تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲ دی ۱۴۰۲

فیلم مستند ایستادگی جانانه زرافه مادر در مقابل یوزپلنگ‌ها

فیلم مستندی از حیات وحش را ببینید؛ نمایش تهاجمی زرافه مادر کافی است تا یوزپلنگ‌های گرسنه را وادار به فکر کردن دوباره کند.

شکار زرافه

رویداد۲۴ حسین فلاحی: اگرچه ممکن است زرافه‌ها موجوداتی عجیب و غریب یا ظریف به نظر برسند، اما آنها به طرز فریبنده‌ای سخت و مقاوم هستند! زرافه ها به عنوان حیوانات گیاهخوار اگرچه دندان یا چنگال تیز ندارند با این حال آنها ماهیچه‌های بسیار زیادی در سرتاسر بدن خود دارند و می‌توانند با سرعت حداکثر 35 مایل در ساعت بدوند.

این هیکل شگفت‌آور و قوی در واقع برای این موجودات کافی است تا از خود مراقبت کنند. در مورد محافظت از خود، زرافه‌ها توانایی لگد زدن به شکلی خطرناک را دارند. نیروی یک ضربه لگد زرافه آنقدر قوی است که می تواند حتی یک شیر را بکشد. منطقی است که چرا این شکارچیان راس از عواقب رویارویی با زرافه‌ها می‌ترسند.

در ویدئویی که در پایین خواهید دید چند یوزپلنگ هوس شکاریک بچه زرافه را می‌کنند.  با توجه به اندازه بچه زرافه، آنها امیدوار هستند بتوانند بدون هیچ مشکلی آن را از آنِ خود کنند. با این حال آنها فراموش کرده بودند که این موضوع تا چه حد باعث ناراحتی مادر بچه زرافه می‌شود. زرافه مادر با احساس اولین نشانه‌های خطر به سرعت پیش بچه‌اش برگشت. نمایش تهاجمی زرافه مادر کافی بود تا یوزپلنگ‌های گرسنه را وادار به فکر کردن دوباره کند.

اگرچه یوزپلنگ‌ها شکارچیان باورنکردنی هستند و اکثر طعمه‌ا در برابر سرعت خارق‌العاده آنها چاره‌ای جز تسلیم ندارند.  با این حال دراین مورد خاص، زرافه نه تنها اقدام به فرار نکرد، بلکه در برابر آنها ایستاد. یوزپلنگ با وجود برخورداری از ویژگی‌های یک شکارچی راس در برابر زرافه مادر کاری از پیش نبردند و تسلیم شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فیلم دیدنی ، حیات وحش
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان