تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

قالیباف: اجرای سیاست‌های کلان نظام مبنای کار مجلس شورای اسلامی است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های کلان نظام که در ۱۷ بند از سوی مقام معظم رهبری به مجلس ابلاغ شده است، گفت: اجرای این سیاست‌ها مبنای کار مجلس و همچنین شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت است.
قالیباف
رویداد۲۴ «محمدباقر قالیباف» روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای نگهبان که به عنوان میهمان ویژه در این نشست رسمی حضور داشت، اظهار کرد: آغاز فرایند قانونگذاری از مجلس و ادامه آن در شورای نگهبان و بعضا هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی اضافه کرد: برای اثرگذاری و دقت بیشتر به همکاری و هماهنگی نزدیک نیاز داریم که در این نخستین جلسه گفت و شنود، برای این بحث، جلسه مفیدی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌های کلان نظام که مقام معظم رهبری در ۱۷ بند آن را به مجلس ابلاغ کرده اند، نیاز به یک هم افزایی داریم و مسئولیت پیگیری هم بر عهده مجلس است، با همکاری مجلس با سایر دستگاه‌ها آن را پیاده سازی می‌کنیم و این برای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مبنای کار است.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: به عنوان مثال قانون انتخابات مهم و یکی از سیاست‌های کلان است که مدت‌ها بر زمین مانده و با سرعت و دقت آن را دنبال می‌کنیم. همچنین موضوع اول اقتصاد و معیشت مردم است که این را هم در راستای سیاست‌های کلان نظام پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف در ادامه درباره جهش تولید گفت: مجلس باید نظارت بر حسن اجرای قانون را در اولویت کار خود قرار دهد و در قانون گذاری هم هر جا لازم است موانع تحقق جهش تولید باید برداشته شود تا امسال که در شرایط سخت اقتصادی هستیم با کمک دولت و مجلس بتوانیم جهش تولید را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: تکمیل پازل مجلس نظامی‌ها/ از انتصاب‌های جدید قالیباف چه می‌دانیم؟
همکاری نزدیکتری با مجلس در حوزه‌های پژوهشی خواهیم داشت

همچنین عباسعلی کدخدایی در حاشیه جلسه شورای نگهبان افزود: این جلسه به دعوت اعضای شورای نگهبان جهت بیان نظرات و نکاتی که این اعضا دارند و از طرف دیگر استماع نظرات رییس مجلس بود.

وی ادامه داد: در این جلسه نکات مشترک بسیاری مطرح شد و قرار شد همکاری نزدیکتری با مجلس در حوزه‌های پژوهشی برای تصویب بهتر و سریع‌تر قوانین داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: همچنین قرار شد در حوزه‌های انتخابات، سیاست‌های قانون گذاری، جمعیت و معیشت همکاری بیشتری داشته باشیم.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان