تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مهدی قائدی کیست؟

در ادامه، با بیوگرافی کامل مهدی قائدی، بازیکن فوتبال، همراه با عکس‌های خانوادگی، افتخارات و سوابق او، در خدمت شما هستیم، با ما همراه باشید.

بیوگرافی مهدی قائدی

رویداد۲۴ مهدی قائدی، بازیکن فوتبال ایرانی، در تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۷۷ در شهر بوشهر به دنیا آمد. او در پست مهاجم فعالیت می‌کند. با ارتفاع ۱۶۶ سانتی‌متر، از سن ۱۰ سالگی به فوتبال علاقه‌مند شد و اکنون همچنان در پست وینگر و مهاجم به بازی می‌پردازد. به خاطر استعداد و عملکرد خوب خود، مهدی قائدی با القاب "باشو" و "نیمار ایرانی" شناخته می‌شود. او در طول مسیر حرفه‌ای خود به افتخارات متعددی دست یافته است.

خانواده مهدی قائدی

مهدی قائدی کیست؟

مهدی قائدی، فوتبالیست ایرانی، در شهر بوشهر به عنوان فرزند دوم به دنیا آمده است. او یک خواهر بزرگتر و یک برادر کوچکتر نیز دارد.

شروع فوتبال مهدی قائدی

مهدی قائدی کیست؟

مهدی قائدی در سال ۱۳۸۷ وقتی ۱۰ ساله بود، به عنوان بازیکنی از پایه‌های تیم فوتبال ایرانشهر بوشهر به میدان رفت. پس از هفت سال حضور در پایه‌های تیم "ایرانجوان"، در سال ۱۳۹۵ وقتی ۱۸ سالگی را به سر برد، به تیم بزرگسالان این تیم پیوست. در فصل اول حضورش در تیم "ایرانجوان" در لیگ دسته اول، با زدن ۱۰ گل، عنوان پدیده لیگ یک را در آن سال به دست آورد و توجه بیشتری جلب کرد.


بیشتر بخوانید: علی مبارکی لژیونر فوتبال ایران کیست؟


حضور مهدی قائدی در استقلال

مهدی قائدی کیست؟

در تاریخ ۱۷ تیر ۱۳۹۶، مهدی قائدی توسط تیم استقلال جذب شد و با یک قرارداد پنج ساله به خدمت این تیم درآمد. این بازیکن ۱۹ ساله در آن زمان، تجربه اولین بازی خود در لیگ برتر را کسب کرد.

او به مدت ۴ سال در تیم استقلال حضور داشت و در ۸۱ بازی به میدان رفت. همچنین توانست ۱۹ گل در این دوره به ثمر برساند.

در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۰، مهدی قائدی با عقد قراردادی پنج ساله و با مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به تیم "شباب الاهلی" امارات متحده عربی فروخته شد.

بعد از یک فصل حضور در امارات، مهدی قائدی به صورت قرضی به تیم استقلال بازگشت. در مدت یک فصل بازی در تیم استقلال، در ۲۹ بازی به میدان رفت و ۱۲ گل به ثمر رساند و همچنین ۴ پاس گل نیز داد.

در این فصل، تیم استقلال با هدایت ریکاردو ساپینتو، قهرمان سوپر جام شد و در رتبه سوم لیگ برتر قرار گرفت. همچنین در جام حذفی نیز به عنوان نایب قهرمان مشخص شد.

مهدی قائدی در مرداد ماه ۱۴۰۲ بار دیگر توسط یک باشگاه اماراتی به تیم "الاتحاد کلبا" قرض داده شد. او در حال حاضر در این تیم حضور دارد و به عنوان شاگرد فرهاد مجیدی ایفای نقش می‌کند.

لقب باشو به چه معناست؟

شباهت چهره مهدی قائدی به شخصیت فیلم "باشو، غریبه‌ای کوچک"، که ساخته بهرام بیضایی در سال ۱۳۶۴ بود، باعث شد که هواداران تیم استقلال به او لقب "باشو" بدهند.

الگوی مهدی قائدی در فوتبال

مهدی قائدی کیست؟

«الگوی فوتبالی من نیمار برزیلی است بازیکنی که همیشه از شیوه فوتبالی او الهام گرفتم و تمام تلاشم را انجام دادم تا شکل و شمایل فوتبالی ام شبیه به او باشد».

حواشی مهدی قائدی 

مهدی قائدی کیست؟

مهدی قائدی، فوتبالیست جوان، از زمان حضورش در تیم استقلال درگیر حاشیه‌های مختلفی بود. اولین ماجرا مربوط به هک اکانت اینستاگرامش و انتشار چت‌های خصوصی و غیر معمول او بود. این ماجرا به طور جنجالی مورد توجه قرار گرفت و انتظار می‌رفت که او از تیم استقلال اخراج شود، اما این اتفاق رخ نداد.

ستاره معصومی، همسر مهدی قائدی

مهدی قائدی کیست؟

در تاریخ ۹ دی ماه ۱۳۹۸، مهدی قائدی در سن ۲۱ سالگی با خانم "ستاره معصومی" که ۲۸ سال سن داشت و با او فاصله سنی هفت سال داشت، ازدواج کرد. این اقدام به منظور کاهش بخشی از حاشیه‌های او بود.

مهدی قائدی هنوز خدمت سربازی خود را انجام نداده است. پس از ورود به تیم استقلال، با تصمیم مدیران این تیم، تصمیم گرفت از دانشگاه بازنشسته شود و در حال حاضر به عنوان یک دانشجو درس می‌خواند و معافیت تحصیلی دارد.

تصادف شدید مهدی قائدی

مهدی قائدی کیست؟

در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۶، مهاجم جوان تیم استقلال به نام مهدی قائدی، در یک حادثه رانندگی مصدوم شد و به بیمارستان خلیج فارس منتقل شد. او همراه با برخی از دوستانش در حال بازگشت از تماشای مسابقات فوتبال ساحلی بودند که خودروی آن‌ها در اتوبان امام علی (ع) بوشهر واژگون شد.

در این تصادف، یکی از پسران حاضر در خودرو جان خود را از دست داد و یک دختر نیز مجروح شد. مهدی قائدی نیز به دلیل خونریزی مدتی در بیمارستان بستری شد و پس از انجام عمل جراحی، به خانه برگشت.

در نهایت، مهدی قائدی در دادگاه به عنوان مقصر شناخته شد و به مجازات یک سال حبس تعزیری و پرداخت سیصد و شصت میلیون تومان دیه محکوم شد.

ورود مهدی قائدی به تیم ملی فوتبال

مهدی قائدی برای اولین بار در ماه مهر سال ۱۳۹۶ و در سن ۱۹ سالگی با تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در جام جهانی زیر ۲۰ سال ۲۰۱۷ حضور داشت.

سپس در ماه شهریور سال ۱۳۹۹، زمانی که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود، به تیم ملی رده بزرگسالان دعوت شد و در بازی‌های تیم ملی حضور داشت.

بعد از بازگشت کارلوس کیروش به سرمربیگری تیم ملی، مهدی قائدی از لیست تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر خارج شد، اما با آمدن امیر قلعه نویی به سرمربیگری تیم ملی، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ حضور داشت.

افتخارات مهدی قائدی

  •  بهترین پاسور لیگ برتر فصل ۹۹–۱۳۹۸ (۸ پاس گل)
  •  گلزن برتر لیگ برتر فصل ۰۲-۱۴۰۱ (۱۲ گل)
  •  بهترین بازیکن جوان فوتبال آسیا ۲۰۲۰
  •  بهترین مهاجم سال ۱۳۹۷ از نگاه نوروز فوتبالی
  •  بهترین وینگر چپ سال ۱۳۹۹ از نگاه نوروز فوتبالی
  •  بهترین وینگر چپ سال ۱۴۰۱ از نگاه نوروز فوتبالی با آرای کارشناسان
  •  بهترین وینگر چپ سال ۱۴۰۱ از نگاه نوروز فوتبالی با آرای مردمی
  •  دیرترین گل تاریخ لیگ برتر خلیج فارس در دقیقه ۱۶+۹۰
  •  بهترین بازیکن هفته ششم منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰
  •  تیم منتخب لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال برتر: ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹
  •  بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ برتر امارات ۲۴ – ۲۰۲۳

بی احترامی مهدی قائدی به مربی

مهدی قائدی کیست؟

مهدی قائدی برای تیم استقلال مشکلات و حواشی زیادی به وجود آورده است. یکی از این حواشی در ماه مهر سال ۱۳۹۶ رخ داد، که به دلیل عدم احترام به پیراهن تیم و عدم دست دادن با وینفرد شفر، مربی تیم استقلال، او از تیم اخراج شد.

بار دیگر در فروردین سال ۱۳۹۸، به دلیل عدم حضور در تمرینات تیم، مهدی قائدی از استقلال اخراج شد. در یکی از تمرینات استقلال که با دمپایی شرکت کرده بود، او از تمرین منع شد و پس از تبعید به تیم امید منتقل شد. پس از گذشت چند هفته، قائدی دوباره به تیم بزرگسالان استقلال پیوست.

این حواشی و مشکلات باعث شدند که مهدی قائدی به عنوان یک بازیکن مورد توجه و بحث درباره تیم استقلال قرار بگیرد.

در ادامه تصاویری از مهدی قائدی و همسرش ببینید

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مهدی قائدی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان