تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲

راه‌های اصولی‌بستن چمدان

تابستان است و فصل مسافرت و بستن چمدان کاری که شاید در ابتدا آسان به نظر برسد اما به‌راستی اگر اصولش را ندانیم می‌تواند به یکی از کارهای دشوار و چالش‌برانگیز برایمان تبدیل شود.

راه‌های اصولی‌بستن چمدان

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: تابستان است و فصل مسافرت و بستن چمدان کاری که شاید در ابتدا آسان به نظر برسد، اما به‌راستی اگر اصولش را ندانیم می‌تواند به یکی از کار‌های دشوار و چالش‌برانگیز برایمان تبدیل شود.

با تعطیل‌شدن مدارس و گرم‌شدن هوا بسیاری از ما تصمیم می‌گیریم سفر کنیم درواقع تابستان فصل سفر است و در این فصل حجم زیادی از افراد دوست دارند به سفر بروند و کمی استراحت و تفریح کنند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که سفری پیش رو دارید و قرار است چمدان ببندید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا پایان دنبال کنید چراکه در آن می‌خواهیم راه و روش بستن اصولی چمدان را به شما آموزش دهیم.

به گزارش رویداد۲۴ حتما می‌دانید که برای رفتن به سفر باید وسایلی مانند لباس و شارژر و دیگر وسایل مورد نیاز خود را به همراه ببرید و این کار بدون داشتن ساک و چمدان شدنی نیست. این‌که چمدانتان را چگونه و به چه روشی ببندید اهمیت زیادی دارد.

برای بستن چمدان‌ها باید همه چیز‌هایی را که در سفر نیاز دارید به خوبی سازماندهی کنید. تلاش کنید تا جای ممکن سبک سفر کنید. چمدان خود را به‌گونه‌ای بچینید که فضای زیادی نگیرد، اما در برابر نشست و آسیب هم کامل در امان بمانند و محافظت شوند.

توجه داشته باشید براساس دوری و نزدیکی راه و وسایلی که دارید چمدان مناسب با اندازه معقول گزینش کنید تا دچار دردسر نشوید.

چگونگی چیدن وسایل در چمدان

۱. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که از تمام وسایلی که می‌خواهید با خود ببرید فهرستی تهیه کنید. این فهرست می‌تواند شامل لباس، کفش، لوازم آرایش و حتی احتمالاً نقشه‌ها، کتاب‌های راهنما، مطالب خواندنی و اطلاعات هتل هم می‌شود. دقت داشته باشید این چک لیست همچنین موقع برگشت از سفر هم به شما در هنگام بستن چمدان کمک می‌کند تا چیزی را جا نگذارید.

۲. لباس‌هایی را که می‌خواهید در سفر استفاده کنید از پیش مشخص کنید تا از بردن بیش از حد لباس خودداری کنید. اگر اطلاعات درستی از آب و هوای مقصد سفر خود دارید، می‌توانید در انتخاب لباس بسیار دقیق باشید. در غیر این صورت یک ژاکت کش باف پشمی یا ژاکت سبک که به بیش‌تر لباس‌های شما می‌آید، چند پیراهن و شلوار جین همراه داشته باشید. در کل مناسب فصل لباس بردارید و تا جای ممکن لباس‌هایی را انتخاب کنید که بتوانید چندبار بپوشید. هیچ‌گاه برای هر روز سفرتان یک دست لباس برندارید. برای‌نمونه می‌توانید با یک شلوار جین، تی‌شرت‌های متفاوتی بپوشید.

صرف نظر از طول سفرتان، یک کیف مناسب برای لوازم آرایش و بهداشتی خود بخرید. تا مسواک، خمیر دندان و ... را در آن قرار دهید. لازم نیست چند تا صابون بردارید. زیرا صابون و خمیردندان را همیشه می‌توان از یک مغازه محلی بخرید.

راه‌های اصولی‌بستن چمدان

کابل‌ها و شارژر خود فراموش نکنید

۳. امروزه یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای هر یک از ما وجود دارد شارژر و کابل است. توجه داشته باشید کیفی مخصوص برای آن‌ها تهیه کنید و آن‌ها را در آن قرار دهید. توجه داشته باشید آن را فراموش نکنید، چون یکی از مهم‌ترین وسایل در سفر همین شارژر‌های موبایل و دوربین است.

برای آنکه در زمان سفر، سیم‌ها گره نخورند، حتما آن‌ها را با یک کش یا سیم کوچک‌تر ببندید.


بیشتر بخوانید:  نادرترین فوبیاهای دنیا


۴. اگر از گمرک عبور می‌کنید، چمدان خود را پیش از بسته بندی چک کنید. از خالی بودن کامل آن اطمینان حاصل کنید، زیرا به محض اینکه در بازرسی امنیتی قرار می‌گیرید، هیچ کس جز شما مسئول محتویات آن نیست. معمولاً چمدان‌ها دارای زیپ‌های مخفی در امتداد مرکز یا کناره هستند. این‌ها را باز کنید و یک بار آن را خوب چک کنید تا به هر دلیل پشیمان نشوید.
۵. وسایل و اقلام سنگین را در پایین چمدان خود قرار دهید به‌ویژه اگر چمدانتان مدل عمودی نگه می‌دارید

به جای تاکردن رول کنید

۶. لباس‌ها را با استفاده از تکنیک رول کردن ببندید. دو یا سه مورد را روی هم قرار دهید، تا صاف تا صاف شوند، و آن‌ها را مانند کیسه خواب بغلتانید تا در فضای چمدان صرفه جویی و از چین و چروک جلوگیری کنید.

۷. ژاکت‌ها را در کیسه‌ها فشرده سازی کنید، با این کار می‌توانید تا ۷۵درصد فضای بیش‌تری در چمدان خود ایجاد کنید. این کیسه‌ها برای نگهداری لباس‌های کثیف نیز کاربرد دارند. برای فشرده سازی کیسه می‌توانید با استفاده از یک جاروبرقی هوای آن را خالی کنید.

۸. وسایل شکستنی مانند جواهرات یا شیشه را در جوراب بپیچید و داخل کفش قرار دهید. این کار ایمنی آن‌ها را تضمین می‌کند.

راه‌های اصولی‌بستن چمدان

۹. می‌توانید حلقه‌هایی با گیره پهن بخرید. مانند حلقه‌های پرده دوش. می‌توان آن را باز کرد و سپس روی چیزی برای اتصال بست. چیز‌های مهمی مانند کیف پاسپورت را در کیف دستی قرار دارید و آن را به چمدان با استفاده از این حلقه‌ها ببندید. این گونه از شر سارقان در امانید. اسناد، مدارک شناسایی، پول و اقلام گرانقیمت را هم روی شانه خود آویزان کنید یا حتی جایی توسط کیسه‌هایی کوچک در لباس خود پنهان کنید. با این حال، چیزی را که فوراً به آن نیاز دارید پنهان نکنید.

۱۰. در صورت گرسنه شدن، تنقلات همراه داشته باشید. برای سفر‌های سریع یا مکان‌هایی که می‌توانید وعده‌های غذایی بخرید، میان‌وعده‌های سبک همراه داشته باشید و برای اتوبوس‌ها در مسیر‌های طولانی، میان‌وعده‌های سبک‌تر همراه داشته باشید.

بسته بندی چمدان برای سفر با قطار

۱. وسایل سنگین را به طور مساوی بین کیسه‌ها تقسیم کنید. چون بار را باید در بیش‌تر قطار‌ها در جایی بالای سر خود قرار دهید. اما از آنجا که ممکن است به جای چمدان‌های کوچک با چمدان‌های بزرگ سروکار داشته باشید، بلند کردن آن‌ها می‌تواند مشکل باشد. مطمئن شوید که کیسه، کیف یا چمدان شما شبیه یک تن آجر بار نداشته باشد. برای باندکردن این نوع چمدان‌ها زانوهای‌تان هم آسیب می‌بیند و یا آنقدر بلندکردنشان سخت می‌شود که مجبور می‌شوید از غریبه‌ها بخواهید تا شما را نجات دهند

۲. اشیای باارزش را کنار خود نگه دارید. به خصوص اگر قصد دارید پا‌های خود را دراز کنید، تنقلات بخورید یا چرت بزنید.

۳. مطمئن شوید که قطار میان وعده‌هایی را ارائه می‌دهد. اکثر قطار‌ها این کار را انجام می‌دهند، اما اگر به کشوریا شهری سفر می‌کنید که با آداب و رسوم یا پروتکل قطار آشنایی ندارید، این کار را انجام دهید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان