تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا کدام هستند؟

در ادامه با بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به ایتالیا آشنا شوید.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا کدام هستند؟

رویداد۲۴تقریبا 60 هزار دانشجوی بین‌المللی هر سال ایتالیا را به‌‌عنوان خانه خود برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. ایتالیا یکی از بهترین گزینه‌ها در اروپا از نظر تحصیل، هزینه‌های پایین شهریه، بورسیه تحصیلی و فرصت‌های اقامتی برای دانشجویان است. دانشگاه‌های این کشور دوره‌های مختلفی را به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند؛ شناخت بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا گامی مهم در مسیر موفقیت افراد به‌شمار رود. ما در این متن بهترین رشته ها برای مهاجرت به این کشور را معرفی خواهیم کرد.

رشته‌های مهندسی و تحصیل مقرون‌به صرفه در ایتالیا

دانشگاه‌های کشور ایتالیا برنامه‌های مهندسی باکیفیت ارائه می‌دهند. همچنین شهریه‌ای که دانشگاه‌های ایتالیا برای تحصیل به زبان انگلیسی از دانشجویان بین‌المللی دریافت می‌کنند، در مقایسه با بسیاری از کشورها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌ صورت متوسط می‌توان با پرداخت شهریه 3 هزار یورو برای یک سال (۲۰۲۴) در دانشگاه‌های مهندسی ایتالیا به تحصیل مشغول شد.

برخی فاندها و بورسیه‌ها در ایتالیا به‌گونه‌ای است که بسیاری از دانشجویان مستعد می‌توانند با هزینه‌ای نزدیک به صفر مدرک خود را از دانشگاه‌های ایتالیا بگیرند. در کشور ایتالیا تخصص‌های فراوانی در زمینه مهندسی ارائه می‌شود. برخی از بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا در زمینه مهندسی عبارت‌اند از:

  • مهندسی مکانیک

  • مهندسی چوب

  • مهندسی ساختمان پایدار

  • مهندسی خودرو

  • مهندسی عمران و محیط‌زیست

  • مهندسی اتوماسیون

دانشگاه‌های برتر در این زمینه تحصیلی نیز شامل پلی تکنیک تورینو، دانشگاه رم تور ورگاتا، دانشگاه ترنتو، دانشگاه ساپینزا رم، مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا، دانشگاه پیزا و دانشگاه تریست می‌شود.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا کدام هستند؟

تحصیل مقرون به‌صرفه در ایتالیا با رشته‌های مهندسی

رشته مد و طراحی؛ بهترین رشته برای مهاجرت به ایتالیا

میلان و رم از شهرهای ایتالیا هستند که به‌عنوان پایتخت‌های مد در جهان به‌شمار می‌روند. اگر شما فردی شیک‌پوش و علاقمند به مد روز باشید، حتما در مورد هفته مد میلان چیزهایی شنیده‌اید. این دو شهر ایتالیایی دانشگاه‎ها و موسسه‌های طراحی مد درجه‌یک متعددی دارند؛ بنابراین تحصیل در ایتالیا در این رشته، آینده روشنی را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین موسسات آموزشی در این زمینه شامل موسسه طراحی فلورانس، آکادمی دلوسو، آکامی بررا، آکادمی ایتالیا و مدرسه طراحی میلان می‌شود. دوره‌های محبوب در این رشته نیز کارشناسی هنر در طراحی، کارشناسی ارشد مد، تجربه و مدیریت طراحی، کارشناسی ارشد هنر در خرید مد و مجوز و کارشناسی هنر در طراحی داخلی هستند.

بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا کدام هستند؟

مد و طراحی؛ رشته برتر برای تحصیل در ایتالیا

مدیریت و کسب‌و‍‌کار؛ در لیست بهترین رشته های ایتالیا

دوره‌های مدیریت و کسب‌و‌کار در ایتالیا به علت نرخ بالای مطلوبیت و چشم‌انداز شغلی ارزشمند، بسیار مشهور هستند. برنامه درسی در دوره‌های کسب‌وکار و مدیریت مدارس کسب‌وکار ایتالیا، در کنار دروس تئوری بسیار مهارت‌محور هستند. در این دوره‌ها دانشجویان می‌آموزند که مهارت‌های آموخته‌شده را در دنیای واقعی شرکت‌ها به‌کار گیرند؛ بدین‌ترتیب مهارت‌های مناسب برای استخدام را کسب می‌کنند.

بهترین موسسات آموزشی در این زمینه شامل مدرسه کسب‌وکار ISTUD، مدرسه اقتصاد اروپا، مدرسه کسب‌وکار بولونیا و دانشکده مدیریت SDA Bocconi می‌شود. دوره‌های محبوب برای این رشته نیز عبارت‌اند از:

  • کارشناسی استراتژی کسب‌وکار

  • کارشناسی ارشد در مدیریت کسب‌وکار

  • کارشناسی مدیریت کسب‌وکار و اقتصاد

  • کارشناسی کسب‌وکار، رسانه و ارتباطات

  • کارشناسی ارشد مدیریت برند

برای تحصیل در بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا مانند رشته مدیریت و کسب‌و‍‌کار می‌توانید از انواع بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی مانند بورسیه استانی ایتالیا استفاده کنید.

میان همه رشته‌های پرطرفدار مدیریت با بازار کاری عالی از جمله بازرگانی، بازاریابی و مالی، رشته مدیریت ریسک نیز از جمله رشته‌هایی با درآمد بالا در کشورهای توسعه یافته به شمار می‌رود. دانشجویان این رشته تخصص و آمادگی لازم برای پیشگیری، برنامه‌ریزی و واکنش در بازه‌های زمانی مختلف را فرا می‌گیرند.

رشته گردشگری و هتل‌داری از رشته‌های پرطرفدار ایتالیا

ایتالیا کشوری زیبا و جذاب است؛ به‌ همین دلیل همیشه یکی از مقاصد موردعلاقه گردشگران و مردم سراسر جهان محسوب می‌شود؛ بنابراین دوره‌های گردشگری و هتل‌داری در این کشور همیشه پرطرفدار هستند. در این زمینه می‌توان در شاخه‌های مدیریت هتل، مدیریت تور، مدیریت هتل‌داری و سایر موارد تخصص کسب کرد.

بهترین موسسات آموزشی این رشته شامل دانشگاه IULM، دانشگاه پارما و دانشگاه پالرمو است. دوره‌های محبوب رشته گردشگری و هتل‌داری نیز شامل کارشناسی هنر در مدیریت گردشگری، کارشناس هنر در هتلداری، کارشناسی ارشد سیستم‌های گردشگری و مدیریت هتلداری و کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری و گردشگری می‌شود.

آینده‌ای روشن با رشته علم و فناوری در ایتالیا

یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا رشته علم و فناوری است. با‌توجه‌به اختراعات مشهور، نظریه‌های علمی و نوآوری‌های تکنولوژیکی این کشور می‌توان بهترین دوره‌های این رشته را در ایتالیا یافت. به دلیل افزایش نیاز جامعه به فناوری‌های مختلف، بازار کار این رشته به‌خوبی رونق گرفته است. کشور ایتالیا نیز در حوزه مهندسی موفق است و به فارغ التحصیلان رشته مهندسی IT در صنایع و کسب‌وکارهای مختلف نیاز دارد.

بهترین موسسات آموزشی در این زمینه شامل دانشگاه کاتولیک sacred heart، دانشگاه تورین، دانشگاه میلان، دانشگاه پارما و دانشگاه باری می‌شود. دوره‌های محبوب در این زمینه نیز کارشناسی فناوری‌های نوآورانه برای ارتباطات دیجیتال، کارشناسی مهندسی سلامت، کارشناسی علوم کامپیوتر و کارشناسی هوش مصنوعی هستند.

علوم اجتماعی و انسانی از رشته‌های محبوب ایتالیا

تحصیل در علوم اجتماعی و علوم رفتاری انسان در ایتالیا بسیار رایج است؛ زیرا شما می‌توانید دانش استثنایی در علوم سیاسی، تاریخ، مطالعات لیبرال، روابط بین‌الملل، زبان‌شناسی، مطالعات استراتژیک، روانشناسی، مدیریت دولتی، سیاست عمومی و سایر موارد کسب کنید. از جمله بهترین رشته‌های علوم انسانی در ایتالیا می‌توان به حقوق، تاریخ، ادبیات، اقتصاد و فلسفه اشاره کرد.

از بهترین دانشگاه‌ها در این رشته می‌توان به دانشگاه بولونیا، ساپینزا رم، پادوا، تورین و روماتری اشاره کرد. دوره‌های محبوب در این زمینه شامل کارشناسی ارشد هنر در حکمرانی فراملی کارشناسی زبان، تمدن و علم زبان، کارشناسی مطالعات لیبرال، کارشناسی ارشد مدیریت توسعه، کارشناسی ارشد حقوق بشر و مدیریت تعارض و کارشناسی ارشد مشاغل اتحادیه اروپا می‌شود.

رشته معماری؛ گزینه‌ای عالی برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

تخصصی‌ترین دانشگاه‌های معماری جهان در ایتالیا تاسیس شده‌اند؛ به‌طوری‌که سالانه دانشجویان خارجی بسیاری این رشته را به‌عنوان بهترین رشته برای مهاجرت به ایتالیا انتخاب می‌کنند. دانشگاه‌های پلی تکنیک میلان و پلی تکنیک تورین از دانشگاه‌های معتبر معماری هستند که در حال حاضر در سراسر جهان حرف اول را در این رشته تحصیلی می‌زنند؛ بنابراین تحصیل در رشته معماری در این کشور آرزوی هر دانشجوی علاقمند به معماری است.

دانشگاه‌های ارائه‌دهنده آموزش معماری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل پلی تکنیک میلان، پلی تکنیک تورینو، دانشگاه جنوا، دانشگاه بولونیا و دانشگاه فلورانس می‌شود.

انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا با همراهی ایران کانادا

بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا شامل مد و طراحی، مدیریت کسب‌وکار، گردشگری و هتلداری، معماری، علم و فناوری، مهندسی و علوم اجتماعی و انسانی می‌شود. شما باید با‌توجه‌به علایق و شرایط خود از میان بهترین رشته های تحصیلی در ایتالیا گزینه مناسب را برگزینید. مشاوران ایران کانادا با بررسی کامل شرایط شما از نظر سوابق تحصیلی و علایق فردی، گزینه‌های مناسب برای شما را مشخص می‌کنند. موسسه مهاجرتی ایران کانادا یکی از مراکز معتبر در زمینه ارائه خدمات ویزا و اقامت است. در‌صورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا، انگلیس یا استرالیا را دارید، می‌توانید از خدمات این موسسه بهره‌مند شوید.

برچسب ها: مهاجرت از ایران
نظرات شما
پیشخوان