تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مخالفان نظام ایران در راه لهستان/ نشست ورشو با حضور کدام کشورها برگزار می‌شود؟

رسانه‌های اسرائیل از حضور بنیامین نتانیاهو در نشست ضد ایرانی که قرار است ماه آینده به میزبانی آمریکا در ورشو لهستان برگزار شود خبر داد. گفته می‌شود از وزرای خارجه اردن، مصر، بحرین، امارات و عربستان نیز دعوت به عمل امده است.
فهرست مهمانان نشست ضد ایرانی آمریکا در لهستان
رویداد۲۴ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دعوت به عمل آمده از او و وزرای خارجه کشور‌های عربی برای شرکت در نشست ضد ایرانی در ورشو لهستان به ابتکار عمل آمریکا خبر داد.

به ادعای صداوسیمای رژیم صهیونیستی، نتانیاهو هنوز پاسخی به دعوت مایک پمپئو نداده است. براساس این گزارش از مقامات دولت‌هایی که با ایران دشمنی دارند نیز دعوت به عمل آمده است. بنیامین نتانیاهو در اسرائیل علاوه بر نقش نخست وزیری، نقش وزیری خارجه را نیز بر عهده دارد.

یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسرائیل در گمانه‌زنی‌های خود از دعوت آمریکا از اردن و مصر به عنوان دو کشور عربی که روابط خوبی با اسرائیل دارند نیز نام برده است. گفته می‌شود علاوه بر این‌ها از وزرای خارجه مراکش، عربستان، بحرین و امارات نیز برای شرکت در این نشست ضد ایرانی دعوت شده است.

مایک پمپئو از بهبود روابط اسرائیل با کشور‌های عربی در سال‌های اخیر به واسطه دشمنی مشترک آن‌ها با ایران استقبال کرده و در سخنرانی روز پنجشنبه خود در قاهره از این کشور‌ها خواست تا دشمنی‌های دیرینه خود را برای مقابله با ایران کنار بگذارند.
 
به گزارش رویداد۲۴ مایک پمپئو در جریان تور خاورمیانه‌ای خود به هشت کشور منطقه با اشاره به این نشست بین المللی گفت: قرار است چندین کشور جهان در آمریکا در تاریخ ۱۳-۱۴ فوریه در لهستان و به میزبانی آمریکا دور هم جمع شوند.

پمپئو همچنین مدعی شد این نشست با حضور مهمانانی از کشور‌های آسیایی، آفریقایی، غربی، اروپایی و خاورمیانه‌ای برگزار خواهد شد. او درباره اینکه این کشورها، کدام کشورها هستند، چیزی نگفته است.

بر اساس گزارش کانال ده تلویزیون اسرئیل، نتانیاهو دو هفته پیش دعوتنامه شرکت در این نشست را دریافت کرده بود، احتمالا در این نشست شرکت خواهد کرد چرا که این اقدام مواضع او را در آستانه انتخابات تقویت خواهد کرد زیرا به رای دهندگان نشان می‌دهد او در طول دوران نخست وزیری خود روابط اسرائیل با کشور‌های عربی را بهبود بخشیده است.

این تلویزیون تاکید کرده هنوز معلوم نیست آیا از نماینده فلسطین نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده یا خیر.
 
آنگونه که منابع غربی خبر داده‌اند، فدریکا موگرینی نیز برای حضور در این نشست دعوت شده است.
 
انتخابات اسرائیل ۹ آپریل برگزار خواهد شد و نتانیاهو به واسطه بازرسی‌هایی که درباره پرونده فساد او و خانواده‌اش در اسرائیل باز شده نسبت به انتخاب مجدد نگرانی‌هایی دارد.

در پی اعلام خبر برگزاری یک نشست بین المللی به میزبانی آمریکا برای بیان مواضع ضد ایرانی از سوی وزرای خارجه کشور‌های جهان محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در توییتر خود نسبت به این نشست اعتراض کرد و اینگونه نوشت «برای یادآوری به میزبانان و میهمانان کنفرانس ضد ایرانی: کسانی که آخرین بار در نشست ضد ایرانی آمریکا شرکت کرده‌اند الان یا مرده‌اند، یا سیاه‌رو شده‌اند یا به حاشیه رانده شده‌اند و ایران از هر زمان دیگری قوی‌تر است. دولت لهستان نمی‌تواند این ننگ را از دامنش پاک کند. ایران لهستانی‌ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد و امروز میزبان سیرک ناامیدکننده علیه ایران است.»
 
به گزارش رویداد۲۴ ظریف در توییتر خود تصاویری از پناهجویان لهستانی که در جریان جنگ جهانی دوم به ایران و شهر اصفهان پناه برده بودند به همراه تصویری از نشست صلح شرم الشیخ در سال ۱۹۹۶ را نیز منتشر کرد. هدف از این نشست که به میزبانی بیل کلینتون رییس جمهور آمریکا در شرم الشیخ مصر برگزار شده بود، تمرکز بر مسائل امنیتی و افزایش تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم بود. در این نشست حسنی مبارک رییس جمهور وقت مصر، یاسر عرفات رییس وقت حکومت خودگردان فلسطین، پطروس غالی دبیرکل وقت سازمان ملل و شیمون پرز رییس جمهور وقت اسرائیل حضور داشتند.
 
شیمون پرز در نشست ۱۹۹۶ در سخنرانی خود مدعی شده بود تروریسم دیگر بی نام و نشان نیست. این روز‌ها تروریسم نام و آدرس و حساب بانکی و زیرساخت و شبکه‌ای مانند سازمان‌های خیریه دارد که توسط یک کشور یعنی ایران بسط پیدا کرده است.
 
سیدعباس عراقچی نیز به کنایه به لهستانی‌ها گفته است «۱۸۹۲ لهستانی از ۱۹۴۲ تاکنون در قبرستان لهستانی‌ها در قلب تهران آرمیده‌اند. قبرستان‌ها در ایران بعد از ۳۰ سال قابل جایگزینی هستند اما مردم تهران ۷۷ سال است که احترام میهمانان خود را نگاه داشته‌اند.»
 
به گزارش رویداد۲۴ سال گذشته نیز نشست ضد ایرانی در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شده بود که در آن نشست تنها کشورهای عرب حضور داشتند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
6
22
خوب چرا ایران با جهانیان هصدا نمیشود وساز مخالف میزند ؟
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
برای اینکه اگر علاقه داشته باشی به این پاسخ برسی باید مطالعاتت را بالا ببری و ببینی علت چیه
دیگه واقعا تمومه ماجرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
5
19
رژیمی که با نشست گوادلوپ آمد با نشست ورشو رفتنیست،به همه مسعولین پیشنهاد میکنم مثل آخوندی و هاشمی زرنگ باشن و استعفاشونرو زودتر تقدیم مردم کنن تا از خشم مردم در امان باشن
ایران قهرمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
15
6
میگن کافرهمه رابه کیش خودپنداردمصداق شماست ٬چون توزردکردیه دلیل براین نیست همه مثل توباشن ،درمکتب امام خمینی ترس معناندارد((آمریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند))یادت باشه ماازجابجایی ناوهای آمریکا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
9
11
با عرض سلام ، آیا در این اجلاس شخص رضا پهلوی هم حضور دارند یا افراد بی اصل ونصب هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
وای خدا این مردم ما چرا اینقدر ابله هانه حرف میزنند؟؟؟؟!!!! تو رضا پهلوی رو که بابابزرگش سرباز بود و کردنش شاه، اصل و نصب دار میدونی و خودت و خانوادت و بقیه مردم رو بی اصل و نصب میدونی؟؟؟؟!!!! خاک بر سرت که هنوز توی جهالت و جهان سوم هستی....
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
به ربع پهلوی میگی اصل و نصب دار؟
میدونم ک خارج زندگی میکنی و بخاطر همین کامنتها حقوق دریافت میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
4
10
ايران سراپا مشكل است اما اين بدان معنا نيست كه اجازه بدهيم باز هم خارجيها برايمان نقشه بكشند اگر جنگى بشود اجانب بدانند ايرانى يك وجب از خاكش كوتاه نمى ايد ايران را قبرستان متجاوزان ميكنيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
3
7
قبرستان لهستانیها 70 سال هست در نهایت تمیزی بدون مراجعه کننده متوفیها حفظ شده اینم نتیجش بکوبید برج بسازید بجاش
پاسخ ها
اریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
مرده پرست متحجر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
10
6
نا امیدی و یآس رو به خوبی در رفتار امریکا و اسرائیل میشه دید ... ما با قدرت به سمت امپراطوری بزرگ ایران حرکت میکنیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
1
5
ای کاش این برنامه بطور زنده در سیما پخش می شد تا ملت شریف ایران بدانند در ایران آزادی بیان هست یا دیکتاتوری و نتیجه گیری از اجلاس را به عهده مردم می گذاشتند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
1
رضا پهلوی نه به عنوان شاه بلکه به عنوان رییس شورای ملی ایران در داخل وخارج کشور طرفداران زیادی دارند ایشان خواهان بقای ارتش وسپاه و بسیج می باشند وبه خانواده شهدای ایرانی در جنگ عراق احترام می گزارند خواهان روابط عالی با کشورهای همسایه مخصوصا ترکیه و روسیه وایجاد پول واحدی بنام اکو برای ثبات اقتصادی هستند.
نظرات شما
پیشخوان