تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

در ایران خودروی جدید اروپایی سوار شوید!

خبرها حاکی از آن است اشکودا کامیک شاسی بلند جذاب اروپایی به زودی وارد ایران خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Skoda Kamiq آشنا خواهیم شد.

در ایران خودروی جدید اروپایی سوار شوید!

رویداد۲۴ خبر‌ها حاکی از آن است یک شرکت واردکننده برای واردات خودرو‌های اشکودا اقدام کرده و فرایند ثبت سفارش محصولات این برند از جمله اشکودا کامیک را نیز انجام داده است تا به زودی شاهد ورود این خودرو‌ها به ایران باشیم. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو وارداتی جدید بازار ایران آشنا کنیم.

معرفی اشکودا کامیک

به گزارش گجت نیوز، طراحان از همان خطوط ثابت طراحی اشکودا برای شاسی بلند کامیک استفاده کردند. این خودرو همانند سایر محصولات این شرکت با وجود سادگی، بسیار زیبا به نظر می‌رسد و نسبت به سایر خودرو‌های چینی بازار ایران از ظاهری متفاوت بهره می‌برد.

در نمای جلوی این خودرو شاهد چراغ‌های ویژه روز هستیم که قاب چراغ‌های اصلی جدا بوده و به شکل یک خط متصل به جلوپنجره دیده می‌شود. ضمن اینکه چراغ‌های اصلی هم در پایین چراغ‌های روز نصب شدند. جلوپنجره نیز از خطوط و زوایای متعددی همانند سایر محصولات این برند بهره می‌برد. طراحان روی سپر نیز یک ورودی هوای ثانویه به همراه یک دیفیوزر کرومی قرار دادند.

در نمای عقب این خودرو نیز یک ظاهر ساده، مدرن و هماهنگ با سایر بخش‌های خودرو به چشم می‌خورد. در این بخش چراغ‌های اصلی کشیده دو تکه با ظاهری ویژه توانستند نمای جذابی را به وجود آورد. در صندوق نیز از خطوط تند و تیزی بهره می‌برد. طراحان برای سپر عقب نیز یک دیفیوزر بزرگ به همراه دو طرح خروجی اگزوز در نظر گرفتند.

در ایران خودروی جدید اروپایی سوار شوید!

طراحی ساده و البته مدرن در بخش داخلی نیز دیده می‌شود. از بخش‌های مهم این بخش می‌توان به نمایشگر بزرگ برای سیستم اطلاعات سرگرمی، دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع با پنل تنظیمات تهویه، غربیلک فرمان سه شاخه و اسپرت اشاره کرد.


بیشتر بخوانید: ریزش ۲میلیاردی برخی خودروهای خارجی


استفاده از متریال باکیفیت برای کابین به خصوص داشبورد به عنوان یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو محسوب می‌شود که آن را نسبت به خودرو‌های هم‌رده در سطح بالاتری قرار داده است. با وجود اینکه اشکودا کامیک در ردیف شاسی بلند‌های جمع‌وجور قرار می‌گیرد، اما فضای داخلی مناسبی را برای خانواده‌ها به همراه دارد و فضای صندوق عقب آن نیز به خوبی به نیاز خانواده‌ها پاسخ خواهد داد.

در ایران خودروی جدید اروپایی سوار شوید!

امکانات رفاهی و ایمنی

اشکودا کامیک از لحاظ سطح امکانات رفاهی و ایمنی در چند مدل روانه بازا‌های هدف شده و مشخص نیست در کدام مدل به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد، اما مدل فول‌آپشن این خودرو از امکاناتی، چون سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، پایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، اندروید اتو و اپل کارپلی، ناوبری، صفحه لمسی ۹.۲ اینچی، کروز کنترل، حسگر‌های پارک، کلاستر دیجیتال، سقف پانورامیک، چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی بهره می‌برد.

در ایران خودروی جدید اروپایی سوار شوید!

مشخصات فنی اشکودا کامیک

اشکودا کامیک به احتمال زیاد با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر روانه بازار ایران خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این شاسی بلند به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

منبع: گجت نیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
0
2
این ها را قرار است به عنوان اشانتیون با سوخو ۳۵ ها تحویل دهند !!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان