تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲

فیلم دیدنی نبرد بوفالو با گله شیر

یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های حیات وحش فیلم شکار بوفالو توسط شیر است. در این فیلم بوفالو پیر در نبرد مرگ و زندگی شیرها را مغلوب می‌کند.

شکار بوفالو

رویداد۲۴ حسین فلاحی:  فیلم زیبای از حیات وحش ببینید. یک بوفالو تنها از شیر‌ها پیشی می‌گیرد و با استفاده از رودخانه پر از تمساح از حمله پراید (گله) شیر‌ها جان سالم به در می‌برد. "آنتونی بریتز"، مدیر در Elephant Walk Retreat این صحنه باورنکردنی را ثبت کرد و آن را به اشتراک گذاشت.

بریتز در این باره گفت: «گاومیش تنها بود که برای نوشیدن آب به رودخانه آمده بود. شیر‌ها شروع به تعقیب آن کردند، اما از خوش شانسی، گاومیش آن‌ها را دید و حمله کرد. این پراید ورهامی بود و آن‌ها تعدادی شیر در پراید دارند، که کاملاً بی‌تجربه هستند. به نظر می‌رسیدند که از بوفالو عصبی شده‌اند. آن‌ها فاصله خود را حفظ کردند، اما تسلیم نشدند.»

شیر‌های جوان اعتماد به نفس در شکار را از مشاهده و تقلید از شکارچیان کارکشته در پراید خود می‌آموزند. آن‌ها مهارت‌های حیاتی مانند تعقیب بی‌صدا از میان چمن‌های بلند، کمین‌های گروهی و زمان‌بندی دقیق برای حمله رایاد می‌گیرند. همه این‌ها شیر‌ها را قادر می‌سازد تا توانایی تجزیه و تحلیل و سازگاری با رفتار‌های مختلف طعمه را بدست آورند.

بریتز افزود: «بوفالو به امید فرار از شیر‌ها به رودخانه دوید. در این مرحله شیر‌ها کمی گیج و متعارض ماندند که چه کاری باید انجام دهند. بوفالو متوجه شد که اگر فقط در آب پر از تمساح بایستد، زنده نمی‌ماند، بنابراین شروع به دویدن به داخل رودخانه کرد. شیر‌ها شکست خود را پذیرفتند و شروع به نوشیدن آب کردند. تقریباً می‌توانستید شکست را در چهره تک تک شیر‌ها که یکی یکی از بستر رودخانه خارج می‌شدند ببینید. شاید آن‌ها هم به اندازه کافی شجاع نبودند که از آب آلوده به کروکدیل عبور کنند و فقط مقداری غذا تهیه کنند.»

بریتز در پایان افزود: «ما خوش شانس هستیم که در Elephant Walk Retreat مشاهدات هیجان انگیزی مانند این صحنه‌ها را داریم. ما اغلب شیر‌ها را در اینجا می‌بینیم. از زمانی که من اینجا کار کرده‌ام (۲۰۱۷) تعداد زیادی شکار و کشتار دیده‌ایم. من خوشحالم که دوباره پراید ورهامی را اینجا دیدم. به امید اینکه اکنون که ما به فصل خشک وارد می‌شویم، آن‌ها بیشتراز اینجا بازدید کنند و ما مشاهدات بیشتری در این محل نزدیک رودخانه داشته باشیم.»

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان