تاریخ انتشار: ۰۶:۱۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

هشدار کمیسیون دفاع ملی آمریکا نسبت آمادگی نظامی پنتاگون/ آمریکا توان جنگ با ایران را ندارد

به گفته کارشناسان امنیتی، ساختار کنونی قابلیت بازدارندگی یک دشمن فرصت طلب، در صورتی که آمریکا درگیر یک جنگ منطقه‌ای دیگر باشد را ندارد.
گزارش کمیسیون دفاع ملی ایالات متحده از آمادگی نظامی پنتاگون/ آمریکا در صورت شروع یک جنگ «به طور حتم» شکست خواهد خورد
رویداد۲۴ «درگیری نظامی میان ایران و آمریکا چقدر محتمل است؟» احتمالا این سوالی است که پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام زیاد پرسیده شده است و پس از طرح موضوع بستن تنگه هرمز نیز بیشتر به ذهن خطور کرده است. این سوال البته برای طرف آمریکایی نیز مطرح بوده است. رسانه‌های آمریکایی پیش از این درباره احتمال رویارویی نظامی میان ایران و آمریکا این سوال را مطرح کرده بودند که «اگر ترکیب اعتراض‌ها و فشار مالی، به سقوط تهران منجر نشود یا اگر حسن روحانی نیرو‌های نظامی خود را مورد استفاده قرار دهد، آیا آمریکا نباید یک اقدام نظامی انجام دهد؟» فوربس در یادداشت بسیار جذاب پنج شاخص درگیری نظامی را بررسی کرده بود و به این نتیجه رسیده بود که شواهد نشانی از درگیری ایران و آمریکا ندارد.
 
نشنال اینترنست نیز از رسانه‌هایی بود که موضوع حمله نظامی ایران به آمریکا را چندین بار بررسی کرده بود. این رسانه در یکی از مطالب خود نوشته بود اکثر شهرهای بزرگ ایران در منطقه شمال قرار دارند و از سوی دیگر ایران از مجموع چند کشور اروپایی بزرگتر است، ضمن اینکه آمریکا خسته از جنگ‌های عراق و افغانستان است و در یک سطح عمیق‌تر، «ارتش آمریکا قادر به شکست سریع و کم‌هزینه ایران، همانند کاری که در عراق و افغانستان کرد، نخواهد بود. در واقع تهران قادر خواهد بود حتی قبل از آغاز عملیات دشوار اشغال‌گری، هزینه‌های هنگفتی به ارتش آمریکا تحمیل کند.»
 
موضوع درگیری نظامی ایران و آمریکا روز گذشته در کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا مطرح شد که نتایج آن نکات جالبی داشت؛ در این گزارش گفته شده آمریکا با پنج چالش رو به روست: چین، روسیه، ایران، کره شمالی و تروریسم بین المللی. این در حالی است که نیرو‌های نظامی آمریکا از هر زمانی بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون، وضعیت بدتری دارند، به همین دلیل ایالات متحده در صورتی که بخواهد به اهداف استراتژی‌های بلند مدت خود دست پیدا کند باید نیروی بزرگتری داشته باشد.

در این گزارش که برای واشنگتن یک گزارش نادر به حساب می‌آید، اتفاق نظر هر دو حزب آمریکا در باره این ارزیابی مورد تاکید قرار گرفته است. گزارش ۶۴ صفحه‌ای کمیسیون دفاع ملی آمریکا که به زبانی روان نگاشته شده، تصویری از مشکلات دفاعی آمریکا ترسیم شده و وضعیت را «بحرانی» توصیف شده است. کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا خواستار «اقدام فوق العاده و اضطراری» برای حل مشکلات شده است.
 
به گزارش رویداد۲۴ در قانون دفاع ملی آمریکا مصوب سال ۲۰۱۷ به کمیسیون دفاع ملی این تکلیف محول شده که با توجه به استراتژی‌های دفاعی ایالات متحده آمریکا، ارزیابی‌ها و توصیه‌های خود را ارائه دهد. این کمیسیون که اعضای آن را کارشناسان امنیت ملی که از سوی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا انتخاب می‌شوند، تشکیل می‌دهند موظف است ارزیابی و یافته‌های خود را به طور مستمر درباره وضعیت صنایع دفاعی آمریکا در قالب گزارش ارائه دهد.
 
نشنال اینترست نیز در مقاله‌ای به گزارش ۶۴ صفحه‌ای کمیسیون دفاع ملی آمریکا اشاره کرده و نوشته بسیاری از کارشناسان دفاعی آمریکا از هر دو جریان سیاسی این کشور در سال‌های اخیر بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند که در حال حاضر نیروی دریایی آمریکا ضعیف شده و اعلام کرده به ۳۵۵ کشتی نیاز دارد. این در حالی است که نیروی دریایی تنها ۲۸۶ کشتی در اختیار دارد. ضمن اینکه نیروی هوایی آمریکا گفته به ۳۸۶ اسکادران نیاز دارد، در حالی که ۳۱۲ اسکادران دارد و ارتش ملی اعلام کرده نیازمند ۵۰۰ هزارسرباز فعال است. آمریکا در حال حاضر ۴۷۶ هزارسرباز دارد.
 
در این گزارش همچنین گفته شده پتانسیل مقابله آمریکا با دشمنانش برابر با توانایی ورود به یک جنگ و بازدارندگی، یکی دیگر از دشمنان است. در حالی که با توجه به اینکه پنج دشمن همزمان وجود دارد آن‌ها باید بتوانند دو جنگ را به طور همزمان مدیریت کنند.
 
به گفته کارشناسان امنیتی آمریکا، ساختار کنونی قابلیت بازدارندگی یک دشمن فرصت‎طلب را در صورتی که آمریکا درگیر یک جنگ منطقه‌ای دیگر باشد ندارد. از این گذشته توانایی شکست دشمن یا حفظ حضور در هیچ منطقه دیگری به جز منطقه درگیری را ندارد.
 
ارزیابی کمیسیون دفاع ملی آمریکا در این گزارش این است که عجیب نیست که منابع دفاعی آمریکا تا این اندازه بی‌کفایت است چرا که ابزار‌های کنونی قادر نیستند آمریکا را به اهدافش برسانند.
 
این کمیسیون پیشنهاد کرده که آمریکا برای افزایش قدرت بازدارندگی خود، صنایع هسته‌ای خود را مدرنیزه کند.
 
در بخشی از این گزارش نوشته شده که آمریکا به نقطه بحرانی در امنیت ملی رسیده و ممکن است ارتش آمریکا در جنگ بعدی در برابر یک دولت شکست بخورد.
 
به گزارش رویداد۲۴ قرائن نشان می‌دهد از زمان روی کار آمدن ترامپ و به طور خاص از زمان خروج آمریکا از برجام و شروع تهدید‌های دولت ترامپ علیه ایران، رویارویی‌های دو کشور در خلیج فارس به طور محسوسی کاهش یافته است. آمار رویارویی‌های دو کشور در آب‌های خلیج فارس از دوران اوج خود در زمان بازداشت ملوانان آمریکایی همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، افول کرده است. این حوادث در ماه‌های منتهی به انتخابات آمریکا به طور فزاینده‌ای افزایش یافته بود.
 
به گفته مقام‌های آمریکایی در هشت ماه اول سال ۲۰۱۶، حدود ۳۰ رویارویی خطرناک با ایرانی‌ها گزارش شده بود که همه آن‌ها از سوی مقام‌های نیروی دریایی این کشور به موقعیت‌های «غیر حرفه‌ای و ناامن» تعبیر شدند. در سال ۲۰۱۵ این میزان برای کل سال ۲۴ عدد بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
كوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
در حال حاضر امريكا بزرگترين توليد كننده نفت و يكي از صادر كننده هاي نفت است و بسته شدن تنگه هرمز تهديد عليه چين وهند و اروپاست كمي واقع بين باشيد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان