تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

ماهور احمدی متولد دهه شصت و دختر احمدرضا احمدی نویسنده سرشناس ایرانی است. او بازیگر و نویسنده تئاتر و سینما و تلویزیون است. در این مطلب درباره آثار و فعالیت‌های هنری این بازیگر بخوانید.

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

رویداد۲۴ محمدصادق رامتین: ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی، نویسنده مشهور کشور است. ماهور در حوزه نویسندگی و بازیگری سینما و تئاتر و تلویزیون فعالیت داشته است. از مهم‌ترین آثار او بازیگری در فیلم «خون شد» مسعود کیمیایی است. «قصیده گاو سفید» از جمله آثار او است که توسط بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم کارگردانی شده است که در این فیلم سینمایی نیز ماهور احمدی به ایفای نقش پرداخته است. چندی پیش بود که در نمایشگاه نقاشی پدرش به عنوان میزبان حضور داشت. عمده فعالیت‌های ماهور احمدی و در حوزه نویسندگی و بازیگری تئاتر بوده است. پدرش در تیرماه ۱۴۰۲ درگذشت و حضور ماهور احمدی در مراسم خاکسپاری پدرش با حاشیه‌هایی همراه بود. 

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

ماهور احمدی متولد دهه شصت و دختر احمدرضا احمدی نویسنده سرشناس ایرانی است. او بازیگر و نویسنده تئاتر و سینما و تلویزیون است. او در چند فیلم کوتاه و فیلم سینمایی نقش بازی کرده است. 

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

او همچنین در سریال «هفت» پخش شده در سال ۱۴۰۱ نیز ایفای نقش کرده است. 

وی همچنین در مستندهای "وقت خوب مصایب" به کارگردانی ناصر صفاریان به عنوان بازیگر و در مستند "خواب خورشيد" به کارگردانی ناصر صفاریان به عنوان هماهنگي و برنامه‌ريزي حضور داشته است.

فیلم‌های ماهور احمدی

در این مطلب به تعدادی از فیلم‌ها و سریال‌های ماهور احمدی می‌پردازیم:

سریال هفت 

این سریال به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده در سال ۱۴۰۱ ساخته شده است. اسدی‌زاده نویسندگی این سریال را نیز انجام داده است. داستان این سریال درمورد هفت دانشجو است که برای پول درآوردن وارد راه خلاف می‌شوند. ماهور احمدی در این سریال نقش نساء را بازی کرده است 

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

فیلم سینمایی قصیده گاو سفید 

فیلم قصیده گاو سفید در سال ۱۳۹۸ به کارگردانی مریم مقدم بهتاش صناعی‌هاروی پرده رفته است.ماهور احمدی در نقش معلم مدرسه ایفای نقش کرده است. او در این فیلم با مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، رحیمی‌سام ، آوین پوررئوفی همبازی بود. فیلم قصیده گاو سفید در سبک درام به نویسندگی بهتاش صناعی‌ها، مریم مقدم و مهرداد کوروش‌نیا و تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی و با بازی مریم مقدم و علیرضا ثانی‌فر روی پرده رفت.

این فیلم اولین نمایش خود را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر داشت. همچنین در هفتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در مارس ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه استعدادهای جدید در جشنواره فیلم آسیایی هنگ‌کنگ ۲۰۲۱ شد.

داستان این فیلم درباره مینا زنی سی‌وپنج ساله که شوهرش به علت قتل عمد قصاص شده، اکنون زندگی سخت و بی‌رمقی را می‌گذراند. این شرایط زمانی پیچیده‌تر می‌شود که مردی نزد پلیس آمده با ارائه شواهد، اعترافاتی می‌کند که زندگی مینا را در مسیری جدید قرار می‌دهد.

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

فیلم خون شد 

ماهور احمدی در در فیلم خون شد ساخته مسعود کیمیایی (۱۳۹۸) بازی کرده است. بخشی از داستان فیلم درباره زن دوم و مادری (با نام خانم‌جانی با بازی نسرین مقانلو) است که عهده‌دار مراقبت از فرزندان شوهر و دختر خودش است. خانم‌جانی که اقتدار و زنانگی خاصی دارد، برای خانواده‌اش ایثار می‌کند. او فاصلهٔ سنی زیادی با شوهرش دارد و به‌شدت دل‌نگران خانه و همسر و فرزندانش است.

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟

دادگاه ماهور احمدی 

چندی پیش ماهور احمدی در صفحه خود مدعی شد که به دلیل حمل تابوت پدرش در مراسم خاکسپاری و حضور بدون حجاب در آن به دادگاه احضار و محکوم شده است. 

او در صفحه اینستاگرام خود نوشته ۱۰ روز پس از خاکسپاری پدرش، احضاریه را دریافت کرده و مجبور شده است به تهران بازگردد.

ماهور احمدی دختر احمدرضا احمدی کیست؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار هنرمندان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
2
1
حقه باز از دیار اسهالات
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان