تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

محمدحسین مهدویان کیست؟

محمدحسین مهدویان زاده بابل، کارگردان و فیلمنامه‌نویس برجسته ایرانی است. او دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی از دانشگاه سوره و همچنین مدرک کارشناسی ارشد تهیه‌کنندگی از دانشکده صدا و سیما است.

محمدحسین مهدویان کیست؟

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: محمد حسین مهدویان متولد ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۰ در بابل، کارگردان است، او فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره و فوق لیسانس تهیه کنندگی تلویزیون از دانشگاه صدا و سیما می‌باشد.

علاقه مهدویان به سینما از کودکی

محمدحسین مهدویان درخصوص علاقه خود به سینما از کودکی اینطور می‌گوید: «از بچگی به جای بازی کردن در کوچه و خیابان، پای تلویزیون بودم.

حتی پرت‌ترین برنامه‌های تلویزیون را هم نگاه می‌کردم و الان می‌توانم بگویم بخش زیادی از چیز‌هایی که یاد گرفتم از تماشای تلویزیون بود!

اما علاقه به فیلم سازی ام با تماشای فیلم سلطان قلب‌ها و پشت بند آن یک فیلم هندی به نام آمر اکبر آنتونی بود که عاشق سینما شدم».

نخستین درآمد مهدویان از سینما

محمدحسین مهدویان کیست؟

«سال ۸۳ در ۲۳ سالگی بعد از گرفتن لیسانس فیلم مستندی با موضوع زمینه‌های شروع جنگ، بنام استخون لای زخم را برای موسسه روایت فتح ساختم».

محمدحسین مهدویان، برای کارگردانی و تدوین این مستند ۶۵۰ هزار تومان گرفت و توانست تا چندین سال در این موسسه کار کند.

ورود محمدحسین مهدویان به تلویزیون

او بعد از ساخت چندین مستند و فیلم کوتاه در نهایت سال ۱۳۹۱ با مجموعه مستند ۱۰ قسمتی بنام آخرین روز‌های زمستان از شبکه یک وارد قاب تلویزیون شد.

در سال ۱۳۹۴ وقتی ۳۴ ساله بود با حمایت سازمان اوج وابسته به سپاه، فیلم ایستاده در غبار با موضوع زندگی حاج احمد متوسلیان را ساخت.

با اینکه در جشنواره فجر برنده سیمرغ بهترین فیلم، بهترین چهره پردازی و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی شد، اما در گیشه با وجود تبلیغات زیاد ۱/۵ میلیارد فروخت.

ازدواج محمدحسین مهدویان

محمدحسین مهدویان کیست؟

محمدحسین مهدویان چند سالی است که با همسرش محجوبه گلسرخ تبار ازدواج کرده است، که ثمره این زندگی دو پسر بنام‌های آرش و آسمان می‌باشد.

محبوبه گل سرخ تبار محقق و پژوهشگر سینما و تلویزیون است.

بهترین فیلم و سریال‌های محمدحسین مهدویان

سریال زخم کاری

محمدحسین مهدویان کیست؟

سریال زخم کاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این سریال جواد عزتی، رعنا آزادی ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، سیاوش طهمورث، عباس جمشیدی فر، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه لقا باقری، مائده طهماسبی، مرتضی امینی تبار و سارا حاتمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

زخم کاری اولین تجربه سریال سازی «محمدحسین مهدویان»، کارگردان سرشناس آثار محبوبی همچون «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز» و «لاتاری» در شبکه نمایش خانگی می‌باشد. در خلاصه داتسان این سریال آمده است، من عاشق زمستونای اینجام. قشنگ نیست؟ قشنگه، ولی سختی داره ...

فیلم ماجرای نیمروز

محمدحسین مهدویان کیست؟

فیلم ماجرای نیمروز ۱ به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال ۱۳۹۵ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و درام می‌باشد. در این فیلم مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی، مهدی پاکدل و امیرحسین هاشمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

در سال‌های اول انقلاب، بعد از برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری، سازمان مجاهدین اقدام به عملیات تروریستی در کشور کردند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات و سپاه با همکاری هم به دنبال دستگیری اعضای گروه مجاهدین خلق می‌باشند.

فیلم لاتاری

محمدحسین مهدویان کیست؟

فیلم لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال ۱۳۹۶ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و عاشقانه می‌باشد. در این فیلم ساعد سهیلی، حمید فرخ نژاد، هادی حجازی فر، نادر سلیمانی، مهدی زمین پرداز، علیرضا استادی، جواد عزتی، زیبا کرمعلی و مهسا باقری به هنرمندی پرداخته‌اند.


بیشتر بخوانید: الناز شاکردوست کیست؟


فیلم لاتاری به کارگردانی و نویسندگی محمد حسین مهدویان داستان دو جوان بیست و یکی دو ساله است که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. ولی خانواده‌ها چندان موافق این ازدواج نیستند. آن‌ها منتظرند تا به مرور زمان رضایت خانواده هایشان را بدست آورند. آن دو یک رویا دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت امریکا.

فیلم ایستاده در غبار

محمدحسین مهدویان کیست؟

احمد متوسلیان بعد از اعزام به خدمت سربازی فعالیت‌های سیاسی خود بر علیه رژیم پهلوی را آغاز می‌کند. بعد از آغاز جنگ، داوطلبانه به جبهه می‌رود و سیر صعودی‌اش در رسیدن به بالاترین درجه‌های نظامی آغاز می‌شود. پس از موفقیت‌هایی چشمگیر، در اواخر خرداد ۱۳۶۱ او به همراه هیأتی رسمی از مسئولین سیاسی ـ نظامی راهی سوریه می‌شود تا راه‌های کمک به لبنان و طراحی حمله به رژیم اشغالگر را بررسی کند. اما در همین زمان است که اتوموبیل حامل او و مسئولین ایرانی ناپدید و متوسلیان در جایی از تاریخ برای همیشه گم می‌شود …

فیلم درخت گردو

محمدحسین مهدویان کیست؟

درخت گردو، پنجمین ساخته سینمایی مهدویان در مقام کارگردان است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. در این فیلم نیز بار دیگر مهدویان، دست بر روی یک واقعه تاریخی گذاشته تا آن را در قالب تصویر و با زبان سینما بازگو کند.

محمد حسین مهدویان در " درخت گردو " تصمیم گرفته درباره بمباران شیمیایی سردشت فیلم بسازد، واقعه‌ای مربوط به جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۶. این فیلم به نویسندگی ابراهیم امینی و حسین حسنی، روایتگر داستان تلخ زندگی فردی رنج کشیده و اهل کردستان به نام قادر مولان پور است که خانواده‌اش درگیر فاجعه بمباران شیمیایی سردشت بودند. داستان فیلم در سه بازه زمانی سال‌های ۶۶، ۸۳ و ۹۵ روایت می‌شود.

فیلم ماجرای نیمروز ۲: رد خون

محمدحسین مهدویان کیست؟

فیلم ماجرای نیمروز ۲: رد خون به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال ۱۳۹۷ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، جواد عزتی، هادی حجازی فر، هستی مهدوی، مهدی زمین پرداز، حسین مهری و امیرحسین هاشمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم که ادامه ماجرای نیمروز ۱ است به ماجرای کشته شدن موسی خیابانی یکی از افراد موثر سازمان مجاهدین خلق می‌پردازد و در قسمت دوم این فیلم به ماهیت تروریستی و غیر انسانی گروه مجاهدین به سرکردگی مسعود رجوی پرداخته شود. داستان از این قرار است که خونه‌ی افشین رو گشتن. خونه خواهر منو. بهشون نگفتی من کی ام؟ نگفتی چه کارایی از دست رفیق ات برمی آد؟ - بوی سیگار می‌دی. - اینم گزارش کن.

فیلم مرد بازنده

محمدحسین مهدویان کیست؟

فیلم مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و رازآلود می‌باشد. در این فیلم جواد عزتی، رعنا آزادی ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، شبنم قربانی، سجاد بابائی، منوچهر علیپور، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی به هنرمندی پرداخته‌اند.

 فیلم مرد بازنده، نامزد دریافت جایزه سیمرغ برای بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین موسیقی متن از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۴۰۰ شده است. مرد بازنده، درباره احمد خسروی است که با وجود دست و پنجه نرم کردن با مسائلی شخصی در زندگی اش، وظیفه حل پرونده‌ای رازآلود را بر عهده می‌گیرد. پرونده‌ای که روال رمزگشایی از آن، تردید و دغدغه‌های احمد را نیز درگیر خود می‌کند و زندگی اش را در معرض تغییر قرار می‌دهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان