تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

استفاده از سهمیه اعضای هیأت علمی تخلف است؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طی روز‌های اخیر خبر‌های متعددی به گوش ما رسیده است که برخی با استفاده از سهمیه اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد وارد رشته پزشکی شده‌اند که این موضوع کاملا تخلف است.
استفاده از سهمیه اعضای هیأت علمی تخلف است؟
رویداد۲۴ همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در واکنش به تغییر رشته تعدادی از فرزندان هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از رشته دامپزشکی به پزشکی گفت: استفاده از هر نوع سهمیه‌ای باید براساس منطق و قانون باشد.

وی افزود: متاسفانه طی روز‌های اخیر خبر‌های متعددی به گوش ما رسیده است که برخی با استفاده از سهمیه اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد وارد رشته پزشکی شده‌اند که این موضوع کاملا تخلف است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برخی اعمال‌نظر‌ها برای تغییر رشته‌های لوکس، سپردن صندلی‌های دانشگاه‌ها به برخی افراد بدون گذراندن کنکور و همچنین فروش سوالات آزمون‌ها، شائبه‌هایی را در اذهان عمومی ایجاد کرده است و این تفکر در افراد صورت می‌گیرد که نظام آموزشی ما مسیر غلطی را طی می‌کند.

هاشمی با بیان در حوزه سهمیه‌ها باید بررسی جامع صورت گیرد گفت: سهمیه‌ها مانند سهمیه شهدا و ایثارگران از قانون خاص برخوردار بوده و باید اعمال شود، اما متاسفانه برخی از سهمیه‌ها بدون هیچگونه و قانون و مقرراتی اعمال می‌شود که در این زمینه باید وزارت بهداشت و نهاد‌های قانون‌گذار ورود کنند.

وی با بیان اینکه طی روز‌های اخیر اخباری در زمینه فروش سوالات برخی از آزمون‌ها نیز مطرح شده است گفت: در این راستا کمیسیون بهداشت طی جلسه‌ای تخلفات را بررسی خواهد کرد.

هاشمی با بیان اینکه هیأت علمی بودن افراد نمی‌تواند مزیتی برای فرزندان آن‌ها ایجاد کند گفت: طی دوره‌های گذشته نیز برخی مقررات وجود داشت که فرزندان اعضای هیات علمی که از رتبه‌های مناسبی برخوردار بودند و در شهر‌های دورتر مشغول تحصیل بودند با استفاده از سهمیه هیات علمی به دانشگاه محل سکونت خانواده انتقال می‌یافتند که در همان زمان نیز بسیاری از دانشجویان و نمایندگان مخالف اجرای این قانون بودند.

وی در پایان گفت:، اما موارد اخیر گزارش شده درخصوص پذیرش دانشجویان بدون کنکور و یا استفاده از سهمیه هیات علمی با اصول اخلاقی و قانونی سازگار نیست.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
خب ...حالا اینهمه تخلف شده طرف بدون کنکور رفته دانشگاه بورسیه گرفته رفته اروپا همه ی اینا رو ول کردین ضعیفترینشونو میخواد حذف کنید باشه بعدشم قیافه بگیرید که درست شد دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۳
0
1
اگر هیات علمی تونسته بدون کنکور بچه شو ببره دانشگاه حتما از رانت خاصی استفاده کرده والا ما دور و برمون هستن فقط تونستن انتقالی بگیرن اونم نه به تهران تهران خیییلی سخته برای هیات علمی های خاصصصص فقط میشه
نظرات شما
پیشخوان