تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای روش کایروپراتیک برای گردن درد

گردن درد مانند همه انواع درد می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و رانندگی، کار، ورزش و انجام کار‌های روزمره را مختل کند. اگر درد گردن را دارید این مطلب را تا انتها بخوانید.

راهنمای تمرینات کایروپراتیک برای گردن درد

رویداد۲۴ سیما صابری: کایروپراکتیک رشته‌ای است که با هدف درمان دردها، در کنار فیزیوتراپی پزشکی و استخوان درمانی انجام می‌شود. هدف از انجام کایروپراکتیک، اصلاح ساختار اسکلتی عضلانی بدن است. تمرینات کایروپراتیک به تسکین گردن درد کمک کند.

گردن درد مانند همه انواع درد می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و رانندگی، کار، ورزش و انجام کار‌های روزمره را مختل کند. اگر درد گردن را دارید این مطلب را تا انتها بخوانید.

کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک یک روش درمانی غیردارویی است که بر اساس تنظیم و تعادل دادن به ستون فقرات و سیستم عصبی مرکزی برای بهبود عملکرد بدن انجام می‌شود. این روش به وسیله‌ی کایروپراکتور‌ها یا پزشکان کایروپراکتیک انجام می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های مختلف، از جمله تنظیمات دستی و تمرینات فیزیکی، به تنظیم ستون فقرات و حفظ سلامت عصب‌ها کمک می‌کنند.

برای تسکین درد گردن با استفاده از کایروپراکتیک، ابتدا کایروپراکتور باید تاریخچه پزشکی شما را بپرسد و یک بررسی جسمانی انجام دهد تا علت دقیق درد گردن شما را تشخیص دهد. سپس با استفاده از تکنیک‌های مناسب، مانند تنظیمات دستی، کایروپراکتور ممکن است به تعادل و تنظیم ستون فقرات شما کمک کند و فشار و تنش در منطقه گردن را کاهش دهد.

علاوه بر تنظیم ستون فقرات، کایروپراکتور ممکن است به شما تمرینات و توصیه‌های خاصی بدهد که به تقویت عضلات گردن و پشت کمک کند و از آسیب‌های آینده جلوگیری کند. همچنین، اصلاحات در رفتار روزانه و نحوه نشستن و خوابیدن نیز ممکن است به شما پیشنهاد شود تا در طولانی مدت از درد گردن جلوگیری شود.
به طور کلی، کایروپراکتیک یک روش موثر برای تسکین درد‌های گردن است و معمولاً به عنوان یک روش درمانی غیردارویی و اختصاصی برای مشکلات ستون فقرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما قبل از شروع هر درمان، همواره توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید و از اطلاعات لازم در مورد این روش درمانی بهره ببرید.

مزایای کایروپراکتیک

استفاده از درمان کایروپراکتیک برای تسکین درد‌های گردن و مشکلات ستون فقرات مزایای زیادی دارد. اولین مزیت این درمان این است که به طور طبیعی و غیردارویی و بدون نیاز به مصرف دارو‌های شیمیایی و احتمال اثرات جانبی آن عمل می‌کند. کایروپراکتور‌ها با استفاده از تکنیک‌های مناسب، مانند تنظیمات دستی و تمرینات فیزیکی، به تعادل و تنظیم ستون فقرات کمک می‌کنند و فشار و تنش در منطقه گردن را کاهش می‌دهند.

مزیت دیگر این درمان این است که بهبود بخشیدن به عملکرد عصب‌ها و سیستم عصبی مرکزی را باعث می‌شوند. با تنظیم صحیح ستون فقرات، فشار بر عصب‌ها کاهش می‌یابد و انتقال پیام‌های عصبی به بخش‌های مختلف بدن بهبود می‌یابد. این بهبود در عملکرد عصبی می‌تواند منجر به کاهش دردها، بهبود حرکت و قدرت عضلات، و افزایش کارایی و عملکرد کلی بدن شود. به طور کلی، استفاده از درمان کایروپراکتیک می‌تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی افراد با مشکلات ستون فقرات و درد‌های گردن بخصوص، بخصوص آن‌هایی که به دنبال روش‌های غیردارویی و طبیعی هستند، ایجاد کند.

آیا کایروپراکتیک می‌تواند به گردن درد کمک کند؟

مطالعات نشان می‌دهد که دستکاری کایروپراکتیک به طور موثر گردن درد حاد را درمان می‌کند. اگرچه تنظیمات ستون فقرات به تنهایی می‌تواند درد گردن را بهبود بخشد، اما می‌توان آن‌ها را به‌طور ایمن با درمان‌هایی مانند دارو و فیزیوتراپی ترکیب کرد. کایروپراکتیک‌ها از طریق موارد زیر به کاهش درد بدن کمک می‌کنند:

-تنظیم مجدد مفاصل

-تمرینات ورزشی یا حرکات کششی

-تحریک الکترونیکی برای تسکین درد

-تحلیل وضعیت

-درمان بافت نرم

آنچه اهمیت دارد این است که درمان کایروپراکتیک ممکن است به درد گردن کمک کند، زیرا سطح هورمون‌های طبیعی تسکین‌دهنده درد مانند اکسی توسین را در سراسر بدن افزایش می‌دهد. کایروپراکتیک همچنین می‌تواند به کاهش نیاز به مسکن‌های مبتنی بر مواد افیونی کمک کند.

خطرات تنظیم گردن کایروپراکتیک چیست؟

دستکاری ستون فقرات زمانی که توسط یک متخصص کایروپراکتیک آموزش دیده و دارای مجوز انجام شود ایمن و خوب است. البته ممکن است برخی از عوارض جانبی موقتی پس از تنظیم گردن از طریق کایروپراکتیک تجربه کنید. ممکن است بلافاصله پس از جلسه کایروپراکتیک احساس درد و سفتی بیشتری داشته باشید.

راهنمای تمرینات کایروپراتیک برای گردن درد

برخی از افراد نیز بعد از جلسات کایروپراکتیک احساس خستگی یا سرگیجه را گزارش می‌دهند. برخی از عوارض جدی (اما نادر) دستکاری ستون فقرات در جلسات کایروپراکتیک وجود دارد، از جمله:

-برش شریان گردنی که می‌تواند منجر به سکته شود

-سندرم دم اسب

-شکستگی‌ها استخوان

-فتق دیسک

دروم دم اسب زمانی رخ می‌دهد که ریشه‌های عصبی در ستون فقرات فشرده شوند و انتقال حس و حرکت قطع شود.

تنظیم گردن کایروپراکتیک چقدر طول می‌کشد؟

دستکاری گردن از طریق کایروپراکتیک می‌تواند باعث تسکین بین چند روز تا چند هفته برای افراد شود. بسته به علت گردن درد، ممکن است حتی نیازی به جلسه دیگری نداشته باشید. همچنین پزشک کایروپراکتیک شما همچنین ممکن است چندین جلسه پیگیری را توصیه کند. این امر به چندین مورد بستگی دارد، از جمله:

-علت گردن درد شما

-درمانی که دریافت کردید

- اینکه چگونه پس از درمان از گردن خود مراقبت کردید

از پزشک کایروپراکتیک خود بخواهید که توصیه‌های خاصی در مورد نحوه مراقبت از گردن خود پس از کایروپراکتیک داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است توصیه کنند که در چند روز اول به گردن خود استراحت دهید یا روز بعد گردن خود را گرم کنید.

گزینه‌های دیگر برای گردن درد

اگر تنظیمات کایروپراکتیک درد گردن شما را درمان نکرد پزشک به شما درمان‌های دیگر شامل موارد زیر را توصیه خواهد کرد:

-تزریق کورتیکواستروئید

-یخ و گرما درمانی

-ماساژ

-شل کننده‌های عضلانی

-طب سوزنی

-دارو‌های مسکن بدون نسخه (OTC) یا با نسخه

تمرینات یا کشش‌های خاص

-درمان‌های موضعی برای درد

-تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS)

کلام پایانی

تنظیمات کایروپراکتیک برای همه کار نمی‌کند، اما تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است یک درمان ایمن و موثر برای گردن درد باشد. اگر گردن درد دارید، کایروپراکتیک ممکن است گردن شما را کمی تسکین دهد. با این حال، اگر کایروپراکتیک علائم شما را بهبود نمی‌بخشد یا درد گردن شما همچنان عود می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که برنامه درمانی خود را دوباره ارزیابی کنید.

اگر تصمیم دارید برای گردن درد یک تنظیم ستون فقرات را امتحان کنید، حتما به یک متخصص کایروپراکتیک دارای مجوز و آموزش دیده مراجعه کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان