تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

واکنش همتی به خبر راه اندازی کانال مبادله دارو و کالا‌های کشاورزی از طریق سویس

دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در واکنش به اخبار منتشره درمورد سازوکار مبادله کالا‌های کشاورزی و دارو اعلام کرد، داروی مبادله شده با پیگیری و درخواست سفارت دولت سویس و درحد ۲/۵میلیون دلار آنهم از طریق منابع موجود بانک مرکزی نزد یک بانک سویسی و از طریق شرکت‌های سویسی بوده است.

واکنش همتی به خبر راه اندازی کانال مبادله دارو و کالا‌های کشاورزی از طریق سویسرویداد۲۴ دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در واکنش به اخبار منتشره درمورد سازوکار مبادله کالاهای کشاورزی و دارو اعلام کرد، داروی مبادله شده با پیگیری و درخواست سفارت دولت سویس و درحد ۲/۵میلیون دلار آنهم از طریق منابع موجود بانک مرکزی نزد یک بانک سویسی و از طریق شرکتهای سویسی بوده است.

همتی با اشاره به کارشکنی مداوم آمریکایی ها در نقل وانتقال منابع برای مبادلات کالاهای اساسی و دارو تأکید کرد : اگر آمریکایی ها واقعاً مدعی همراهی برای تأمین دارو و کالاهای کشاورزی هستند ، باید مکانیزم بانکی برای انتقال وتأمین منابع خرید کالاهای اساسی را فراهم سازند .

رئیس کل بانک مرکزی صرف انجام مکانیزم فنی مبادله بدون امکان انتقال منابع را کافی ندانست و فراهم سازی مکانیزم انتقال منابع و تأمین مالی آن را معیار مهمی برای ارزیابی صحت ادعای آمریکایی ها
اعلام کرد.

 

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: همتی ، بانک مرکزی
نظرات شما
پیشخوان