تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

نماینده مجلس: ۲۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند!

به گفته بهروز محبی نماینده مجلس شورای اسلامی، متاسفانه قریب به ۲۰ میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی نیستند که حدود ۳ میلیون خانوار بوده و دچار فقر مطلق هستند.

نماینده مجلس: ۲۰ میلیون ایرانی در فقر مطلق به سر می‌برند!

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: به گفته یک نماینده مجلس شورای اسلامی، متاسفانه قریب به ۲۰ میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی نیستند که حدود ۳ میلیون خانوار بوده و دچار فقر مطلق هستند.

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی از زندگی ۳ میلیون خانوار زیر خط فقر مطلق خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز محبی گفت: تعداد خانوار‌هایی که دارای توانمندی بالا هستند نیز در کشور زیاد داریم و ضریب جینی در کشور نشان می‌دهد با این اختلافی که ایجاد شده، عده‌ای واقعا توانمند هستند، به طوری که چندین میلیون کارت در ایران داریم که تراکنش مالی آن‌ها بیش از یک و نیم میلیارد تومان است.

محبی نجم‌آبادی نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر منتشره در روز‌های اخیر مبنی بر فروش مو به دلیل فقر، گفت: یکی از مباحثی را که در دوران نمایندگی‌ام به عنوان کلید واژه مطرح می‌کنم و اثرات منفی آن را در کشور می‌بینم و متاسفانه موضوعی که چهره نورانی و مشعشع نظام اسلامی را به صورت جدی مخدوش کرده "فقر مطلق" است. دهه اخیر به دلیل رشد اقتصادی صفر و در واقع فضای خاصی که در کشور به وجود آمد، متاسفانه با درصد قابل توجهی از فقر مطلق مواجه هستیم.

محبی با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: قطعا آن چیزی که امروز به عنوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است، زمانی برای ما موضوعیت خواهد داشت که بتوانیم کارت تامین کالای اساسی که شامل ۲۵ کالای اساسی مورد استفاده اکثریت خانواده‌ها است را طراحی کرده و به این خانوار‌ها کمک کنیم تا از حداقل‌ها برخوردار باشند. من معتقدم نهاد‌های انقلابی مانند ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد با تمام توان کار کرده‌اند، اما با توان بیشتر و همت مضاعف‌تری باید وارد میدان شوند.

این نماینده معتقد است کمک کالایی می‌تواند به خانوار‌ها کمک کند.

به عقیده محبی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به نفع دولت خواهد شد: «من فکر می‌کنم این یک فرصتی است که مبلغ قابل توجهی از این پول را برای نیازمندان اختصاص دهیم، چراکه شاید در حال حاضر دولت حدود ۳۰ درصد این مبلغ را برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و کمک عمومی بین مردم اختصاص می‌دهد. از همین‌رو معتقدم مجلس باید این مبلغ را افزایش دهد و فضایی ایجاد کند که افراد در تامین کالا‌های اساسی‌شان دچار مشکل نشوند.»

وی ادامه داد: امیدواریم کارت‌های تامین کالا‌های اساسی در سال آینده توزیع شود. نهاد‌های انقلابی نیز باید به صورت جدی‌تر و منسجم‌تر وارد شوند. برخی از خانواده‌ها از چند نقطه حمایت می‌شوند و برخی از خانواده‌ها از هیچ‌جا حمایت نمی‌شوند. همین سامانه رفاه ایرانیان که در وزارت رفاه طراحی شده است می‌تواند این موضوع را کنترل کند و همه اقشار آسیب‌پذیر کد داشته باشند. من معتقدم نمایندگان باید در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود "ستاد مبارزه با فقر مطلق" تشکیل دهند و تمام شهر را بین همه خیریه‌ها و نهاد‌های حمایتی تقسیم کنیم تا مبالغ و کمک‌ها براساس کد ملی به خانواده‌ها داده شود تا همه خانواده‌های نیازمند از آن بهره‌مند شوند.

نماینده مردم جغتای، جوین و سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث اشتغال نیز بسیار مهم است و باید مباحثی که به تولید داخل کمک می‌کند را به صورت جدی پیگیری کنیم، چراکه این کار می‌تواند توانمندی خانواده‌ها را بالا ببرد. درست است که باید این کمک‌ها را انجام دهیم، اما آن چیزی که در نهایت مشکل ملت را حل می‌کند، موضوع اشتغال، تولید و صادرات است.

محبی گفت: متاسفانه قریب به ۲۰ میلیون نفر در کشور در شرایط مساعدی نیستند که حدود ۳ میلیون خانوار بوده و دچار فقر مطلق هستند که این آمار در سامانه رفاه نیز مشخص است و باید به این افراد کمک جدی و اساسی شود، اما تعداد خانوار‌هایی که دارای توانمندی بالا هستند نیز در کشور زیاد داریم و ضریب جینی در کشور نشان می‌دهد با این اختلافی که ایجاد شده، عده‌ای واقعا توانمند هستند، به طوری که یعنی چندین میلیون کارت در ایران داریم که تراکنش مالی آن‌ها بیش از یک و نیم میلیارد تومان است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
عزیز السلطنه باقرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
1
فدای سرت . 20 میلیون که چیزی نیست . اگه 50 میلیون هم بشه ؛ غمی نیست . مهم عزیزان لبنان و سوریه و فلسطین و شیخ آیت الله زکزاکی و امثالهم هستن . والله...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
1
به لطف درایت و مدیریت جهانی شما و دولتمردان بیسواد به زودی 80 میلیون ایرانی در مطلق بسر خواهند برد .
فقط خاک بر سرتان.
رایش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
0
1
یه آدم آل د نگ
همیشه میگه

ما
رک ورد
زدیم
منظورش این
جور مثائل هست
نظرات شما
پیشخوان