تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

پاسخ ظریف به منتقدان سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه

رویداد24- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ما به همه کشورهای غربی اعلام کرده‌ایم که قرار نیست ایران به بازار جدید صادرات شما و صرفا مصرف کننده تبدیل شود. بلکه ما یک شریک اقتصادی و شریک در چرخه تولید و توزیع شما خواهیم بود و با همین هدف و دیدگاه، کلیه قراردادها و یادداشت‌های تفاهم سفر اخیر رییس‌جمهور به دو کشور ایتالیا و فرانسه منعقد شد.

دکتر "محمد جواد ظریف" در حاشیه نشست پسا برجام در وزارت کشور، در پاسخ به سوالی در مورد برخی انتقادها در خصوص سفر رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه و قراردادهای اقتصادی منعقد شده در این سفرها، با بیان اینکه "ما کسانی را که در دوران تحریم همراه ایران بودند، فراموش نمی‌کنیم و ارتباطات گسترده با روسیه و چین را حفظ و تقویت کرده‌ایم"، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم برای روابط پایدار، باید روابط همه جانبه و چند وجهی باشد.

وی افزود: استفاده‌ی ما از امکانات کشورهای غربی حتی برای تداوم و استمرار وضعیت کنونی هم ضروری است و آنچه انجام دادیم گرفتن بهترین نیازهای کشور با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها بوده است.

ظریف در پاسخ به سوالی در مورد رابطه ایران با کشورهای آمریکای لاتین نیز اظهار داشت: رابطه ما با کشورهای این حوزه خوب است و هر میزان امکان داشته باشد از این ظرفیت استفاده می‌کنیم ضمن اینکه هم اکنون هم بسیاری از شرکت‌های ما در آمریکای لاتین فعال هستند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان