تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مردم به ارتباطات نیاز دارند و وظیفه ما هم رفع نیاز های مردم است/بیشترین مزیت فضای مجازی سرعت ترویج در آن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم به ارتباطات نیاز دارند و وظیفه ما هم رفع نیاز های مردم است، گفت: برای پوشش جاده ای قرار شد رومینگ بین اپراتورها در مناطق روستایی باز شود بدین ترتیب تا شش ماه آینده پوشش جاده ای هم به 85 درصد برسد.
رویداد۲۴-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مردم به ارتباطات نیاز دارند و وظیفه ما هم رفع نیاز های مردم است، گفت: برای پوشش جاده ای قرار شد رومینگ بین اپراتورها در مناطق روستایی باز شود بدین ترتیب تا شش ماه آینده پوشش جاده ای هم به 85 درصد برسد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری استان کرمان با اظهار خرسندی از حضور در استان کرمان و تشکر از استاندار و نمایندگان مجلس این استان بخاطر طرح شفاف موضوعات، سلام رییس جمهوری را به مردم و مسوولان استان کرمان ابلاغ کرد و گفت: طی چهار سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است و ظرفیت دیتا در این استان ۱۷ برابر شده و ۶۹ شهر از ۷۱ شهر تحت پوشش شبکه ۳G و ۳۵ شهر تحت پوشش شبکه ۴G قرار دارند.

وزیر ارتباطات  با اشاره به اینکه ضریب نفوذ پهن باند در استان کرمان ۱۳.۷ برابر شده است، افزود: امروز همانگونه که آب و برق، آبادانی است، ارتباطات هم بخشی از آبادانی است و امروز متصل بودن یک نیاز محسوب می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه امروزه نیاز بشر تغییر کرده است، اظهار کرد: امروز یکی از روستاییان در منطقه زلزله زده درخواست اینترنت داشت که دو مشکل عمده در استان کرمان وجود دارد که یکی پوشش جاده ایست.ژ

وی با اعلام اینکه پوشش شبکه موبایل در جاده های استان کرمان ۷۰ درصد و میانگین کشور ۸۵ درصد است، تصریح کرد: استان کرمان تعداد ۲۶۹۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که در حال حاضر ۷۹۳ روستا ارتباط مناسبی ندارند که این مشکل دوم این استان به شمار می رود.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه در استان کرمان شکاف دیجیتال بیشتر دیده می‌شود که البته یک مقدار هم به پهناوری استان بر می گردد، به واگذاری ۹۲ درصدی تصدیگری وزارت ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه تلفن همراه سرمایه گذاری خوبی انجام شده ولی در شبکه ثابت سرمایه گذاری خوبی انجام نشده است و ظاهرا نیاز ارتباط ثابت حدود ۷۰ هزار خط در استان وجود دارد.

وی  با تشکر از زحمات مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: آقای الهامی برنامه ریزی کرده اند که با ایجاد ۹۰ دکل مخابراتی می توانیم مشکل تلفن همراه و ثابت را حل کرد.

آذری جهرمی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه تا شش ماه آینده این ۹۰ دکل مخابراتی نصب می شود، اظهار کرد: ضمن اینکه برای پوشش جاده ای قرار شد رومینگ بین اپراتورها در مناطق روستایی باز شود بدین ترتیب تا شش ماه آینده پوشش جاده ای هم به ۸۵ درصد برسد. البته به نظرمی رسد استانی که چند ماه گذشته در پدافند غیرعامل رتبه به دست آورده نباید با یک اتفاق دچار مشکلات زیاد شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به فرایند توسعه اقتصاد دیجیتال در دنیا افزود: آینده اقتصاد دنیا در سه ضلعی اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و Cloud Computing تعریف می شود و در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمان ظرفیت مناسبی دارد.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه خلاقیت است که آینده را می سازد، خاطرنشان کرد: توسعه اشتغال در استان کرمان را پیگیری خواهیم کرد و از همه مردم استان کرمان اگر قصوری رخ داده عذر می خواهم و قطعا توسعه با همدلی همه با  سرعت بیشتری تحقق خواهد یافت.

بیشترین مزیت فضای مجازی سرعت ترویج در آن است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین مزیت فضای مجازی را سرعت ترویج آن دانست و گفت: باید از فضای مجازی برای ترویج حرف حق استفاده کنیم و : امیدوارم بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری در به کارگیری ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و اسلامی را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

 محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در اجلاس نماز و فضای مجازی در بندرعباس، خصوصیت مهم فضای مجازی را سرعت انتشار آن دانست و گفت: بیشترین استفاده از فضای مجازی، ترویج است که هم حق و هم باطل را منتشر می کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در این مورد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند از این فضای ترویجی برای ترویج حرف حق استفاده کنیم و ذائقه امروز مردم چیزی است که حضرت علی علیه السلام فرموده اند خیرالکلام قل ودل یعنی کوتاه و با معنی سخن باید گفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه نحوه ارایه مطلب، جامعه مخاطب را پیدا می کند، اظهار کرد: یکی در ذهنش مطالب مثبت و پایه اول خوبی قرار گرفته و دیگری پایه اولیه نامناسبی در ذهنش است و آن پیام و خبری که در فضای مجازی مخابره می کنیم اتصال می دهد آن واقعیتی های ذهنی را و هر کسی برداشت خود را از آن می کند.

آذری جهرمی کشور تصریح کرد: اصولا امروزه پیام مخابره شده، اصل مطلب نیست بلکه نقشه ذهنی اتصال واقعیتها ذهنی افراد به یکدیگر است که این واقعیت های ذهنی افراد از مدارس، خانواده، دانشگاه ها و حوزه ها و ... می آید.

وی با بیان اینکه تغییر ادبیات ارایه مطلب را مذموم ندانیم، افزود: با یک عکس، فتو تیتر یا ویدئو می‌توان به شبهات پاسخ دهیم البته باید موضع فعالانه داشته باشیم و فقط به فکر دفاع کردن در مقابل شبهات نباشیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه حرفی که می زنیم باید خودمان به آن عمل کنیم، گفت: کسی که در این فضا می‌خواهد کار کند لازمه اولیه اش ارتباط با خدا است و خودمان را فراموش نکنیم و عملکرد خودمان را در نظر بگیریم.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به اینکه خودم و همه همکارانم را به نماز اول وقت توصیه کردم، اظهار کرد: اگر قلبمان در هنگام اذان تپید، حرفمان برای ترویج نماز اثر خواهد کرد و فضای مجازی نیز آن را منتقل خواهد کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم فرمایشات مقام معظم رهبری در به کارگیری ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج معارف دینی و اسلامی را هرچه سریعتر اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه باید حرف جالب را بزنیم تا آن پیام واقعی نماز را برساند، اظهارکرد: البته وقتی ما یک نقشه ای را ارایه می کنیم مردم نگاه می کند که ما چقدر به آن پای بند هستیم و از چه مرجعی صادر می شود؛  آیا از دل برآمده که بر دل بنشیند یا این گونه نیست.

آذری جهرمی به آمار یکی از دستگاه های امنیتی که از پایش فضای مجازی بدست آمده بود اشاره کرد و افزود: بنابر آن آمار مطالب مرتبط با ترویج دین در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چیزی حدود 5 درصد است و جالب است مطالب مرتبط با مفاسد اجتماعی و مطالب غیراخلاقی و ضد دین نیز همین حدود 5 درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی تاثیر و ماندگاری مطالب را بررسی کرده بودند که یک مطلب غیراخلاقی چه میزان مورد اقبال قرار گرفته و به چه میزان پخش شده است، آمار بسیار قابل توجه است بطوریکه مثلا متن دعای فرج و صلوات خاصه امام رضا علیه السلام شاید در آن مدت حدود 20 میلیون بار دیده شده بود ولی بازدید بالاتر از یک میلیون را در مطالب غیراخلاقی آن گزارش ندیدم.

آذری جهرمی در مورد آمار و ارقام ارایه شده در گزارش اظهار کرد: معناش این نیست که محتوای غیراخلاقی تولید نمی شود بلکه بدین معناست که بستر لازم برای مطالب مناسب جامعه را داریم و اقبال مردم به آن مطالب بیشتر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه خیلی از دشمنان در زمان های بسیار متمادی و نه فقط در زمان جمهوری اسلامی تلاش کردند که دین را از بین ببرند، تصریح کرد: در سال های اخیر دشمنان ما به قصد براندازی شبیه خون فرهنگی را آغاز کردند و از هر ابزاری هم توانستند استفاده کردند و یک روز از ویدیو، یک روز از ماهواره و امروز هم از فضای مجازی استفاده می کنند چراکه در دشمنی دشمنانمان که شکی وجود ندارد اما سوال اینجاست که آیا سال به سال در جمعیت افرادی که به سمت پیاده روی اربعین می روند کاسته می شود یا افزوده می شود؟ و یا سال به سال اقبال مردم به مراسم شب های قدر بیشتر می شود یا کمتر می شود.

وی  کشور با بیان اینکه اگر این هنر را داشته باشیم که نقشه را درست منتقل کنیم و با عمل ما نیز بخواند، قطعا در فضای مجازی موفق هستیم، خاطرنشان کرد: شاید جوانان ما امروز حوصله و وقت کمتب داشته باشند و توجه نکنند و کمتر پای یک منبر یک ساعته بنشینند اما تاثیر یک موشن گرافی، فتوتیتر یا تصاویر پس زمینه به شدت تکان دهنده است که این یعنی هنر که برای ترویج نماز باید از  این هنر استفاده کنیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان