از هزینه، زمان و انرژی زیادی از شما می‌گیرد. سرویس بهداشتی و حمام واحد‌ها هم به خاطر عدم استفاده از مصالح استاندارد برای ایزوگام ممکن است نم داده باشند.

میزان نورگیری خانه

بحث نورگیر بودن خانه کمی پیچیده است. به طوری که بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای بررسی میزان نور خانه، در ساعات مختلف از خانه بازدید کنید. موقعیت جغرافیایی خانه (شمالی یا جنوبی)، نقشه خانه و تعداد پنجره‌ها می‌تواند در میزان نورگیری خانه تأثیرگذار باشند. نورگیر بودن خانه به خصوص در فصل زمستان و تابستان اهمیت زیادی دارد؛ چرا که می‌تواند تا حد زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کند. علاوه بر آن، اگر در خانه از گل و گیاه مراقبت می‌کنید، نورگیر بودن خانه باید برایتان دو چندان مهم باشد.

نقشه و متراژ بخش های مختلف ملک

نکته بعدی که باید در زمان بازدید از خانه به آن توجه کنید، نقشه ملک است. متراژ اتاق و محل قرارگیری آن، متراژ نشیمن و ساختار آن (شکل L مانند یا مربع)، محل قرارگیری سرویس بهداشتی و حمام، فضا‌های پرت ملک و حتی آشپزخانه و متراژ بالکن هم باید برایتان مهم باشد.
گاهی اوقات فضای قرارگیری یخچال و وسایل الکترونیکی آشپزخانه کوچک‌تر از میزان مورد نیاز ما است؛ یا برخی خانه‌ها فضای کمتری را به اتاق و بیشترین فضا را به نشیمن اختصاص داده اند که باب میل همه افراد نیست. 

انباری و کمد دیواری در ملک مورد نظر

در برخی از ساختمان‌ها به دلیل کمبود فضا، از ساختن انباری خودداری کرده‌اند؛ در برخی موارد هم سازنده برای بزرگ‌تر شدن متراژ اتاق‌ها، کمد دیواری کمتر و کوچکی را درون خانه می‌سازد. از این رو در زمان خرید خانه حتماً به وجود انباری یا تعداد کمد دیواری دقت کنید.

وضعیت پارکینگ ملک

اگر خودروی شخصی داشته باشید، بدون شک به دنبال خانه‌ای با پارکینگ هستید. محل قرارگیری پارکینگ در فضای مسقف یا غیر مسقف، مزاحم بودن پارکینگ، شرایط بد قرارگیری محل پارکینگ و … از جمله مواردی است که باید در زمان بازدید از خانه به آن توجه کنید.

در صوتی که ملک مورد پسند شما فاقد پارکینگ باشد، لازم است تا کوچه‌ای که ملک در آن قرار گرفته را از نظر جای پارک و امنیت بررسی کنید.

وضعیت آسانسور در ملک بازدیدی

تمام آپارتمان‌های نوساز و برخی از آپارتمان‌های قدیمی دارای آسانسور هستند. اما ابعاد آسانسور، تعداد آسانسور‌ها و محل قرارگیری آن در آپارتمان بسیار مهم است. در برخی موارد فضای پرت خانه و سر و صدای ناشی از آسانسور به خاطر قرارگیری نامناسب آسانسور ایجاد می‌شود. همچنین، بررسی کنید که آسانسور دارای استاندارد‌های لازم، زنگ خطر و برق اضطراری باشد.

وضعیت پنجره های خانه

نوع پنجره، تعداد پنجره و محل قرارگیری آن از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان بازدید خانه به آن توجه کنید. پنجره‌های دوجداره آلودگی صوتی کمتری دارند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند. اما نوع پنجره‌های دوجداره با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی شهرها، متفاوت هستند. از طرفی توجه کنید که در تمام اتاق‌ها و فضای داخلی خانه به تعداد کافی پنجره قرار گرفته باشد.

فشار آب و وضعیت لوله کشی ملک

اصولاً ساختمان‌های چند طبقه با مشکل فشار کم آب در ساعات مختلف روز روبرو هستند. البته برخی از ساختمان‌ها برای حل مشکل فشار آب، پمپ آب خریداری کرده‌اند. وجود پمپ آب می‌تواند تا حد زیادی مشکل کم آبی واحد‌های آپارتمانی را حل کند. اما طبیعتاً هزینه آب ساختمان با وجود پمپ افزایش پیدا می‌کند.

همچنین، عایق بندی لوله‌ها، رادیاتورها، مخازن آب، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و لوله‌های پوسیده را به خوبی بررسی کنید.

توجه به میزان آلودگی صوتی در اطراف ملک

گاهی اوقات وجود همسایه مزاحم با سر و صدای زیاد می‌تواند آرامش و راحتی شما را از بین ببرد. از طرفی اگر خانه شما در نزدیکی اتوبان یا مدارس قرار داشته باشد، باید قید خواب و آرامش خودتان را بزنید؛ بنابراین اگر نسبت به ساعت خواب خود حساس هستید، با بازدید خانه در ساعات مختلف، میزان سر و صدای حاکم بر محله را بررسی کنید.

برآورد میزان آرامش و آسایش در ملک مورد نظر

توجه به میزان شلوغی خیابان، محله، کوچه و ساختمان هنگام بازدید از ملک بسیار مهم است. اگر شما فرد آرامی هستید و به دنبال جایی می‌گردید که پس از یک روز شلوغ بتوانید به آن بازگردید، حتما به این موارد توجه کنید. خیابان‌های مرکز شهر معمولا شلوغ‌ترین مناطق هستند.
گرچه دسترسی به سایر مناطق از مرکز شهر راحت‌تر است، اما معمولا به دلیل شلوغی بیش از اندازه طرفدار کمتری دارد. همسایگی با مدارس، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دولتی و مراکز تجاری، می‌تواند آرامش شما را تهدید کند.

وضعیت ایمنی ساختمان

اگر قصد خرید ملکی را داریم که کار ساخت آن کاملا تمام شده است، سخت می‌توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شد. هنگام بازدید از ملک یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید تا بتواند اطلاعات ساخت را از مالک جویا شود. گزینه اصلی در این مرحله اعتماد کردن به مالک و بررسی ادعا‌های او است. می‌توانید با بررسی نقشه ساختمان، بررسی کیفیت ساخت، ستون‌های واحد‌های مسکونی و ستون‌های پارکینگ از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید.

حفظ حریم خصوصی در ملک

مشرف نبودن در‌های ورودی به یکدیگر، عایق صدا بودن و پنجره‌های دوجداره می‌توانند در حفظ حریم شخصی شما موثر باشند.

مقدار شارژ ماهیانه ملک

در نظر داشته باشید که قرار نیست هر چه شارژ ماهیانه کمتر باشد، یک امتیاز محسوب گردد. مبلغ شارژ ماهیانه باید با نیاز‌ها و مخارج ساختمان، ساکنین و شما هماهنگی داشته باشد. در غیر این صورت هنگام بروز هر گونه مشکل اعم از خرابی و تعمیرات همه اهالی آپارتمان با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین، بهتر است حین بازدید از ملک در این مورد اطلاعات دقیقی کسب نمایید.

توجه به طبقه ملک در آپارتمان 

معمولا طبقات اول و آخر بدترین طبقات و طبقات میانی برای زندگی بهتر هستند. در طبقه اول رفت و آمد بیشتر اتفاق می‌افتد و نیز امنیت پایین‌تری نسبت به سایر طبقات دارد. طبقه آخر نیز در برابر گرما و سرما آسیب‌پذیرتر است. همچنین به هر دلیلی اگر آسانسور مشکلی پیدا کند یا برق برود، ساکن طبقات بالا باید پله‌های زیادی را بگذراند تا به مقصد برسد.

وضعیت آشپزخانه در ملک

از آنجایی که خانم‌های خانه‌دار زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می‌کنند، نورگیر بودن آشپزخانه سبب می‌شود احساس بهتری هنگام کار داشته باشند. حین بازدید از ملک حتما دقت کنید که اتصالات مربوط به سینک، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و پکیج یا آبگرمکن به درستی و در جای مناسبی تعبیه شده باشد تا زمان نصب این وسایل با مشکل مواجه نشوید.

سیستم سرمایش و گرمایش ملک

حتما به صورت کامل سیستم سرمایشی و گرمایشی را هنگام بازدید از ملک برای خرید بررسی کنید. استفاده از سیستم‌های برقی در شهر‌هایی که تعرفه مصرفی برق کمی ندارند می‌توانند در ماه‌های بسیار گرم یا بسیار سرد جیب شما را به راحتی خالی کند. اگر ملک مورد نظر از کولر آبی یا بخاری استفاده می‌کند حتما از مناسب و باز بودن مجاری آن‌ها مطمئن شوید. 

وضعیت کف پوش ملک

یکی از قسمت‌های مهم هر ملکی، جنس کف پوش استفاده شده در آن است. هر کف‌پوشی روش‌های شست و شو، مراقبت و ظاهر متفاوتی دارد. از مزایا و معایب جنس‌های مورد استفاده برای کف‌پوش مطلع شوید تا بتوانید با دید بازتری برای خرید خانه اقدام کنید.

بالکن در ملک

قسمت بالکن در آپارتمان‌ها می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. در صورتی که بالکن در کنار آشپزخانه باشد می‌تواند کمک بزرگی برای پخت و پز باشد و یا می‌تواند به محلی برای پرورش گل و گیاه تبدیل شود. بالکن گاهی می‌تواند نقش یک کمد یا انباری کوچک را نیز برای خانه شما بازی کند. پس هنگام بازدید ساختمان از محل و متراژ بالکن مطمئن شوید.

دیوارپوش های ملک

جنس، رنگ و کیفیت دیوار پوش یک خانه تاثیر زیادی بر افرادی که وارد آن ملک می‌شوند دارد. در حال حاضر دیوارپوش‌هایی که قابل شستشو نیستند محبوبیت زیادی ندارند و سختی زیادی برای مالک یک ساختمان دارند. از پیش از جزئیات جنس دیوارپوش مطمئن شوید تا مجبور بعد از خرید ملک مجددا برای تغییر دیوارپوش هزینه‌ای بپردازید.

ملک خوب، شمالی است یا جنوبی؟

خورشید از شرق طلوع و در غرب، غروب می‌کند. در فصل زمستان زاویه تابش کم و در تابستان زاویه تابش به حالت عمود نزدیک است. پس در فصل زمستان احتمال ورود نور به خانه بیشتر است. جهت جغرافیایی مناسب از مشخصات یک خانه خوب است. خانه‌های جنوبی در صورت عدم وجود مانع، نورگیری بهتری از خانه‌های شمالی دارند.

خانه‌هایی که در غرب کوچه یا خیابان هستند و به عبارتی پنجره‌های آن‌ها به سمت شرق است در مقایسه با خانه‌های که پنجره آن‌ها رو به سمت غرب است، نور متعادل‌تری را دریافت می‌کنند. واحد‌های آپارتمانی که دو نبش بوده، یک نبش به سمت جنوب و یک نبش به سمت غرب، نور بسیار زیادی را دریافت می‌کنند و شاید برای بسیاری ناراحت کننده باشد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست ندارید همسایه‌های فضول سر ازکار شما دربیاورند، ساختمان جنوبی مناسب شما است، زیرا ساختمان شمالی ابتدا باید به حیاط رفته سپس وارد پارکینگ یا لابی شوید. اما در آپارتمان جنوبی شما مستقیم وارد پارکینگ میشوید. 

خانه خوب، رو به نما است یا پشت به نما؟

رو به نما بودن یا پشت به نما بودن هم هیچ ربطی به کیفیت ساخت خانه ندارد. علی‌رغم تمایلی که به خرید خانه‌های رو به نما وجود دارد، اما این خانه‌ها شاید جنوبی باشند و نور کافی دریافت نکنند. از طرفی هم به شلوغی کوچه و خیابان نزدیک‌تر خواهند بود. از طرفی هم خانه پشت به نما می‌تواند جنوبی و نورگیر باشد و از طرفی هم از سر و صدای داخل کوچه به دور باشد.

تاثیر قرار گرفتن مدرسه، مسجد، پاسگاه و مکان‌های شلوغ دیگر نسبت به ملک

یکی از مسائل مهمی که باید درهنگام خرید به آن دقت کنید. وجود نداشتن مدرسه، مسجد یا … در کوچه‌ی شماست. وجود این اماکن شلوغ باعث میشود که درروز چندین بار آلودگی صوتی داشته باشید، جای پارک در بعضی از مواقع روز گیر نیاید و در نتیجه تقاضا برای خرید این خانه‌ها کمتر باشد؛ بنابراین ممکن است که کوچه‌ی بالایی یا پایینی ارزش بالاتری از این کوچه داشته باشد. در حقیقت اگر مسجد، مدرسه یا پاسگاه در کوچه‌ی شما نباشد، ولی به شما نزدیک باشد یک حسن محسوب میشود.

تاثیر قرار گرفتن کوچه در کنار اتوبان

معمولا در محله‌های مختلف خیابان‌ها و کوچه‌هایی که نزدیک به اتوبان هستند از کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف خود قیمت پایین تری دارند. به دلیل آلودگی صوتی و همچنین دوده‌هایی که برروی پرده‌های شما مینشیند. اگر آپارتمان نزدیک اتوبان و بزرگراه واقع شده باشد، ولی واحد مورد نظر شما ویو حیاط یا کوچه‌ی پایینی یا بالایی را داشته باشد از مرغوبیت بیشتری برخوردار است پس هنگام خرید خانه خود به قیمت مناسب به این نکته باید توجه کنید.

وضعیت کوچه ها و خیابان های شرقی و شمالی نسبت به ملک

معمولا خیابان‌های اصلی گران‌ترین خیابان‌های هر محله هستند و هرچه خیابان‌ها و کوچه‌ها نسبت به این خیابان شمالی‌تر و شرقی‌تر باشند از ارزش بیشتری نسبت به خیابان‌های جنوبی و غربی برخوردار هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
2
9
اولین .دید .نور .وپزیرایی برای چیدمان..پنجره در پذیرایی بسیار مهم آسا.زیبایی پذیرایی پنجره وارده خور بودن
فاطمه السادات عربی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
3
4
درود فراوان بر رویداد 24 رسانه مردمی .
ناشناس
|
Japan
|
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
15
مطالبی که در مورد خرید ویا اجاره خانه بیان کردید خوب بود ولی متأسفانه در شرایط حاضر با توجه به افزایش قیمت‌ها فقط باید خانه ای که پولمان می‌رسد را بگیریم حتی اگر به درد نخور باشد
ابوالفضل قدسیراد .
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
1
13
درود...خوب نظر شما عالی..اما..الان..متاسفانه....ملت بدبخت بیچاره فقیر و ..رویا خرید سرپناه هم واقعا نمیتونه داشته باشه.‌.اخه سرپناه معمولی از متری دو میلیون ی دفعه بشه بیست میلیون .‌‌مگه.میشه .اینجا مگه کشور چین هست که دو ملیارد سرپناه ساخته..‌ب ا خیلی راحت با آجر و گچ و سیمان و ماسه و لوله آب..‌‌ملنچین بهم رحم کردن خدا بهشون رحم کرده ثروتمندترین کشور دنیا شدن..‌ب ا تشکر..طراح صنعتی بیچاره فقیر ایرانی
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
4
خیلی مفید بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
2
6
به خصووووووص فشار آب ،وای از کم فشاری آب
نظرات شما
پیشخوان