تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل:

ترامپ خواهان نابودی برجام تا پیش از انتخابات است/ بایدن به زودی جایگزین ترامپ خواهد شد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز تاکید کرد که بایدن به زودی جایگزین ترامپ می‌شود و به برجام باز می‌گردد.

ترامپ

رویداد۲۴ راس بیکر استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است. وی در گفت‌وگویی نظرات خود را در مورد تنش‌ها و برجام بیان کرد.

ترامپ شانس‌های خود برای پیروزی در انتخابات را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد

طرفداران ترامپ آنقدر زیاد نیستند که به پیروزی او در انتخابات کمک کنند

راس بیکر در ابتدا با ابراز تاسف از ناآرامی‌های این روزهای آمریکا گفت: ترامپ به دلیل تظاهرات داخلی از نظر سیاسی آسیب می‌بیند و شانس‌های خود برای پیروزی در انتخابات را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد، اما اگر بتواند با قانون و مقررات کمی شرایط را مدیریت کند، شاید بتواند طرفداران نظم و قانون را راضی کند و آن‌ها به او رای دهند. اما در هر صورت طرفداران ترامپ آن قدرها زیاد نیستند که به او برای پیروزی در انتخابات کمک کنند.

ترامپ خواهان نابودی برجام به هر طریقی است

 وی در ادامه در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و فشار آمریکا برای این موضوع تاکید کرد که ترامپ خواهان نابودی برجام به هر طریقی تا پیش از انتخابات نوامبر است. این یکی از اقدامات در همین راستاست.

بایدن به زودی جایگزین ترامپ خواهد شد

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز همچنین گفت: من معتقدم که ترامپ بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌شود. بایدن به زودی جایگزین ترامپ خواهد شد و او به زودی به برجام باز می‌گردد.

کابینه بایدن را اعضای دولت اوباما تشکیل خواهند داد

وی افزود: کابینه بایدن را اعضای کابینه اوباما تشکیل خواهند داد پس احتمال ادامه رویه اوباما وجود دارد‌.

ایران با ایالات متحده در دوره بایدن روابط بسیار بهتری خواهد داشت

راس بیکر همچنین تاکید کرد: اگر بایدن انتخاب شود، من به دولت ایران توصیه می‌کنم که یک ژست آشتی با آمریکا داشته باشد. ایران با بایدن در کاخ سفید و با ایالات متحده در دوره بایدن روابط بسیار بهتری خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: سه پرده از سناریو تازه آمریکا علیه ایران


وی عنوان کرد: درست است که احتمالاً ایران در صدر برنامه‌های بایدن با توجه به مشکلات آمریکا قرار نگرفته است، اما شانس پیشرفت روابط میان ایران و آمریکا با حضور بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بیشتر است. 

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز در مورد همکاری میان ونزوئلا و ایران و کارشکنی‌های آمریکا برای ممانعت از این همکاری گفت: این اتفاق در زمانی افتاد که رسانه‌های آمریکا درگیر مشکلات داخلی و کرونا هستند و این موضوع هنوز خیلی مورد توجه رسانه‌ها در آمریکا قرار نگرفته است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان