تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۳

آقاتهرانی: ترویج قرآن منحصر به ماه رمضان نباشد

بنا به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقداماتی مانند طرح «زندگی با آیه‌ها» بسیار خوب و موفقیت‌آمیز بود و نباید فقط منحصر به ماه مبارک رمضان باشد.

مرتضی آقاتهرانی

رویداد۲۴ مهر نوشت: حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره آثار اجرای طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه‌ها) که در ماه مبارک رمضان امسال اجرایی شد، اظهار کرد: زندگی با آیه‌های قرآن، واقعیت مهم است که همواره باید مورد توجه قرار دهیم و نباید از آن غفلت کرد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ما باید منطبق با قرآن باشد، افزود: برای آنکه ما زندگی خوبی داشته باشیم، باید به قرآن و اهل بیت متوسل شویم؛ ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و از آن جایی که قرآن و دیگر کتب آسمانی در این ماه نازل شده است، تدبر در مفاهیم قرآن در ماه مبارک رمضان، اهمیت زیادی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید فقط به جزءخوانی و روخوانی قرآن اکتفا کنیم بلکه باید در معانی قرآن تدبر شود و باید به خوبی بفهمیم که در این کتاب الهی چه دستورالعمل‌ها و برنامه‌ای برای انسان‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح «زندگی با آیه‌ها» بسیار خوب و موفقیت‌آمیز بود، تاکید کرد: هر روز یک فراز از قرآن در این طرح، مطرح شد و این کار باید تداوم یابد و باعث خواهد شد که آیات الهی را با جان و دل درک کنیم. طرح زندگی با آیه‌ها عملاً «جهاد تبیین» بوده و به خوبی اجرا شده و باید ادامه یابد.

وی درباره آثار معنوی این کار گفت: زمانی که آیات قرآن به شکل موضوعی و با درک مفاهیم آن مورد توجه قرار می‌گیرد، عملاً شاهد خواهیم بود که در هر خانه‌ای روی آیات قرآن تدبیر می‌شود و از این طریق، افراد زیادی مبلغ و مبین قرآن خواهند شد. از سوی دیگر ترویج این کار، سبک زندگی خانوار‌ها را هم به سمت فرامین الهی و قرآن کریم سوق می‌دهد.

آقاتهرانی اظهار کرد: زندگی با آیه‌ها یک کار همگانی، سراسری و ارزشمند بود و محدود به یک شهر یا روستا نبود و در بیلبورد‌های سطح شهر هم به خوبی این آیات مورد تاکید قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: آقاتهرانی: از اختلافات داخلی پرهیز کنیم، وحدت ما باعث کوری چشم دشمن است


وی درباره «محفل امام حسنی‌ها» که در ورزشگاه آزادی برگزار شد هم گفت: این برنامه هم بسیار خوب بود و آثار مثبت و زیادی داشت؛ قرآن یک معجزه الهی و پاسخگوی همه نیاز‌های بشر است و همه ما باید به این باور برسیم که قرآن نجات‌دهنده همه بشریت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اقداماتی مانند طرح «زندگی با آیه‌ها» نباید فقط منحصر به ماه مبارک رمضان باشد و باید در دیگر ایام سال هم توجه و تدبر در قرآن، مدنظر قرار بگیرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان