تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

بهترین گوشی برای فیلمبرداری چیست؟ این روز‌ها به دلیل افزایش TikTok، YouTube و Twitch و تاکید روزافزون بر ویدئو در فیس بوک و اینستاگرام، این یک سوال رایج است؛ بنابراین در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی برای فیلمبرداری را به شما ارائه دهیم.

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

رویداد۲۴ سیما صابری: بهترین گوشی برای فیلمبرداری چیست؟ این روز‌ها به دلیل افزایش TikTok، YouTube و Twitch و تاکید روزافزون بر ویدئو در فیس بوک و اینستاگرام، این یک سوال رایج است؛ بنابراین در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی برای فیلمبرداری را به شما ارائه دهیم.

ممکن است فکر کنید که بهترین گوشی برای عکاسی بهترین گزینه برای فیلمبرداری نیز هست، اما لزوماً اینطور نیست. زیرا ویدیوی عالی فقط به معنای داشتن یک لنز عالی نیست، بلکه به معنای داشتن قدرت محاسباتی زیاد و نرم افزار هوشمند برای تولید یک محصول نهایی با ظاهر خوب است.

اپل آیفون ۱۵ پرو مکس

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

از زمان عرضه آیفون ۵ اس، گوشی‌های پرچمدار اپل همیشه انتخاب محبوبی برای فیلمسازان بوده است. هر نسل بر اساس موفقیت‌های قبلی ساخته شده است و سری آیفون ۱۵ بهترین است.

اگرچه آمار سرفصل‌های ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه مشابه نسخه قبلی خود است، اما اپل تعدادی ارتقاء ویدیویی را با این گوشی ارائه کرده است، از جمله زوم دیجیتال تا ۳ برابر با حالت سینمایی و اشتراک فیلم ProRes از طریق USB-C. به طور کلی ویدیو‌ها در این گوشی، در ضبط تصویر سوژه‌های نزدیک یا دور، استثنایی به نظر می‌رسد.

از آنجایی که iOS یک پلتفرم واحد است، برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک عمدتاً برای آن بهینه‌سازی شده‌اند، که عموماً منجر به مشکلات کمتری برای فشرده‌سازی می‌شود که کیفیت محتوایی که آپلود می‌کنید را از بین می‌برد.

ویژگی دیگری که از گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس قابل ذکر است، سیستم دوربین پیشرفته‌ای است که عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. این سیستم دوربین شامل سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که شامل یک دوربین واید و یک دوربین تله‌فوتو و یک دوربین فوتو است. با استفاده از این دوربین‌ها، کاربران می‌توانند عکس‌های با کیفیت بالا و جزئیات دقیق را ثبت کنند و همچنین قابلیت ضبط ویدیو‌های HDR با پشتیبانی از فرمت Dolby Vision را دارند. همچنین، ویژگی فوتوگرامتری، پشتیبانی از عکاسی لایت‌فیلد و قابلیت تشخیص صحنه‌ها و اشیاء در زمان واقعی از دیگر قابلیت‌های فیلمبرداری این گوشی است. به طور کلی، گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با قابلیت‌های پیشرفته‌ی فیلمبرداری خود، تجربه‌ای حرفه‌ای و بی‌نظیر را به کاربران ارائه می‌دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی S۲۳ Ultra

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

گوشی‌های سری گلکسی اس سامسونگ از زمان عرضه گلکسی اس ۹ پلاس، افزایش قابل توجهی در قابلیت‌های ضبط ویدیو داشته‌اند. سامسونگ همواره پیشرفت‌های سال به سال را در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری ارائه کرده است و دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ را به گزینه‌ای مناسب برای سازندگان محتوا‌های ویدئویی تبدیل کرده است.

Galaxy S۲۳ Ultra دارای برخی مشخصات فوق‌العاده است، از جمله فیلمبرداری ۸K با حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، زوم ۱۰ برابری و فیلمبرداری اسلوموشن Full HD با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه. همچنین دارای یک حالت خاص به نام Director’s View است که تنها زمانی در دسترس است که از برنامه اختصاصی دوربین Samsung Galaxy استفاده می‌کنید.


بیشتر بخوانید: جدیدترین گوشی‌های سامسونگ


این گوشی مناسب یوتیوبر‌ها است و به شما امکان می‌دهد از تمام دوربین‌های دستگاه به طور همزمان فیلم ضبط کنید. این ابزاری نیست که برای همه جذاب باشد، اما می‌تواند برای فیلم‌برداری عالی است.

به طور کلی، ویدئو‌های S۲۳ Ultra به لطف سیستم تثبیت کننده تصویر اپتیکال، واضح و پایدار است. باتری بزرگی نیز دارد که برای کسانی که می‌خواهند زیاد فیلمبرداری کنند ایده آل است. با این حال، اگر بودجه کافی ندارید، پرچمدار قبلی گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ نیز ارزش بررسی دارد.

گوشی گوگل پیکسل ۸ پرو

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

گوشی گوگل Pixel ۸ Pro یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی برای ویدیو است که تا به امروز دیده‌ایم. این گوشی ویدیو‌های با کیفیت عالی با وضوح ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه می‌گیرد. همچنین یک ابزار برای پاک کردن صوتی درخشان در این گوشی وجود دارد که کار فوق العاده‌ای در کاهش نویز پس زمینه در خیابان‌های شلوغ انجام می‌دهد. می‌توانید صدای را به طور کامل جدا کنید، یا کمی صدا برای ایجاد اتمسفر صوتی مورد نظرتان به آن اضافه کنید.

همچنین یکی از فوق‌العاده‌ترین امکانات که در Google Pixel ۷ Pro معرفی شده است این است که پس‌زمینه تصویر ویدئو‌ها را محو می‌کند و نوعی حالت پرتره ایجاد می‌کند.

البته توجه داشته باشید که Pixel ۸ Pro تنها ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دارد و همچون آیفون فضای ذخیره‌سازی دیگری ندارد که این مساله کمی مشکل ایجاد می‌کند.

گوشی سونی Xperia Pro I

بهترین گوشی برای فیلمبرداری

در زمینه فیلمبرداری گوشی Sony Xperia Pro-I یکی از گزینه‌های خوب محسوب می‌شود. این گوشی با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی ۲۱:۹، ۴K HDR OLED است. همچنین این مدل یک گزینه اختصاصی برای باز کردن برنامه دوربین و یک گزینه دیگر در کنار آن برای باز کردن یکی از سه حالت فیلمبرداری خود دارد.

گوشی Xperia Pro-I دارای جک ۳.۵ میلی متری هدفون و حافظه قابل ارتقا از طریق پشتیبانی microSDXC تا ۱ ترابایت است. وقتی زمان ضبط ویدیو فرا می‌رسد، Sony Xperia Pro-I کنترل‌های دستی کامل، تثبیت کننده تصویر اپتیکال، ردیابی سوژه و فوکوس خودکار چشمی و دیافراگم فیزیکی را ارائه می‌دهد که لنز را از f۲ به f۴ تغییر می‌دهد. حالت Videography Pro به شما امکان می‌دهد تمام جنبه‌های نوردهی و فوکوس را کنترل کنید، حتی به شما امکان می‌دهد فوکوس دستی سینمایی را نیز داشته باشید.

رابط کاربری ویدیویی این گوشی هوشمند حول همان منو‌ها و عملکرد‌هایی که در بدنه‌های دوربین حرفه‌ای طراحی شده است. البته انبوه روش‌های تنظیمات، نمایه‌های تصویر فیلم و کنترل‌ها ممکن است برای افراد ناآشنا ترسناک باشد.

سونی لوازم جانبی جالبی برای این دستگاه دارد که به شما امکان می‌دهد یک مانیتور vlogging از طریق USB-C و یک کنترل از راه دور بلوتوث با کنترل‌های فیزیکی اضافه کنید. این ترکیب به شما امکان می‌دهد میکروفون را وصل کنید و از دوربین اصلی پشتی برای vlogging استفاده کنید.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما